Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Forumregels
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
-
- Alfetta Transaxle Guru
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Het transport was op het SCARB forum ook voorbij gekomen bij Gespot 

Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Melvivio
- Advanced Membro
Het staat daar echt vol man
Wederom, voor de Fiat & de projecten

Wederom, voor de Fiat & de projecten

~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- GTV6 3.0
- Alfetta Novizio
Super dat je in deze tijd zoveel opdrachten binnen hengelt.
Dat kan alleen als je erg goed werk levert.
maar dat heb je op dit forum al wel bewezen. 
Dat kan alleen als je erg goed werk levert.

-
- Alfetta Guru
Het werkaanbod is inderdaad verrassend groot. Mijn business plan klopt dus en dat geeft een goed gevoel.
De combinatie van (soda) stralen, plaat- en laswerk en het uiteindelijke spuitwerk allemaal in eigen huis blijft het unieke concept. De meeste klanten hebben al het e.e.a. gezien in de restauratie wereld als ik dan mijn concept bespreek en kan laten zien wordt men meteen enthousiast. Er wordt veel gerestaureerd maar maar bitter weinig echt op een goede manier. Geloof mij ik zie nu iedere dag oud restauratiewerk voorbij komen en daar wordt ik alleen maar in en in triest van
Wat een rommel van soms gerenommeerde restaurateurs. Doordat ik geen overhead en personeel in dienst heb kan ik mijn prijzen laag houden.
Wat ik zelf een groot compliment vind is dat er inmiddels ook concurrenten en schadeherstellers komen kijken hoe ik dat nou doe met dat soda stralen
Bang voor "copy cats" ben ik niet; om mijn systematiek en filosofie te volgen moet je drie disciplines 100% beheersen; het straalwerk, las- en plaatwerk en het spuiten! en wie beheerst dit alle 3
Ik wens de concurrenten veel succes dat in te halen tegen de prijs waarvoor ik dit aanbied.
De hele restauratie wereld is zeer behoudend en nauwelijks innovatief. Het grote voordeel is dat ik niet alleen lekker met mijn handen kan werken maar ook dat ik jarenlange ervaring heb als senior manager waarbij ik volledig resultaat verantwoordelijk was. Daarbij een studie bedrijfskunde en iedereen begrijpt dat ik dus niet zomaar in dit avontuur ben gestapt.
Het blijft altijd spannend, iedere maand komen de vaste lasten en dan moet de cash flow wel precies kloppen.
Daarbij ben ik nog steeds maar alleen en heb dus een beperking in het aantal beschikbare uren.
Hoe de toekomst er gaat uitzien weet ik niet, wat ik wel weet is dat ik iedere ochtend fluitend in mijn auto zit om naar mijn werk te gaan
en de 10 voorgaande jaren ik chagrijnig in de lederen stoelen van mijn mooie leasebak stapte op weg naar Schiphol voor een vergadering met dombo's in de UK!
Gr,
Carl
De combinatie van (soda) stralen, plaat- en laswerk en het uiteindelijke spuitwerk allemaal in eigen huis blijft het unieke concept. De meeste klanten hebben al het e.e.a. gezien in de restauratie wereld als ik dan mijn concept bespreek en kan laten zien wordt men meteen enthousiast. Er wordt veel gerestaureerd maar maar bitter weinig echt op een goede manier. Geloof mij ik zie nu iedere dag oud restauratiewerk voorbij komen en daar wordt ik alleen maar in en in triest van

Wat ik zelf een groot compliment vind is dat er inmiddels ook concurrenten en schadeherstellers komen kijken hoe ik dat nou doe met dat soda stralen

De hele restauratie wereld is zeer behoudend en nauwelijks innovatief. Het grote voordeel is dat ik niet alleen lekker met mijn handen kan werken maar ook dat ik jarenlange ervaring heb als senior manager waarbij ik volledig resultaat verantwoordelijk was. Daarbij een studie bedrijfskunde en iedereen begrijpt dat ik dus niet zomaar in dit avontuur ben gestapt.
Het blijft altijd spannend, iedere maand komen de vaste lasten en dan moet de cash flow wel precies kloppen.
Daarbij ben ik nog steeds maar alleen en heb dus een beperking in het aantal beschikbare uren.
Hoe de toekomst er gaat uitzien weet ik niet, wat ik wel weet is dat ik iedere ochtend fluitend in mijn auto zit om naar mijn werk te gaan

Gr,
Carl
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
Carbo schreef:
Hoe de toekomst er gaat uitzien weet ik niet, wat ik wel weet is dat ik iedere ochtend fluitend in mijn auto zit om naar mijn werk te gaan![]()
![]()
en de 10 voorgaande jaren ik chagrijnig in de lederen stoelen van mijn mooie leasebak stapte op weg naar Schiphol voor een vergadering met dombo's in de UK!
![]()
Dát gevoel ken ik....moet ik ook ooit nog eens zien om te buigen naar jouw eerste zinsnede.

Applaus voor jezelf!
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
-
- Alfetta Transaxle Guru
Ben zelf ook aan het denken wat ik moet gaan doen in de toekomst. Zit nu aardig "veilig" maar wil ik zo door?
-
- Alfetta Guru
"veilig" is de snelle dood voor innovatieve ideeënGTV42.0 schreef:Ben zelf ook aan het denken wat ik moet gaan doen in de toekomst. Zit nu aardig "veilig" maar wil ik zo door?

Gr,
Carl
-
- Alfetta Transaxle Guru
Klopt, maar ben wel werkzaam in de bouwsector 

- Enrico
- Advanced Membro
Hee Carl,
Prachtige Barchetta.. en ik denk dat jij alleen zelf ziet dat hij niet perfect gespoten is
Over de Spider: Ik mag hopen dat het weggecamoufleerde "amerikaanse" knipperlicht achter nog beter gelast wordt toch ?
Ik kijk nog steeds met verbazing wat je a;llemaal doet..
10 jaar eerder moeten doen ?
Prachtige Barchetta.. en ik denk dat jij alleen zelf ziet dat hij niet perfect gespoten is

Over de Spider: Ik mag hopen dat het weggecamoufleerde "amerikaanse" knipperlicht achter nog beter gelast wordt toch ?
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Membro
ik heb zelf ook eens het roer radicaal om gegooid, ik heb toen de gedachte aan gehouden hoeveel mensen zie van 50 jaar in het werk dat ik doe, de conclusie was weinig mensen, ben toen wat anders gaan doen, toen zich dat voor deed. gr ario
-
- Alfetta Guru
Ha Henry!Prachtige Barchetta.. en ik denk dat jij alleen zelf ziet dat hij niet perfect gespoten is
Ik denk dat de barchetta precies heeft gedaan wat de bedoeling was namelijk mijn ervaring vergroten.
De sidemarker van de Spider is typisch gelast zoals een standaard plaatwerker dit doet. Is dus wel professioneel gebeurd alleen niet als restaurateur. Of ik dit ga herstellen ligt compleet aan de eigenaar. Hoe gek dit ook mag klinken zou ik mij hier als eigenaar niet zo druk over maken. Dit deel is eenvoudig en goed strak te trekken. Het is en blijft een Amerikaanse Spider

Klinkt gek maar ik geloof niet dat ik dit 10 jaar eerder had moeten doen. Eigenlijk heel eenvoudig er komt naast het werk wat ik hier laat zien veel kijken bij het runnen van een bedrijf denk aan; financieel, plannen, marketing etc etc etc
Ik geloof dat mijn totale ervarings pakket qua kennis en qua bedrijfsvoering juist succesvol is en daarvoor heb je bagage nodig

Verder geloof ik dat als ik naar mijn eigen ontwikkeling kijk dit precies goed zit qua timing!
ik heb zelf ook eens het roer radicaal om gegooid, ik heb toen de gedachte aan gehouden hoeveel mensen zie van 50 jaar in het werk dat ik doe, de conclusie was weinig mensen, ben toen wat anders gaan doen, toen zich dat voor deed. gr ario
Hoi Ario,
Precies de spijker op z'n kop! Soms moet je compleet "out of the box" denken. In dit geval het roer volledig om en iets anders gaan doen.
Het grappige is dat ik nog steeds op projectbasis in mijn oude werkkring werkzaam ben voor een beperkt aantal uren en ik hier de laatste maand ook ineens meer aanvragen krijg. Ik doe dit nog steeds primair om mijn management vaardigheden op peil te houden, mijn netwerk te onderhouden en te zorgen dat mijn geest zijn werk blijft doen

Gr,
Carl
- Melvivio
- Advanced Membro
Weet niet of het rendabel is, maar je zou natuurlijk (indien meer tijd gewenst, of er geen zin in hebben) dingen kunnen outsourcen. Factureren door Famed oid? Net als de andere zaken waar je je wel mee bezig moet houden voor de continuiteit van het bedrijf, maar waar je je misschien liever niet mee bezig zou willen houden?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
-
- Alfetta Guru
Outsourcen is zo'n gevleugelde management kreet. Heb hier veel ervaring mee en juist daarom gaat dat bij mij absoluut niet gebeuren. Ken maar weinig echt succesvolle trajecten. Voordat je het weet ben je alleen maar bezig met het managen van je Service Level Agreements met je outsourcing partners.Melvivio schreef:Weet niet of het rendabel is, maar je zou natuurlijk (indien meer tijd gewenst, of er geen zin in hebben) dingen kunnen outsourcen. Factureren door Famed oid? Net als de andere zaken waar je je wel mee bezig moet houden voor de continuiteit van het bedrijf, maar waar je je misschien liever niet mee bezig zou willen houden?
Het is natuurlijk niet voor niets dat ik juist alles in eigen huis doe. Outsourcing is nou precies wat ik niet wil, dat druist helemaal in tegen mijn gevoel van kwaliteit. Is alleen maar uitgevonden om meer productie en meer winst te draaien........... en laat dat nou net iets zijn wat ik veel minder interessant vind

Voor mij zijn maar 2 dingen belangrijk; continuiteit en plezier in mijn werk

Ik verkoop nog liever nee dan te gaan outsourcen

Gr,
Carl
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Contacteer:

Saluti Alessandro

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super

- Melvivio
- Advanced Membro
Haha, ik zal het onthouden. Neem het me niet kwalijk, het word er door mijn school nog ingeknald als zijnde een positief iets.
Als de bijzaken van het bedrijf de continuiteit & het plezier van werken niet in de weg gaan staan is dat fantastisch.
Misschien uiteindelijk wel een zaterdag hulp die je kan helpen met kleine onverantwoordelijke dingen 

- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
Een goede stageloper is ook nog een idee. Alleen staat het niet op het voorhoofd geschreven of je er iets aan gaat hebben als ze de eerste keer langskomen..
Op een gegeven moment komt de tijd dat je of mensen nee moet gaan verkopen of jezelf moet gaan klonen oid.

Op een gegeven moment komt de tijd dat je of mensen nee moet gaan verkopen of jezelf moet gaan klonen oid.

Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
-
- Alfetta Guru
Hoi Remco, het moment van nee verkopen is nu gewoon een feit. Ik draai nu meer dan 70 uur per week en dat ga ik niet jaren volhouden. Ik ben nu dus erg selectief in welke projecten ik daadwerkelijk aan neem. Sneller dan verwacht moet ik mij nu gaan bezighouden met een nieuw bijgesteld business plan voor de komende jaren. Een luxe probleem maar wel een behoorlijk dilemma. Het klinkt allemaal super maar ben natuurlijk ook gewoon bezig om simpel te overleven en de continuïteit te borgen. Voldoende cashflow is het magische woordOp een gegeven moment komt de tijd dat je of mensen nee moet gaan verkopen of jezelf moet gaan klonen oid.

Ik weet dat ik blijf verbazen maar deze week weer twee nieuwe projecten binnengekomen b

Meer eerst de Sprint Veloce nu helemaal klaar! (Even genieten van de prachtige lijnen!)

Dan deze week de complete bodem vervangen (3 van de 4 delen) van de 1750 GTV!

en dan een nieuw project! (meer gaat volgen) Auto die van goed naar concours toe gaat!

Nog een nieuw kort projectje! het snellere werk alleen soda starlen en epoxy!

Vandaag begonnen met de ontmanteling van de GT 1300 Junior. Dit moet een GTA racer gaan worden!

Gisteravond de motorkap van de barchetta met 2000 grid natgeschuurd en gepolijst!

Verder afgelopen week de restauratie van een 1300 GT Junior GTA replica binnen gehaald. Een project wat in oktober gaat starten en waar ik erg naar uitkijk omdat dit een concours restauratie gaat worden. Perfectie tot in detail en dat vind ik natuurlijk het absolute einde

Gr,
Carl
-
- Alfetta Guru
Het is weer vrijdag, weer een week voorbij!
Deze week stond in het teken van een spoedklusje het stralen van een Golf Cabrio. Deze Golf moest alleen aan de buitenzijde, kofferruimte en motorruimte gestraald worden
Ik zag eigenlijk vooraf de bui al hangen
Het dashboard, vloerbedekking, kabelboom de hele reutemeteut zat er allemaal nog in bij aanlevering
Vooral de kabelboom, remleidingen etc in de motorruimte was niet echt prettig werken (op z'n zachts uitgedrukt)
Ik heb de klant vooraf gewaarschuwd dat alles maar dan echt alles onder de soda stof zou komen te zitten.........
Daarbij moest ik de motorruimte en kofferruimte in kleur afwerken........
Gisteravond ben ik om 23:00 uur de spuitcabine uitgekomen na drie dagen stralen, schoonmaken en spuiten.... dit is dus weer een keihard leermomentje!
dit doe ik absoluut niet meer. Ik straal alleen nog carrosserieën die compleet kaal zijn en in een spit hangen.
Daarnaast vandaag met de Range Rover naar de APK keuring geweest
Auto werd terecht afgekeurd op twee stofkapjes van de stabi ophanging die vergaan waren...... die dingen zitten er nog geen twee jaar op!
Maar dan komt het; bij de Range Rover gaat het ABS lampje pas uit als de auto rolt....... niet goed en APK afkeur volgens de keurmeester........dit is al zolang ik de auto heb probeer ik de beste man te overtuigen....... nee hoor afkeur, als je de auto start hoort het lampje direct uit te gaan. Volgens de keurmeester een defecte ABS sensor. Hmmmmmmm
Direct in de auto gestapt en naar de dealer gereden om de auto uit te laten lezen. Bij deze Landrovers heb je hier namelijk een erg kostbaar software pakket voor nodig, dat gaat niet met een standaard OBD lezertje.
Met de chef werkplaats gesproken en .......... bij de RR P38 en Defenders moeten de wielen twee volledig omwentelingen registreren voordat het lampje uitgaat.......... dus niets aan de hand
Hier wordt ik nou zo moedeloos van......... Ik terug naar het APK keurstation........ gaan de RDW bellen voor controle........
Al met al weer een halve dag naar de kl.te
Dan ook weer positieve zaken;
- een mooie start gemaakt met de ontmanteling van de Giulia
en
- mooie plannen gemaakt voor het werk aan de GTA racer replica!
Komend weekend mijn planning voor de komende weken maken waarin ook de Saab Cabrio weer de nodige uurtjes zal krijgen toebedeeld.
Voor het stralen!

Work in progress!

Na het stralen!

Tja ik heb de klant gewaarschuwd; soda stof komt echt overal!

In de spuitcabine!

23:00 uur en Klaar!

Tijd voor een
Gr,
Carl
Deze week stond in het teken van een spoedklusje het stralen van een Golf Cabrio. Deze Golf moest alleen aan de buitenzijde, kofferruimte en motorruimte gestraald worden

Ik heb de klant vooraf gewaarschuwd dat alles maar dan echt alles onder de soda stof zou komen te zitten.........
Daarbij moest ik de motorruimte en kofferruimte in kleur afwerken........
Gisteravond ben ik om 23:00 uur de spuitcabine uitgekomen na drie dagen stralen, schoonmaken en spuiten.... dit is dus weer een keihard leermomentje!

Daarnaast vandaag met de Range Rover naar de APK keuring geweest

Maar dan komt het; bij de Range Rover gaat het ABS lampje pas uit als de auto rolt....... niet goed en APK afkeur volgens de keurmeester........dit is al zolang ik de auto heb probeer ik de beste man te overtuigen....... nee hoor afkeur, als je de auto start hoort het lampje direct uit te gaan. Volgens de keurmeester een defecte ABS sensor. Hmmmmmmm

Met de chef werkplaats gesproken en .......... bij de RR P38 en Defenders moeten de wielen twee volledig omwentelingen registreren voordat het lampje uitgaat.......... dus niets aan de hand

Al met al weer een halve dag naar de kl.te

Dan ook weer positieve zaken;
- een mooie start gemaakt met de ontmanteling van de Giulia
en
- mooie plannen gemaakt voor het werk aan de GTA racer replica!
Komend weekend mijn planning voor de komende weken maken waarin ook de Saab Cabrio weer de nodige uurtjes zal krijgen toebedeeld.
Voor het stralen!

Work in progress!

Na het stralen!

Tja ik heb de klant gewaarschuwd; soda stof komt echt overal!

In de spuitcabine!

23:00 uur en Klaar!

Tijd voor een

Gr,
Carl
-
- Alfetta Transaxle Guru
Lekker verhaal dit Carl. Heb je de cd speler nog geprobeerd? 

- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Contacteer:
Leed vermaak dit maar die cd speler idd 

Saluti Alessandro