Lamp dynamo licht op als ruitenwisser beweegt

Bedrading, verlichting etc...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kodjo
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 mei 2012, 22:06
Locatie: Arnhem

Lamp dynamo licht op als ruitenwisser beweegt

Bericht door Kodjo »

Ja, heel raar i.d.d.

soms ga ik 's nacht een stukkie rijden, dan is het lekker leeg op de weg. Nu zag ik gisteravond dat het lampje van de dynamo een beetje oplicht als ruitenwisser beweegt. Hij gaat niet vol aan maar een heel klein beetje. Als de ruitenwisser in ruststand staat is de dynamolamp weer uit. Ik hoop dat het ergens een slechte aarde is maar waar dan? Iemand een idee?

Kodjo
GTV 6, 3l uit 1981
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Lamp dynamo licht op als ruitenwisser beweegt

Bericht door GTV42.0 »

Heb ik ook wel eens en ook bij het aanzetten van de aanjager. Hoor dit wel vaker. Massa???
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Lamp dynamo licht op als ruitenwisser beweegt

Bericht door Melvivio »

Mij is verteld (ik heb het ook, met alle gebruikers, oorzaak niet gevonden) dat het een massa is waar weerstand opzit. Geen goed contact kan een oorzaak zijn. De oplossing zou zijn de massa punten ijken. (vanaf de accu terug werken). Als je op een massapunt ergens spanning op zou zien staan zit er dus iets verkeerd.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Kodjo
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 263
Lid geworden op: 28 mei 2012, 22:06
Locatie: Arnhem

Re: Lamp dynamo licht op als ruitenwisser beweegt

Bericht door Kodjo »

Ja, ik vermoed dus ook massa maar welke in vredes naam? De meeste massapunten zijn toch tamelijk nieuw aangelegd. Er zitten er vast een paar onder de dash, daar ben ik nog nooit geweest.....
GTV 6, 3l uit 1981
Plaats reactie