“Circuit Zandvoort naar Den Helderâ€
Uitgegeven: 21 december 2007 13:51
De provincie Noord-Holland onderzoekt of het Circuit Park Zandvoort naar Den Helder kan worden verplaatst.
Het circuit in Zandvoort wordt regelmatig geplaagd door geluidsbeperkingen en bovendien ligt het in een kwetsbaar natuurgebied. De provincie Noord-Holland vraagt zich af of het circuit in Zandvoort nog wel goed tot zijn recht komt. Reden genoeg om te onderzoeken of het circuit niet beter naar Den Helder kan worden verplaatst. Dat gebeurt nu in het kader van een nieuwe visie op de ruimtelijke inrichting in Noord-Holland.
De gemeente Den Helder is in elk geval enthousiast. De kop van Noord-Holland krijgt er een economische impuls van. Verder hoopt de provincie dat er weer een kans is op formule 1-races in Nederland. De provincie heeft een plek vlakbij Den Helder Airport op het oog. Zandvoort heeft volgens Noord-Holland door de verplaatsing van het circuit meer plek om zijn functie als badplaats uit te breiden. Over een jaar zijn de onderzoeksresultaten bekend.
Het circuit zelf is een stuk minder enthousiast. “Volgend jaar vieren we ons zestigjarig bestan en als het aan mij ligt, blijven we hier ook nog minstens de komende zestig jaar,†zegt circuitdirecteur Hans Ernst. Hij roemt vooral de gunstige ligging ten opzichte van Amsterdam, Schiphol en Haarlem en de goede restaurants en hotels in de buurt. “Bovendien beschouwen race-liefhebbers Zandvoort als heilige grond. De rijke traditie onderscheidt ons van tal van nieuwe circuits.â€
In het verleden zijn er al eens plannen geweest om het circuit te verplaatsen naar de Maasvlakte.
Circuitparkt Zandvoort naar Den Helder???
-
- Alfetta Transaxle Guru
Circuitparkt Zandvoort naar Den Helder???
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- GTV
- Alfetta Guru
Misschien een idee om het naar zuidelijke richting te verplaatsen
Ik heb er het altijd goed naar mijn zin, fijn circuit en mooie ligging alleen de bereikbaarheid is minder.
Dat stuk binnendoor is altijd erg druk
Van mij mag het blijven waar het nou ligt

Ik heb er het altijd goed naar mijn zin, fijn circuit en mooie ligging alleen de bereikbaarheid is minder.
Dat stuk binnendoor is altijd erg druk

Van mij mag het blijven waar het nou ligt

Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS