Na al het ge-dehetzelf. wil ik ook maar eens proberen mijn achterveren e vervangen voor wat kortere exemplaren. De vragen zijn:
Wat zijn goede voor sportief straatgebruik (30 mm lager)
Hoe moet ik die monteren?
Alvast dank!
Groet
Verlagingsveren monteren
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 15 mar 2010, 19:53
- Rob GTV6
- Alfetta Membro
- Berichten: 378
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 21:27
- Locatie: N-Brabant
- Contacteer:
Re: Verlagingsveren monteren
Wat betreft de verlagingsveren heb ik geen idee,heb namelijk RS eronder zitten,maar volgens mij haal je de watt-stangen los en de schokdempers aan de onderzijde en dan laat je de achteras zakken,je kan dan de veren er zo onder vandaan halen.
groet Rob GTV6.
groet Rob GTV6.
''Alfa Romeo'' Op m'n lijf geschreven.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9055
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Verlagingsveren monteren
Eibach eronder....
Wel ring eraf flexen voor een mooie verlaging.
Wellicht dat montage al lukt met alleen de dempers los.
Als je veerklemmen hebt moet het zeker lukken zonder iets los te gooien.
Wel ring eraf flexen voor een mooie verlaging.
Wellicht dat montage al lukt met alleen de dempers los.
Als je veerklemmen hebt moet het zeker lukken zonder iets los te gooien.
Saluti Alessandro

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Novizio
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 16 mei 2013, 22:01
Re: Verlagingsveren monteren
Wat bedoel je met 'ring eraf flexen' ? Sorry ken (nog) niets van Alfetta.
En met mooie verlaging bedoel je hoeveel cm ?
Eibach geeft 3 cm aan ? Met ring eraf geflext hoeveel ?
Is 4.3 vooraan en 3 achter niet super ? Ik vind dat wel iets hebben zo wat lager vooraan.
En met mooie verlaging bedoel je hoeveel cm ?
Eibach geeft 3 cm aan ? Met ring eraf geflext hoeveel ?
Is 4.3 vooraan en 3 achter niet super ? Ik vind dat wel iets hebben zo wat lager vooraan.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9055
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Verlagingsveren monteren
Niet iedereen is gecharmeerd van het af flexen van een "winding".
Ik had eibachs, zie foto, en ze waren net zo lang, onbelast als de originele veren.
De alfa kwam ook niet veel lager te liggen aan de achterzijde, ook niet na aantal km's rijden.
Dus weer eronder uit en een ring afgeflext, mijn Alfetta GT hebben ik zelfs 2 ringen afgeflext en jaren mee gereden zonder problemen.


Ik had eibachs, zie foto, en ze waren net zo lang, onbelast als de originele veren.
De alfa kwam ook niet veel lager te liggen aan de achterzijde, ook niet na aantal km's rijden.
Dus weer eronder uit en een ring afgeflext, mijn Alfetta GT hebben ik zelfs 2 ringen afgeflext en jaren mee gereden zonder problemen.


Saluti Alessandro

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: Verlagingsveren monteren
Heb dit vorige week ook gedaan. Rijd goed hoor, niets mis mee.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- kareltjeknetter
- Alfetta Membro
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
- Locatie: prov.groningen
Re: Verlagingsveren monteren
heeft zelfs als voordeel dat de veer stijver wordt
een spiraalveer is niets anders als een opgerolde torsiestaaf. als je daar een deel afzaagt is er meer kracht voor nodig de zelfde verdraaiing te verkrijgen omdat de zelfde verdraaiing wordt verdeeld over minder materiaal
een spiraalveer is niets anders als een opgerolde torsiestaaf. als je daar een deel afzaagt is er meer kracht voor nodig de zelfde verdraaiing te verkrijgen omdat de zelfde verdraaiing wordt verdeeld over minder materiaal
-squadragrunn-
carry on waywards......
carry on waywards......