Heiligschennis?

Voor al je vragen over de carrosserie.
Plaats reactie
ikke
Novizio
Novizio
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 apr 2006, 10:17
Locatie: Breda

Heiligschennis?

Bericht door ikke »

Ik heb er al langer over na gedacht, maar wil graag een mening van anderen hier over hebben, achter de achterbank zit een metalen plaat, die de bank dan sterkte geeft, is het nou ontzettend dom om die plaat weg te halen, en de achterbank individueel te verstevigen, zodat ik met de gtv ook plaatmateriaal kan vervoeren? Leidt de constructie daar niet onder?, :oops: of kan ik haar dan anders verstevigen?.

Mijn 33 gaat namelijk de stalling in, en de gtv wordt voor de zomer mijn enige vervoertje, ja ja ik weet het, nu ga ik klappen krijgen.
Ik ben dus ontwerper, en behalve de goede indruk op eventuele klanten die je maakt met de gtv, is het ook wel handig om haar praktsch in te zetten. :oops:
alfetta gtv 77,
33 1.5 TI type 2
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Persoonlijk zou ik die "stalen plaat" niet weghalen.
Lijkt me dat de carroserie stevigheid er niet beter van wordt.

Misschien dat het gebruik van een verstevigingsbeugel over de schokbrekers achter eea kunnen opvangen.
Daarnaast kun je overwegen een extra versteviging aan te brengen over de vloerplaat ter hoogte van de schokbrekers.

Het blijft natuurlijk erg jammer om de GTV op die manier aan het praktisch gebruik aan te passen :cry:
Vindt het idee op zich nog niet zo heel erg gek!!
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
ikke
Novizio
Novizio
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 apr 2006, 10:17
Locatie: Breda

Bericht door ikke »

Heb je gelijk in, eigenlijk pas ik haar liever niet aan, maar het wordt wel een ontzettend handige auto na die aanpassing. Ik ben haar ook niet van plan ooit nog weg te doen, dus geen volgende eigenaar die het daar moeilijk mee heeft, en als je zo'n zelfgemaakte wielbak bekijkt die er onder hangt, tja, koekebakkersrestauratie dus.

Ik loop nu ook al een jaar met dat idee, en heb het er ook moeilijk mee, maar op deze manier hoef ik me zelf niet schuldig te voelen dat ik een gtv heb in plaats van de een of andere saaie station, of hatchback. :cool:
alfetta gtv 77,
33 1.5 TI type 2
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Heb je de auto inmiddels al aangepast of laat je toch alles origineel?
Als je al vorderingen maakt willen wij wel fotookes zien :grin:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
ikke
Novizio
Novizio
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 apr 2006, 10:17
Locatie: Breda

Bericht door ikke »

Ik zit zelf nog steeds in dilemma, hogstwaarschijnlijk komt er toch eens een trekhaak achter, en dan ben ik al grotendeels van het ruimteprobleem af. Verder heb ik het momenteel ook nogal druk, ik heb zelfs nog geen tijd gehad om relpica's van de spoilertjes te maken. :oops:
alfetta gtv 77,
33 1.5 TI type 2
Plaats reactie