Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Forumregels
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Volgens mij zijn er gewoon meer 105 jes overgebleven dan 116 typjes..
Dan is er automatisch ook minder werk in..
2) 115 is ouder dus al langer populair en zoals gezegd meer van overgebleven
3) Er is meer van te krijgen aan onderdelen en plaatwerk..enz..
Wacht maar, 116, met name Alfetta GT(V) wordt nog wel populairder in de toekomst..
Dan is er automatisch ook minder werk in..
2) 115 is ouder dus al langer populair en zoals gezegd meer van overgebleven
3) Er is meer van te krijgen aan onderdelen en plaatwerk..enz..
Wacht maar, 116, met name Alfetta GT(V) wordt nog wel populairder in de toekomst..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Ben het met je eens. De 116 gaat erg schaars worden.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 23:39
- Locatie: Almelo
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Was je in 2010 al zelfstandig bezig geweest dan had het mij waarschijnlijk een hoop ellende bespaart en jou een hoop 116 werk opgeleverd!
Krijg steeds meer respect voor wat ik hier allemaal zie.
Krijg steeds meer respect voor wat ik hier allemaal zie.

GTV6 3.0 '84
Gehad: GTV6 '82

Gehad: GTV6 '82

-
- Advanced Membro
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Zit volgens mij ook voor een groot gedeelte in de leeftijd van zowel de auto dan ook wel de eigenaar.
De oudere 105 jes zijn vaak goed gerestaureerd en duur, bijvoorbeeld de brievenbusjes, duetto's, Giulia's met staande pedalen.
In de latere generaties 105 zoals de spider III, Giulia Nuova etc. zie ik weinig kwaliteit en prijsverschil met de 116 serie.
Wat Jeroen aangeeft dat in de 105 serie meer mensen met geld rijden hebben er al wel meer opgemerkt en zal ook wel redelijk kloppen, ook wel verklaarbaar natuurlijk.
Die duurdere 105jes komen over het algemeen uit de jaren 60, de mensen die eigenaar van een 105 zijn, hebben bijna allemaal "vroeger" iets met een 105 gehad, dus nu zo'n 30 - 40 jaar geleden. Dit zijn dus nu veelal 60ers of al ouder.
De gemiddelde leeftijd van een 116 bezitter zal ergens tussen de 30 en 45 liggen ?? dit is sowieso een leeftijd waarin kinderen opgroeien, de hypotheek nog afbetaald moet worden etc.
Ik weet zeker dat de 116 serie aanzienlijk in waarde gaat stijgen tussen de komende 10 en 20 jaar.
Of er nu zoveel meer 105jes over zijn dan Alfetta's weet ik niet, ze komen momenteel nog steeds met bosjes tegelijk uit de schuren.
De oudere 105 jes zijn vaak goed gerestaureerd en duur, bijvoorbeeld de brievenbusjes, duetto's, Giulia's met staande pedalen.
In de latere generaties 105 zoals de spider III, Giulia Nuova etc. zie ik weinig kwaliteit en prijsverschil met de 116 serie.
Wat Jeroen aangeeft dat in de 105 serie meer mensen met geld rijden hebben er al wel meer opgemerkt en zal ook wel redelijk kloppen, ook wel verklaarbaar natuurlijk.
Die duurdere 105jes komen over het algemeen uit de jaren 60, de mensen die eigenaar van een 105 zijn, hebben bijna allemaal "vroeger" iets met een 105 gehad, dus nu zo'n 30 - 40 jaar geleden. Dit zijn dus nu veelal 60ers of al ouder.
De gemiddelde leeftijd van een 116 bezitter zal ergens tussen de 30 en 45 liggen ?? dit is sowieso een leeftijd waarin kinderen opgroeien, de hypotheek nog afbetaald moet worden etc.
Ik weet zeker dat de 116 serie aanzienlijk in waarde gaat stijgen tussen de komende 10 en 20 jaar.
Of er nu zoveel meer 105jes over zijn dan Alfetta's weet ik niet, ze komen momenteel nog steeds met bosjes tegelijk uit de schuren.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 3084
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
En vergeet niet dat hoe mooi wij een Alfetta sedan bv ook vinden het voor de meeste mensen maar een vierkant hok is...
De Giulia's zijn een veel klassieker ontwerp met rondingen en woren daardoor door meer mensen mooi gevonden. Ook doordat er nog nauwelijks plastic e.d. aan een giulia zit komt hij al meer als een oldtimer over.
Wat de toekomst gaat brengen weet ik niet maar de Alfetta's zullen zeker zeldzamer worden, maar dat geldt voor alle oud auto's.

Wat de toekomst gaat brengen weet ik niet maar de Alfetta's zullen zeker zeldzamer worden, maar dat geldt voor alle oud auto's.

Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Precies Remco, helemaal mee eensgiuliettaevo schreef:En vergeet niet dat hoe mooi wij een Alfetta sedan bv ook vinden het voor de meeste mensen maar een vierkant hok is...De Giulia's zijn een veel klassieker ontwerp met rondingen en woren daardoor door meer mensen mooi gevonden. Ook doordat er nog nauwelijks plastic e.d. aan een giulia zit komt hij al meer als een oldtimer over.
Wat de toekomst gaat brengen weet ik niet maar de Alfetta's zullen zeker zeldzamer worden, maar dat geldt voor alle oud auto's.

De 105'jes geven veel meer het klassieker gevoel dan de 116. Bij een 105'je stap je echt in een tijdcapsule die je terugbrengt naar de jaren '60. Je krijgt dan ook veel meer een klassieker beleving.
Dat van die leeftijden zie ik niet zo


Qua prijzen maakt het bij de 105'jes bertones allemaal niet zoveel meer uit. Het draait met name om originaliteit (hoeveel 1300 Juniors zijn er niet omgebouwd) en de kwaliteit van de restauratie. De 105'je zijn bijna allemaal al aan hun tweede restauratie toe.
Ondanks dat ik een groot 116 liefhebber ben geloof ik niet dat de 116 de 105 in populariteit en waarde ooit in gaat halen.
Gelukkig vind ik beide series geweldig

Gr,
Carl
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Zal dan toch iets van de nieuwe jeugd zijn ofzo, tot op heden op een registerdag of SSAR etc. rijden de ouderen met de duurste Alfa'sCarbo schreef: Dat van die leeftijden zie ik niet zoWat mij opvalt is dat er juist veel liefhebbers van rond de 40 zijn voor de 105 serie.
Bij de Sudjes en Alfetta's is het wat minder duur volk en wat jonger, wel gelijk een klap gezelliger.
Wat dat betreft hoop ik ook nog dat de 116 serie dat bespaard blijft.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 01 mar 2012, 18:55
- Locatie: Dedemsvaart
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
ik weet niet of het direct wat met jeugd te maken heeft ik ben op gegroeid met b c en d kadett enz gelukkig is daar niets van blijven hangen, in 1976 gewoon een alfa sud gekocht. ario
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Ging bij mij net zo, opgegroeid met Ford, Citroen en VW, mijn eerste na het halen van het rijbewijs was een babyGTV.
Nu loop ik richting de 50 en doe ik de Juul weg voor een GTV6, klopt ook weer niet
Maar ja, weer Back O T, we zitten Carl zijn draadje vol te spammen.
Nu loop ik richting de 50 en doe ik de Juul weg voor een GTV6, klopt ook weer niet


Maar ja, weer Back O T, we zitten Carl zijn draadje vol te spammen.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Deze keer maar even een midweek update
Na 6 dagen stralen van een uur of 3 effectief stralen per dag heeft de 1750 GTV mijn goedkeuring gekregen om in de 2K Epoxy te worden gezet. Ben zelf superblij met het resultaat
Alles wordt morgen nog een keer nagelopen, van al het glas restant ontdaan en dan in de 2K Epoxy gezet!
Hoe het lelijke eendje een mooie zwaan werd
Tussendoor ook nog een asje met differentieel een beetje opgeknapt
is ook wel redelijk gelukt geloof ik
De 1750!




en dan het asje van een Giulietta Sprint!





Zo op naar vrijdag met hopenlijk een GTV in de Epoxy primer
Gr,
Carl

Na 6 dagen stralen van een uur of 3 effectief stralen per dag heeft de 1750 GTV mijn goedkeuring gekregen om in de 2K Epoxy te worden gezet. Ben zelf superblij met het resultaat

Alles wordt morgen nog een keer nagelopen, van al het glas restant ontdaan en dan in de 2K Epoxy gezet!
Hoe het lelijke eendje een mooie zwaan werd







Tussendoor ook nog een asje met differentieel een beetje opgeknapt


De 1750!




en dan het asje van een Giulietta Sprint!





Zo op naar vrijdag met hopenlijk een GTV in de Epoxy primer

Gr,
Carl
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Mooi hoor... Wordt een nieuwe auto...
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
[quote][Mooi hoor... Wordt een nieuwe auto.../quote]
Thanks Henry! Doe mijn best...... om de verwachtingen te overtreffen
Ik weet dat het wel geen 116 is maar het hele restauratieproces is identiek voor een 105. En ik moet eerlijk bekennen dat ik het een supermooi ontwerp vind van Bertone. Vroeger had ik er niet zoveel mee met zo'n 105'je maar het laatste jaar met de aanschaf van mijn eigen 1300 GT Junior is daar wel wat in veranderd. Zonder de hele postings van de afgelopen week weer opnieuw te gaan doen; zo'n 105 geeft je echt een klassieker gevoel.
Bij het stralen van een koets komt de hele historie langzaam tevoorschijn en dat vind ik super. Je ziet wanneer en hoe de auto is overgespoten, schades, restauratie (of restauratie pogingen
) alles wordt zichtbaar. Ook bij deze 1750 GTV kan ik haar leven langzaam reconstrueren en dat vind ik geweldig.
Als je op de bodem de orginele lak vindt waar tectyl en bitumen overheen zijn gespoten is dat geweldig. Wat een kleur Verde Muschio met de originele fabrieksglans
op zo'n moment weet ik weer waarom ik dit ben gaan doen
Speciaal voor Jeroen!, ook de GTV6 gaat echt een keer afkomen
Lijkt mij mooi een Bertone 1300 GT Junior en een GTV6 2,5 Grand Prix in originele staat naast elkaar
Ja jullie hebben het goed gelezen een GTV6 2,5 Grand Prix in originele staat. Dat betekent dus dat ik geen modificaties ga aanbrengen
Mijn modificatie naar 3,0l met turbo bak gaat dus definitief niet door......... waarom......... simpel ik vind het geluid van een 2,5 onovertroffen daar kan geen enkele modificatie aan tippen!
Ik heb een originele Duitse Grand Prix als ik de laatste tijd bij de 105´jes kijk hoe zeldzaam origineel wordt weet ik genoeg, gaat mij niet om de waarde maar om de emotie!
Maar goed de zeer zeldzaam wordende Turbo bak met de 3,0l mogen weg, als er liefhebbers voor zijn mogen zij zich melden per PB. Let op! hoeft niet weg mag weg naar een liefhebber voor de juiste prijs
bak is een topding! Naar mijn mening de enige juiste en goede bak - motor combinatie! Misschien iets voor in de te koop staande koets van Jeroen
Wil voor een potentiele klant daar best iets heel moois van maken
In de spuitcabine!


In de 2K Epoxy primer!





en dan de puntlasjes waar ik erg blij mee ben!
zijn bijna altijd weggerestaureerd
maar niet bij mij

Vandaag de losse delen gestraald!






Zo op naar het weekend
en oja niet vragen wat ik voor de Turbo bak en 3,0l blok wil hebben maar gewoon een bod doen als je het wilt hebben
Turbo bak komt bij AutoGT vandaan en het blok bij AlfaNord dus geen rotzooi!
heb ook nog een megasquirt met V6 3,0 liter software
GR,
Carl
Thanks Henry! Doe mijn best...... om de verwachtingen te overtreffen

Ik weet dat het wel geen 116 is maar het hele restauratieproces is identiek voor een 105. En ik moet eerlijk bekennen dat ik het een supermooi ontwerp vind van Bertone. Vroeger had ik er niet zoveel mee met zo'n 105'je maar het laatste jaar met de aanschaf van mijn eigen 1300 GT Junior is daar wel wat in veranderd. Zonder de hele postings van de afgelopen week weer opnieuw te gaan doen; zo'n 105 geeft je echt een klassieker gevoel.
Bij het stralen van een koets komt de hele historie langzaam tevoorschijn en dat vind ik super. Je ziet wanneer en hoe de auto is overgespoten, schades, restauratie (of restauratie pogingen

Als je op de bodem de orginele lak vindt waar tectyl en bitumen overheen zijn gespoten is dat geweldig. Wat een kleur Verde Muschio met de originele fabrieksglans






Speciaal voor Jeroen!, ook de GTV6 gaat echt een keer afkomen








Ja jullie hebben het goed gelezen een GTV6 2,5 Grand Prix in originele staat. Dat betekent dus dat ik geen modificaties ga aanbrengen

Mijn modificatie naar 3,0l met turbo bak gaat dus definitief niet door......... waarom......... simpel ik vind het geluid van een 2,5 onovertroffen daar kan geen enkele modificatie aan tippen!
Ik heb een originele Duitse Grand Prix als ik de laatste tijd bij de 105´jes kijk hoe zeldzaam origineel wordt weet ik genoeg, gaat mij niet om de waarde maar om de emotie!
Maar goed de zeer zeldzaam wordende Turbo bak met de 3,0l mogen weg, als er liefhebbers voor zijn mogen zij zich melden per PB. Let op! hoeft niet weg mag weg naar een liefhebber voor de juiste prijs







In de spuitcabine!


In de 2K Epoxy primer!





en dan de puntlasjes waar ik erg blij mee ben!




Vandaag de losse delen gestraald!






Zo op naar het weekend

en oja niet vragen wat ik voor de Turbo bak en 3,0l blok wil hebben maar gewoon een bod doen als je het wilt hebben

Turbo bak komt bij AutoGT vandaan en het blok bij AlfaNord dus geen rotzooi!
heb ook nog een megasquirt met V6 3,0 liter software
GR,
Carl
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9057
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Top werk, Carl 

Saluti Alessandro

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Als de Alfetta's klaar zijn (duurt nog even) wil ik ook nog eens een Bertone aanpakken..Ik weet dat het wel geen 116 is maar het hele restauratieproces is identiek voor een 105. En ik moet eerlijk bekennen dat ik het een supermooi ontwerp vind van Bertone. Vroeger had ik er niet zoveel mee met zo'n 105'je maar het laatste jaar met de aanschaf van mijn eigen 1300 GT Junior is daar wel wat in veranderd. Zonder de hele postings van de afgelopen week weer opnieuw te gaan doen; zo'n 105 geeft je echt een klassieker gevoel.
En goed dat je de GTV origineel houdt. Ik doe dat met de GT en GTV ook zoveel mogelijk.. Originele Motoren er weer in. Originele kleur..Historie intact houden is ook mijn devies..
Aanpassingen zullen minimaal afwijken van origineel.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Al overwogen naam van het bedrijf te veranderen naar Porum BV?
echt
Ik zou de 3Lturbo huppelduppel ooit voor een of andere racer bewaren. (mocht je die ooit gaan bouwen
)


Ik zou de 3Lturbo huppelduppel ooit voor een of andere racer bewaren. (mocht je die ooit gaan bouwen

~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Denk inderdaad dat ik die nooit ga bouwenIk zou de 3Lturbo huppelduppel ooit voor een of andere racer bewaren. (mocht je die ooit gaan bouwen )

Deze week een hoop zaken kunnen wegwerken die nog op de plank lagen zoals bijvoorbeeld de lampen etc.
Vandaag wel een belangrijke sprong voorwaarts gemaakt in het project Saab.
Het meest ingrijpende roestschade herstel zit hier in de schokbreker steunbalk en de overgang met de onderste draagbalk. Dit is een niet eenvoudige roestschadeherstel klus. Dus maar gelijk met de moeilijkste klus begonnen


Gelukkig is er wel uitstekend passend reparatieplaatwerk voor dus dat helpt. Na zorgvuldig de zaak te hebben bekeken, stukje bij beetje de boel uitgepeld!
Daarna de boel in de straalcabine gezet om de boel uit te stralen (dit is nu precies te reden waarom ik zelf wil kunnen stralen, gewoon essentieel voor een goede restauratie!)
eerst weer een as en differentieel,








en dan de Saab!





Grappig om te ontdekken dat de dikte van het Saab staal gewoon minimaal 1,5 mm is

Gr,
Carl
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Lekker bezig hoor 

Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Als zo'n saab is doorgerot met zijn 1,5mm plaat heeft ie dus 2 x zo hard geroest dan een Alfa. toch niet slecht van Alfa 
Mooi werk Carl, gaat als een speer bij jou.

Mooi werk Carl, gaat als een speer bij jou.

Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9057
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Saluti Alessandro

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 3084
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
De asdoorgangen zijn idd berucht bij Saab... Is geen geweldige constructie, vuil hoopt zich er op en we weten wel wat dat oplevert. 

Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎