Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Na een polletje tot leven gekomen. De virtuele lijn wordt getrokken bij Italiaanse schoonheden.
Forumregels
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
Plaats reactie
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Oeps foutje bedankt :jumping:

Gr,
Carl
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

:thumbs:

Krijg nog een zere duim in dit topic :blue_lol:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

:thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Hier van mij ook nog een paar.

Ik meen mij te herinneren dat je (nog) geen verfmengmachine hebt staan?
Hoe doe je dat met kleine hoeveelheden lak, om bijvoorbeeld een hoekje bij te spotten of een velgensetje te spuiten?
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door Melvivio »

Mooi hoor!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
gtv1981
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door gtv1981 »

toch mooie hee als het begint te blingen :thumbs: :thumbs: :thumbs:
gr sven
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Rijdt ie nog steeds niet :jumping:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

twinnyspark schreef::thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Hier van mij ook nog een paar.

Ik meen mij te herinneren dat je (nog) geen verfmengmachine hebt staan?
Hoe doe je dat met kleine hoeveelheden lak, om bijvoorbeeld een hoekje bij te spotten of een velgensetje te spuiten?
Nee ik heb geen verfmachine staan en dat wil ik ook helemaal niet, op dit moment ben ik niet (milieu) vergunning plichtig. Als ik grotere hoeveelheden in huis zou hebben moet ik aan allemaal extra regels voldoen :wink:

Ik heb hier vlak in de buurt een uitstekende verfgroothandel die ook kleine hoeveelheden op kleur maakt (de goedkopere 2K lakken etc o.a. van Lesonal)
Voor de kwaliteitslakken heb ik een account bij Standox, deze hebben een bezorgdienst bijna dagelijks in de omgeving Rotterdam/Ridderkerk, dus meestal vandaag besteld morgen in huis, ook kleinere hoeveelheden op kleur.

en als ik helemaal in de problemen zit heb ik nog een bevriende schadehersteller die ook Standox spuit. Probleem is wel dat hij alleen watergedragen lakken kan mengen.

Hoekjes bijspuiten doe ik niet! Ik spuit alleen zaken welke door mij compleet zijn gestraald en waar ik een compleet nieuw laksysteem kan opzetten.

Verder ben ik nu weer druk met klant werk bezig en is de barchetta verbannen naar de avonduren. Gisteravond een groor gedeelte van het interieur en alle rubbers teruggeplaatst (na een grondig poetsbeurtje :grin: )

Gr,
Carl
Laatst gewijzigd door Carbo op 14 jun 2013, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

GTV42.0 schreef:Rijdt ie nog steeds niet :jumping:
Tipje; Van het opbouwen moet je genieten :jumping:

Ik bouw de boel rustig af, heb geen haast wat dat levert alleen maar beschadigingen op :wink:

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Zit je wat te stangen topper.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

GTV42.0 schreef:Zit je wat te stangen topper.
I know! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jeroen, jij gaat zo dadelijk waanzinnig genieten van het opbouwen van je fris gespoten koets :thumbs: :thumbs:

Ben van plan om gelijk na de barchetta met de GTV6 door te gaan in hetzelfde tempo :mrgreen: Ik heb alles in huis om ook de GTV6 redelijk snel af te bouwen.
Ik wil de GTV6 in AR130 spuiten. Dit is al een consessie aan het originele AR530. Ik ga met AR130 een proefplaatje spuiten maar heb al besloten dat als dit rood niet zo diep is als van de barchetta ik voor een Fiat kleur ga voor de GTV6 :oops: :oops: :oops: :oops: Het Rosso Speed is zo mooi diep rood :blue_cool:

Wat foto's van gisteren;
de vloermat netjes schoon en in nieuwstaat door mijn wondermiddeltje (PoorBoy's trim restorer), inmiddels weer geplaatst en dat is echt een feest :evil: :evil:
Afbeelding

Voor het plaatsen van de vloermat nieuwe antidreunmatten aangebracht!
Afbeelding

Afbeelding

Kan er uren naar kijken........ wat een bella! :oops: :oops:
Het design en alle details is iets wat mij keer op keer verbaasd bij de barchetta! Italiaanser kun je het nauwelijks krijgen.... "dea" :wink: Zelfs Alfa kan hier nog wat van leren, de barchetta is door het eigen design centrum van Fiat ontworpen en een godin ("dea") in vergelijking met de afgrijselijke Alfa 916! met afgezaagde kont. (Is natuurlijk persoonlijk.... om een beetje te nuanceren :mrgreen: )

Heb je nog meer gedaan deze week? :mrgreen: Ja vandaag een aantal Moto Guzzi delen gestraald en afgemaakt morgen de spuitcabine in en dan is er weer een klant projectje klaar :jumping:

Oja en ook nog de tijd genomen voor een aantal prospects.

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Gisteren en vandaag druk bezig geweest met het interieur van de barchetta. De gele barchetta heeft een aantal malen als donor gediend :oops: :oops: omdat er wat trimdelen van de rosso waren gescheurd. Ik had nog niets schoongemaakt dus alle delen eerst beoordelen (even bij de gele kijken of deze beter zijn) dan poetsen en terugplaatsen. Wel grappig om te zien dat alles er echt als nieuw uitziet :mrgreen: De nieuwe lederen bekleding staat echt :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool: :blue_cool:

Verder de cabrio afdekking en kofferdeksel geplaatst. De kofferdeksel is echt een verhaal apart dit ding is echt Kl.t. af te stellen. Heb inmiddels van meerdere barchetta eigenaren begrepen dat Maggiora (de bouwer) het niet zo nauw nam met de passingen. Is dus gewoon een ramp om dit netjes te krijgen. :evil:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben nu toch echt waanzinnig blij met de gele barchetta waar ik af en toe "leentje buur" kan spelen :jumping:

Gr,
Carl
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door Melvivio »

Mooie auto is het zeker! Moet wel heel eerlijk zeggen dat ik er nooit echt naar om keek, maar nu ik je zo enthausiast er over lees.

~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Melvivio schreef:Mooie auto is het zeker! Moet wel heel eerlijk zeggen dat ik er nooit echt naar om keek, maar nu ik je zo enthausiast er over lees.

Gewoon een keer in rijden :mrgreen: zo´n (goede) barchetta rijdt als een kart :mrgreen: is zonder dolle de beste voorwielaandrijver waar ik in heb gereden (en dat zijn er echt wel wat). Vergeleken met de barchetta was mijn 170pk Giulietta TCT een trekker :jumping:

Het is zo stil op het forum dus maar even een tussentijdse update!

Ben deze week met de 1750 GTV bezig. 3 van de 4 vloerplaten moeten worden vervangen. Heb eerst de bestuurderskant gedaan. Oude plaatwerk verwijderd door alle puntlassen te verwijderen en het nieuwe plaatwerk pasgemaakt. Ben inmiddels vandaag ook klaar met de passagierskant maar heb ik nog geen fotootjes van.
Weet niet hoeveel puntlassen ik de afgelopen dagen heb uitgeboord maar denk dat ik de 100 wel aantik :banana:
Wat een beun de haas werk ben ik afgelopen dagen tegengekomen :schrik:

Afbeelding

Afbeelding

Morgen wordt eerst weer alles nagestraald! voordat ik de platen in ga lassen. Zo hoort het en niet anders O:)

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Goed bezig hoor en nog steeds erg leuk om te volgen. Je hebt zeker gelijk qua stilte hier. Er wordt erg weinig gepost, ook bij de projecten. Hopelijk stilte voor de storm.
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door Enrico »

Woooh.. mooi die kant en klare vloerdelen. Wou dat die voor de alfetta 's bestonden..

Enne... wel bezig geweest met mijn GT hoor heren .. O:)
Rechter binnen spatbord aan het aanpakken.. maar nog te weinig voortgang voor foto's..

Mooie foto's Carl !
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

Zelfde vloerplaatjes als van een Giulia?
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Yep! bodemplaat van de hele 105 serie is hetzelfde met uitzondering van hangende of staande pedalen en een verschil in de V bak ophanging in de linker vloerplaat!

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

Helaas was het zo druk dat ik mijn inmiddels traditionele vrijdag post niet haalde :jumping:

Dus dan maar op zaterdag een update!
Ben nog steeds druk bezig met de vloer van de 1750 GTV. Aan de rechterzijde was de dwarsbalk bij de aanhechting van de binnendorpel behoorlijk aangetast (een 105 kwaaltje) vervelend was dat ook de verder harde binnendorpel hier was aangetast. Dus binnendorpel herstellen en dan een stuk dwarsbalk namaken. Deze lopen naar de dorpel schuin weg, heb dus weer lekker kunnen plaatwerken :banana: :banana: :banana: :banana: en mij helemaal kunnen uitleven. Ik daag zo dadelijk weer iedereen uit om te kunnen zien dat er aan de dwarsbalk is gelast :))) :))) :))) :))) augenreib.gif :))) augenreib.gif :))) augenreib.gif :)))

Verder is een van mijn klanten druk bezig met zijn Spider 2000 Veloce. Vandaag was het zover dat ze de straalcabine in is gegaan O:) O:)

Gisteravond de laatste delen van de barchetta gespoten waaronder de voorbumper. Dat is een lang verhaal maar vlak voor het spuitwerk heb ik de met veel moeite herstelde voorbumper uit mijn handen laten vallen :twisted: gevolg was dat er weer een scheur in zat :evil: Maar gisteren uiteindelijk toch gespoten, helaas is bij het vele plamuurwerk er waarschijnlijk een luchtbelletje blijven zitten wat tijdens het opstoken van de cabine naar 60gr een klein blaasje is geworden. Het is maar een speldeknopje, eerst had ik nog zoiets van ik doen het gewoon over maar heb vandaag maar besloten om de bumper te plaatsen en tegelijkertijd op zoek te gaan naar een goede 2e hands bumper die ik dan in alle rust kan klaarmaken. Nieuw zijn ze wel te krijgen voor maar liefst 800,- Euro :schrik: :schrik: :schrik:

De 1750 GTV. De dwarsbalk in de maak!
Afbeelding

Het reparatiedeel klaar met daarvoor het oude deel.
Afbeelding

en afgelast!
Afbeelding

achterste bodemplaat pasgemaakt!
Afbeelding

Project spider! transport/straal bok pasgemaakt
Afbeelding

de ophangingsdelen!
Afbeelding

Het is moeilijk te geloven maar aan deze Alfa zit 0,0 laswerk, is echt helemaal klokgaaf :blue_cool:
Voor het eerst bij een Alfa dat ik mijn gasfles van mijn lasapparaat niet open hoef te draaien :jumping:
Wat een prachtige basis O:)
Afbeelding

en dan natuurlijk de b!
de Standox Platinum blanke lak trekt echt waanzinnig strak! Moest er eerst erg aan wennen maar heb nu de instellingen te pakken :!:
Afbeelding

de nieuwe lederen bekleding van Carbo de bekleder staat waanzinnig goed ::-)
Afbeelding

de portieren zitten er ook al weer in!
Afbeelding

Morgen heb ik weer een dag voor de barchetta verder af te bouwen :banana:

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru

Bericht door Carbo »

De traditionele vrijdag update wordt langzamerhand een zaterdag update :mrgreen: Het is gewoon waanzinnig druk dat ik inmiddels alleen nog maar 's avonds (dus ook vrijdagavond) aan mijn eigen projecten kan werken.

Er lopen nu een groot aantal projecten tegelijkertijd dat maakt het soms niet eenvoudig. De planningen lopen erg nauw, als ik bij 1 auto uitloop kan ik dat nergens inhalen. Gelukkig zitten op de meeste projecten geen tijds deadline anders zou ik inmiddels gillend gek zijn geworden.

Afgelopen week druk bezig geweest een Giulietta Sprint Veloce te stralen....... en natuurlijk zat dit ook weer tegen, veel roest maar ook wel 1 cm dikke bitumen laag aan de binnenzijde van e kofferruimte (hoe verzin je het :twisted: ) Inmiddels heb ik al 4 straaldagen in deze Sprint zitten en ben nog steeds niet klaar.

Verder heeft een klant zelf grote vorderingen gemaakt met zijn Spider.
En last but not least lekker bezig geweest in de avonduren met de barchetta. Distributie vervangen, nokkenasversteller gereviseerd enz, enz enz,......

De bodem van de Sprint voor het straalwerk :shock: :shock: :shock: :shock:
Afbeelding

en gestraald
Afbeelding

wat een mooie lijnen :blue_cool:
Afbeelding

en dan de Spider vandaag met Soda gestraald! Goed gedaan Etienne :thumbs:
Afbeelding

en last but not least de barchetta! begint erop te lijken :lol:
Afbeelding

distributie en nokkenasversteller aangepakt!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De barchetta is de eerste auto die ik nu zelf na ruim 20 jaar helemaal zelf heb gespoten en hoewel zeker niet perfect ben ik wel tevreden met het resultaat. O:) O:) O:)

Oja bijna vergeten ook nog een 105 1300 Junior brievenbusje binnengekregen voor ombouw naar een GTA replica!

Aankomst vanuit Napels Italië!
Afbeelding

Afbeelding

Dus zoals jullie zien; ik verveel mij niet :mrgreen:

Gr,
Carl
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Nou Carl, ik sta elke keer weer te kijken van het werk wat je verzet, die fiatboot is mooi geworden zeg.
Lekker kontje :thumbs:

Dat je in deze tijd zo veel opdrachten binnen sleept sta ik werkelijk van te kijken, prachtig man :blue_cool:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Plaats reactie