Alfetta GTV 2000 L blu pervinca
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: Alfetta GTV 2000 L blu pervinca
Heee.. Goede zaak Anteun.. Er is weer voortgang..
Die goot ziet er bij mijn rode GTV ook zo uit.. wordt bij mij ook vertinnen en klein gaatje lassen..
Die goot ziet er bij mijn rode GTV ook zo uit.. wordt bij mij ook vertinnen en klein gaatje lassen..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Re: Alfetta GTV 2000 L blu pervinca
Gisteravond de hele goot schoongemaakt, kit er uit gemarteld, vanochtend gestraald en vertint.
update 14:56 tijdens de koffie
Op de dakranden links en rechts de vertinde vlakken glad gemaakt, dak nog eens glad geschuurd naar zuiver blank staal en in de primer gezet.
Kofferklep en motorkap er af gesloopt.
De spatbord /parafan randen onder de motorkap zuiver blank geborsteld en gestraald.
update 14:56 tijdens de koffie
Op de dakranden links en rechts de vertinde vlakken glad gemaakt, dak nog eens glad geschuurd naar zuiver blank staal en in de primer gezet.
Kofferklep en motorkap er af gesloopt.
De spatbord /parafan randen onder de motorkap zuiver blank geborsteld en gestraald.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8927
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Alfetta GTV 2000 L blu pervinca
Krijg je die tin klodders er makkelijk vanaf geschuurd
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Re: Alfetta GTV 2000 L blu pervinca
Gaat prima, tin is best wel zacht.
Dak ziet er al weer wat beter uit.
Spatbord wat ingekort, nieuwe stuk ligt er pasklaar bij.
Voorkant kaal gemaakt, paar slechte plekjes, geen plaatwerk kunsten op hogeschool niveau nodig.
Dak ziet er al weer wat beter uit.
Spatbord wat ingekort, nieuwe stuk ligt er pasklaar bij.
Voorkant kaal gemaakt, paar slechte plekjes, geen plaatwerk kunsten op hogeschool niveau nodig.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: Alfetta GTV 2000 L blu pervinca
Je bent weer goed bezig Anteun.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8927
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Alfetta GTV 2000 L blu pervinca
Ziet goed uit dat dak en de rest ook uiteraard
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Re: Alfetta GTV 2000 L blu pervinca
De rest valt inderdaad behoorlijk mee tot op heden.
Hij is al eens eerder redelijk goed aangepakt geweest vwb laswerk, lakwerk was behoorlijk minder.
Hoop dat de motor kan blijven zitten, gaat ie er wel uit dan komt ie er waarschijnlijk ook niet meer in.
Hij is al eens eerder redelijk goed aangepakt geweest vwb laswerk, lakwerk was behoorlijk minder.
Hoop dat de motor kan blijven zitten, gaat ie er wel uit dan komt ie er waarschijnlijk ook niet meer in.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: Alfetta GTV 2000 L blu pervinca
En dan ? Wat gaat er dan in komen ?Hoop dat de motor kan blijven zitten, gaat ie er wel uit dan komt ie er waarschijnlijk ook niet meer in.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Re: Alfetta GTV 2000 L blu pervinca
De 3 Liter V6 uit jou 164 ofzo
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: Alfetta GTV 2000 L blu pervinca
De 3 Liter V6 uit jou 164 ofzo
Tja alles is mogelijk... Maar dan moet je het hok eromheen er ook bijnemen..
Weet zeker dat je dan gewoon blijft rijden met de 164 want dat is een plaatje..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Re: Alfetta GTV 2000 L blu pervinca
Ben eigenlijk wel gecharmeerd van het blok dat in mijn 166 lag, 2.0V6TB, alleen lijkt die 166 wel van de aardbodem verdwenen.
Staat nog steeds geregistreerd, wel al een paar jaar zonder APK, zag er aan de buitenkant niet uit maar het blok was supergoed. Staat denk ik ergens bij een handelaar in een hoekje gedrukt. Zou ook qua karakter beter in een GTV passen dan in een 166.
Beetje klooien met de turbodruk etc, zit je zo op 250 PK.
Weet nog niet precies wat je allemaal tegen gaat komen met zo'n ombouw maar het moet volgens mij te doen zijn.
Staat nog steeds geregistreerd, wel al een paar jaar zonder APK, zag er aan de buitenkant niet uit maar het blok was supergoed. Staat denk ik ergens bij een handelaar in een hoekje gedrukt. Zou ook qua karakter beter in een GTV passen dan in een 166.
Beetje klooien met de turbodruk etc, zit je zo op 250 PK.
Weet nog niet precies wat je allemaal tegen gaat komen met zo'n ombouw maar het moet volgens mij te doen zijn.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2948
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Alfetta GTV 2000 L blu pervinca
Dat is idd wel te doen..
Het lastigste wat ik zo kan bedenken is misschien niet eens van toepassing op de 166 motor aangezien die nieuwer is als de 164 en GTV motor waar ik enige ervaring mee heb. Bij de oude modellen heb je namelijk nog gewoon een stroomverdeler op de cilinderkop zitten en die kun je dus niet gebruiken in een transaxle. Bij de gewone 3.0 e.d. kun je de verdeler van een 75 of GTV6 pas maken maar de oliepomp van de v6 Tb draait sneller rond en dan kan het dus niet. Dan zal de verdeler op een andere plaats pas gemaakt moeten worden.
Natuurlijk past het uitlaatspruitstuk van de v6 Tb niet in de auto, de turbo zou dan ongeveer op de plaats van de pedalen komen te zitten, maar dat is redelijk makkelijk op te lossen. Olie aan en afvoer stelt ook niet veel voor.
Turbo zou ik aan de passagierskant monteren, meer ruimte daar omdat er geen stuurhuis in de weg zit en geen HRC en bekrachtiger e.d. Makkelijkste zou zijn om dan een inlaat zo te maken dat de gasklep aan de bestuurderskant komt, dan kun je een mooie lijn houden in je inlaatkanaal. van de turbo rechts door de intercooler naar links de inlaat in. Standaard GTV6 inlaat andersom monteren is een oplossing bv.
Zoals je ziet heb ik wel een paar ideeën voor je.
250 pk is goed haalbaar. Originele turbo is de beperkende factor, eigenlijk is deze namelijk wat aan de kleine kant om hem z.s.m. op te laten spoelen. Beetje fatsoelijke maat uitlaat eronder met niet teveel weerstand en een goede intercooler helpen hem al goed.
Het lastigste wat ik zo kan bedenken is misschien niet eens van toepassing op de 166 motor aangezien die nieuwer is als de 164 en GTV motor waar ik enige ervaring mee heb. Bij de oude modellen heb je namelijk nog gewoon een stroomverdeler op de cilinderkop zitten en die kun je dus niet gebruiken in een transaxle. Bij de gewone 3.0 e.d. kun je de verdeler van een 75 of GTV6 pas maken maar de oliepomp van de v6 Tb draait sneller rond en dan kan het dus niet. Dan zal de verdeler op een andere plaats pas gemaakt moeten worden.
Natuurlijk past het uitlaatspruitstuk van de v6 Tb niet in de auto, de turbo zou dan ongeveer op de plaats van de pedalen komen te zitten, maar dat is redelijk makkelijk op te lossen. Olie aan en afvoer stelt ook niet veel voor.
Turbo zou ik aan de passagierskant monteren, meer ruimte daar omdat er geen stuurhuis in de weg zit en geen HRC en bekrachtiger e.d. Makkelijkste zou zijn om dan een inlaat zo te maken dat de gasklep aan de bestuurderskant komt, dan kun je een mooie lijn houden in je inlaatkanaal. van de turbo rechts door de intercooler naar links de inlaat in. Standaard GTV6 inlaat andersom monteren is een oplossing bv.
Zoals je ziet heb ik wel een paar ideeën voor je.
250 pk is goed haalbaar. Originele turbo is de beperkende factor, eigenlijk is deze namelijk wat aan de kleine kant om hem z.s.m. op te laten spoelen. Beetje fatsoelijke maat uitlaat eronder met niet teveel weerstand en een goede intercooler helpen hem al goed.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Re: Alfetta GTV 2000 L blu pervinca
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2948
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Alfetta GTV 2000 L blu pervinca
Dat lijkt idd erg op de DIS bobine van een 155 v6. Dat zou al een hoop schelen.
Hier een paar oude foto's van een Duitser die een 164 v6 Tb blok in een transaxle heeft gehangen. Zie ook de stroomverdeler op de nokkenas. En je ziet ook waarom ik aangeef de inlaat om te draaien, loopt nu zo'n lelijke buis over de motor. het is geen nette ombouw dit in ieder geval.
Hier een paar oude foto's van een Duitser die een 164 v6 Tb blok in een transaxle heeft gehangen. Zie ook de stroomverdeler op de nokkenas. En je ziet ook waarom ik aangeef de inlaat om te draaien, loopt nu zo'n lelijke buis over de motor. het is geen nette ombouw dit in ieder geval.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: Alfetta GTV 2000 L blu pervinca
Volgens mij komt dat niet goed met die Blu pervinca...
De banden zullen al wel plat staan schat ik zo in..
Wordt een gestrand project zo...
De banden zullen al wel plat staan schat ik zo in..
Wordt een gestrand project zo...
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Re: Alfetta GTV 2000 L blu pervinca
Nee hoor, alleen rustig aan elke keer wat demonteren, niet zo heel interessant, begin binnenkort met het laswerk.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: Alfetta GTV 2000 L blu pervinca
Ben benieuwd..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: Alfetta GTV 2000 L blu pervinca
Alle Antoon, ge kunt het... !!
Het is te rustig hier met de projecten.. Er mot er een bijkomme.. !!
Fotoooooooooossssss
Het is te rustig hier met de projecten.. Er mot er een bijkomme.. !!
Fotoooooooooossssss
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Re: Alfetta GTV 2000 L blu pervinca
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: Alfetta GTV 2000 L blu pervinca
Leeft deze nog ? Anders met een bloedgang naar Doetinchem brengen..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.