terugslagklepje rembekrachtiger

Verlagen, modificeren, repareren etc...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
alfetta1800
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 mei 2007, 13:24
Locatie: Terug van weggeweest!

terugslagklepje rembekrachtiger

Bericht door alfetta1800 »

Hallo iedereen,

Het terugslagklepje (rembekrachtiger) doet geregeld ambetant. Bij koude start, hierdoor het bekende "betonnen" rempedaal...
Na een paar keer "pompen" doet het terugslagklepje weer waar het voor dient. En doet dan verder ook niet meer ambetant, tot de morgen erop of na een (werk-)dag te hebben stilgestaan...

Mijn broer heeft op z'n 75 soms hetzelfde probleem, maar dan tijdens de winter. Ik met de Alfetta tijdens de "zomer".

Ik zou dit natuurlijk asap willen opgelost krijgen.

Ik heb een paar vragen hieromtrent:
- waar zit dat klepje precies?
- makkelijk te vervangen?
- waar te bestellen?

Alvast bedankt,
Peter.
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: terugslagklepje rembekrachtiger

Bericht door Fetta »

....ambetant....heerlijk. ::-)

Ik werk dagelijks met Belgen, bekende uitspraken.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
alfetta1800
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 mei 2007, 13:24
Locatie: Terug van weggeweest!

Re: terugslagklepje rembekrachtiger

Bericht door alfetta1800 »

Fetta schreef:....ambetant....heerlijk. ::-)

Ik werk dagelijks met Belgen, bekende uitspraken.
:mrgreen: :blue_cool: :wink:

En euh, eventueel een tip...? :mrgreen:
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1841
Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: terugslagklepje rembekrachtiger

Bericht door twinnyspark »

Leg eens uit Ralph, is dat bij ons irritant ?
Voor ons wel amusant, nog niet eerder gehoord.
Kwam eerder voor mijn werk regelmatig in Kortrijk en iets met Gem op 't eind.
Kwamen toen nogal eens leuke uitspraken en benamingen boven drijven. :mrgreen:
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2933
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: terugslagklepje rembekrachtiger

Bericht door giuliettaevo »

in de slang tussen inlaat en rembekrachtiger zal dat klepje zitten bij een 4 cilinder. Bij een 6 cilinder zit hij in de inlaat geschroefd. :wink:

Simpel terugslagklepje dat in de slang zit is van heel veel andere auto's ook te gebruiken.

Pas bij een 4 cilinder ook op met de slang tussen rembekrachtiger en inlaat. deze is vaak poreus geworden in de loop der jaren en aangezien hij alleen op de achterste cilinder aangesloten zit kan het zijn dat je valse lucht gaat trekken door de vergane slang en dan een schraal lopende cilinder krijgt. :neutral:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
@PM
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 aug 2011, 22:43
Locatie: Andijk

Re: terugslagklepje rembekrachtiger

Bericht door @PM »

Excuus voor de ietwat off-topic, maar mijn 2004-GT heeft dat ook als-ie een dag heeft stil gestaan (als in: vrijdag wegzetten en zondag of maandag weer eens gebruiken). 's Avonds wegzetten en de volgende dag weer instappen is er niets aan de hand. Ook zakt het pedaal direct weg zodra de motor loopt. Is dat een beginnende vorm van hetzelfde probleem?

En idd leuk dat je aan de woordkeus gelijk kan zien dat je met een Vlaming te maken hebt :grin:
diedjee
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 308
Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:36

Re: terugslagklepje rembekrachtiger

Bericht door diedjee »

Beetje lastig inschatten zonder het zelf te kunnen voelen maar als het pedaal echt hard als beton is kan het ook zijn dat de remdrukbegrenzer van de achteras vast zit. Dat komt bij 75's wel eens voor na verloop van tijd. Maar volgens mij hebben alfetta's een ander model remdrukbegrenzer.
Vastzittende remdrukbegrenzer is heel vervelend omdat je pedaal dan echt nauwelijk meer ingetrapt krijgt en dus ook geen remvertraging hebt....
Heeft m'n vader bij de hand gehad in zijn 75, gelukkig alleen blikschade, en ik ook in mijn 75 maar dan gelukkig zonder schade.

Gr DJ
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2933
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: terugslagklepje rembekrachtiger

Bericht door giuliettaevo »

75 heeft idd andere remdrukbegrenzer. Die zit naast de HRC bij een 75. Bij de Alfetta's zit die onder de auto.

Snap overigens niet hoe jje geen remvertraging kunt hebben als die begrenzer vastzit. :? Voor zou hij gewoon vol moeten remmen dan.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
diedjee
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 308
Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:36

Re: terugslagklepje rembekrachtiger

Bericht door diedjee »

Lastig uitleggen maar bij een 75 zit je rempedaal echt "shocking" klem als het ding vast zit. Heel vervelende ervaring. Vraag maar aan m'n pa. Gelukkig kwam ik er beter vanaf.

Gr
DJ
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2933
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: terugslagklepje rembekrachtiger

Bericht door giuliettaevo »

Datz al idd wel een stress-momentje opgeleverd hebben als je ineens het rempedaal niet meer ingedrukt krijgt. :shock:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
alfetta1800
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 mei 2007, 13:24
Locatie: Terug van weggeweest!

Re: terugslagklepje rembekrachtiger

Bericht door alfetta1800 »

giuliettaevo schreef:in de slang tussen inlaat en rembekrachtiger zal dat klepje zitten bij een 4 cilinder. Bij een 6 cilinder zit hij in de inlaat geschroefd. :wink:

Simpel terugslagklepje dat in de slang zit is van heel veel andere auto's ook te gebruiken.

Pas bij een 4 cilinder ook op met de slang tussen rembekrachtiger en inlaat. deze is vaak poreus geworden in de loop der jaren en aangezien hij alleen op de achterste cilinder aangesloten zit kan het zijn dat je valse lucht gaat trekken door de vergane slang en dan een schraal lopende cilinder krijgt. :neutral:

Ondertussen het bewuste klepje gevonden: zit achteraan in het blok geschroefd. Darmpje ziet er nog goed uit volgens mij, maar zal ik sowieso ook vernieuwen (better safe than sorry...).
Plaats reactie