Het is weer vrijdag ...... wat gaat de tijd snel

dus tijd voor een update;
Deze week eerst de motorruimte en wielkasten van de 33 racer gestraald van Arie (ARepair). Het stralen was een succes alleen de hele auto zat van binnen onder de soda ondanks het zorgvuldige afplakken

weer een leermomentje dat een auto echt helemaal kaal moet om goed te kunnen stralen. Nu was de racer van binnen helemaal glad afgewerkt maar je moet er niet aan denken dat er een compleet interieur had ingezeten. Helaas geen fotootjes van gemaakt
Vervolgens verder gegaan met de voorkant van de Jaguar E type. Op deze neus ben ik echt van alles tegengekomen, dikke lagen Amerikaanse plamuur, bitumen. tectyl, lijm ............ echt een giga straalklus. Er kwam ook een behoorlijke voorschade onder het plamuur vandaan. Daarna natuurlijk alles netjes geschuurd en in de 2K Epoxy gezet. Klant tevreden en zoals het er nu naar uit ziet komt de hele Jag in juli mijn kant op en mag ik het laswerk en spuitwerk gaan doen
Afgelopen week ook in contact gekomen met een architect die zich bezig houdt met het restaureren van industriële verlichting. Eerst een aantal armaturen van aluminium gestraald welke afkomstig waren uit een scheikundig laboratorium. Prachtig design waar het aluminium heel mooi en authentiek onder het soda stralen vandaan kwam. Klant wederom tevreden en hij kwam als klap op de vuurpeil met lampen afkomstig uit operatie kamers

dit vind ik nou leuk heeft niets met auto's te maken maar dat onvoorspelbare maakt het werk gewoon superleuk
als je van design en architecteur houdt is deze site de moeite waard
http://considine-design.nl/ ook even kijken bij verlichting!
Verder moest ik de deur van Etienne zijn Giulia nog spuiten

en deze staat weer klaar voor montage!
en dan vandaag weer het pand schoonmaken voor de Open Dag van morgen
Jullie zien ik kom tijd te kort...............................
Kap in de straalcabine! Hoe bedoel je stoffig
Passen en meten in de spuitcabine. Wat bestaat zo'n motorkap uit ongelofelijk veel delen!
Netjes in de 2K Epoxy!
Een tweetal operatie lampen

waarvan 1 (begin 20 eeuw) volledig van messing
Deurtje van de Giulia, nog in de spuitcabine. Is een ouderwetse 2K uni lak van Lesonal en moet dus nog netjes gepolijst worden!
Pand weer schoon en klaar voor de Open Dag!
Toch maar eens nadenken om een boen veeg machine te kopen, dweil de boel nu met het handje
Wellicht tot morgen!
Gr,
Carl