Giuliettaevo's GTV la bomba

Aan de knutsel met jou Alfetta? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Re: Giuliettaevo's GTV 2.0 16vT

Bericht door giuliettaevo »

De afgelopen tijd een beetje aan het opruimen geweest en aan het kijken geweest waar ik het beste mee kan beginnen. :?

Ook heb ik een paar steunen gemaakt zodat ik de auto op zijn kant kan zetten om de bodem te behandelen.

Helaas heb ik de afgelopen weekenden geen tijd gehad om iets te doen, en aankomende zaterdag moet ik ook op mijn dochter passen dus wordt het weer niks. :neutral:

De koptekst pas ik t.z.t. wel aan. Ben nog even aan het kijken of het 2.8 24v tt wordt of 3.0 24v tt...of misschien zelfs 4.2 32v v8...

Maar de bodem en het onderstel zijn nu prioriteit nummer 1. Daar heb ik relatief veel werk en weinig kosten aan, en daarna kan ik makkelijk verder gaan met de aandrijflijn omdat alles dan goed is qua onderstel en de auto niet telkens van de grond hoeft.
Laatst gewijzigd door giuliettaevo op 07 jul 2013, 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door Enrico »

Hoi Remco,

Was ik maar half de techneut die jij bent... Zou ik al dik tevreden mee zijn..!!
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Na de stress op het werk van de afgelopen week :evil: had ik vandaag eindelijk tijd om wat voor mezelf te doen. :smile:

Een rottisserie was voor mij niet echt een optie om te maken aangezien ik in de neus niet echt een mogelijkheid meer heb om het te bevestigen en aan de achterkant had ik ook niet zo veel vertrouwen in de 2 M6 boutjes per kant waar de bumper mee vast zit. Daarom heb ik maar een overtollige lengte 48mm dikwandige buis van mij broertje gepikt en daar 2 grote L vormen van gemaakt met de buigpomp. Een paar stukken restijzer, een triangelbalkje en een paar uur tijd leverden mij een paar steunen op waarmee ik de auto op zijn kant kon leggen. :grin: Vandaag de auto leeggeruimd en omgekiept in mijn eentje. :blue_cool:

Vanavond meteen begonnen met het afsteken van de bodem, ziet er heel goed uit :grin: . Ook kon ik het niet laten om even een achterwiel op zijn plaats te leggen om te kijken hoeveel ruimte ik moet gaan maken in het spatbord, valt nogal mee gelukkig. :razz:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gaat niet bestaat niet 😎
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro

Bericht door Melvivio »

Geniaal! :thumbs:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
kareltjeknetter
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door kareltjeknetter »

dat is iets wat ik nog wel kan gebruiken, een buigblok, kan ik zelf een kooi maken(en uitlaten zonder veel laswerk)
goeie oplossing :thumbs:
-squadragrunn-
carry on waywards......
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Uitlaten hebben we nog niet geprobeerd. ik denk dat te dunne pijp niet echt lekker gaat buigen, knikt waarschijnlijk wat sneller. Weet ook niet tot welke maat bekken we er allemaal bij hebben eerlijk gezegd. Is een elektrohydraulische pomp die in de hobbyschuur stond en die mogen we gewoon gebruiken van de verhuurder. :grin: Rolkooi ben ik in ieder geval van plan om zelf te gaan buigen hiermee. :wink:
Gaat niet bestaat niet 😎
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

http://www.hbm-machines.com/producten/z ... penbuiger/" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze heb ik ook staan, doet het prima
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

WAT Anteun, heb jij een buigmachine staan!
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Contacteer:

Ja, rustig maar, 't is geen wiet ofzo ::-)
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Zoiets hebben wij ook, alleen dan met een flinke elektromotor eraan. Wij hoeven dus niet te pompen, enkel op het knopje te drukken. :razz:
Gaat niet bestaat niet 😎
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Vanavond nog even een uurtje staan steken met de beitel.. wat een pokkewerk. :evil: Van de week maar vast wat staalborstels bestellen voor op de slijptol. :smile:
Gaat niet bestaat niet 😎
Alfa-corazon
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door Alfa-corazon »

giuliettaevo schreef:Een paar stukken restijzer, een triangelbalkje en een paar uur tijd leverden mij een paar steunen op waarmee ik de auto op zijn kant kon leggen. :grin: Vandaag de auto leeggeruimd en omgekiept in mijn eentje. :blue_cool:
In je eentje? Terwijl je moet tillen, draaien en schuiven?
Sterk werk.
giuliettaevo schreef:Vanavond meteen begonnen met het afsteken van de bodem, ziet er heel goed uit :grin: . Ook kon ik het niet laten om even een achterwiel op zijn plaats te leggen om te kijken hoeveel ruimte ik moet gaan maken in het spatbord, valt nogal mee gelukkig. :razz:
Ha ha, daar moet zeker 5 cm bij (aan beide kanten).
Ik blijf kijken.... Wordt lekker breed.
gerhARd
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door gerhARd »

Voor de bodemdelen die ik heb gedaan heb ik van bosch draadborstels gebruikt. Ging zeer vlot en werd niet een stroop bende. Geen 1 haartje is uit de borstel gekomen. :thumbs:
GTV6 1985 rood
33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Alfa-corazon schreef:
giuliettaevo schreef:Een paar stukken restijzer, een triangelbalkje en een paar uur tijd leverden mij een paar steunen op waarmee ik de auto op zijn kant kon leggen. :grin: Vandaag de auto leeggeruimd en omgekiept in mijn eentje. :blue_cool:
In je eentje? Terwijl je moet tillen, draaien en schuiven?
Sterk werk.
Met een kettingtakel ging het wel makkelijker als met de hand.. :mrgreen: Maar ondanks de takel was het wel zwaar werk.
giuliettaevo schreef:Vanavond meteen begonnen met het afsteken van de bodem, ziet er heel goed uit :grin: . Ook kon ik het niet laten om even een achterwiel op zijn plaats te leggen om te kijken hoeveel ruimte ik moet gaan maken in het spatbord, valt nogal mee gelukkig. :razz:
Ha ha, daar moet zeker 5 cm bij (aan beide kanten).
Ik blijf kijken.... Wordt lekker breed. Ik gok dat er een cm of drie per kant zeker nodig is. Met een paar golf 1 wielranden kom ik een heel eind denk ik. :smile:
Gaat niet bestaat niet 😎
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

gerhARd schreef:Voor de bodemdelen die ik heb gedaan heb ik van bosch draadborstels gebruikt. Ging zeer vlot en werd niet een stroop bende. Geen 1 haartje is uit de borstel gekomen. :thumbs:
Geen losse haren? :shock: Ik zie er meestal uit als een stekelvarken als ik die borstels gebruik. :neutral:

Had van Bosch een borstel gezien bij de bouwmarkt maar die gekken vroegen er haast 25 euro voor. :shock: Dat ga ik uiteraard niet betalen.
Gaat niet bestaat niet 😎
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Contacteer:

Als ze niet aan de ketting liggen schijnen ze gratis te zijn :jumping:

Met een beetje ebay surfen zullen ze er ook wel goedkoper zijn
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Op het werk verkopen we die dingen ook, dan zijn ze al een stuk goedkoper... :wink:

Flexovit, pferd, 3M en zo nog wat andere leveranciers waar ik bij kan kijken. Ik moet alleen even de tijd vinden om ze op te zoeken. :neutral:

De afgelopen anderhalve week heb ik in mijn eentje het werk van drie moeten doen. Vakantieplanning was niet helemaal perfect en tot overmaat van ramp kreeg de vrouw van de collega die er wel zou zijn een miskraam waardoor hij er ook niet was. Gelukkig kon ik nog wat hulp krijgen van een van onze andere filialen in de buurt maar dat was ook maar voor 2 dagen. Gelukkig begint het nu rustiger te worden en kan ik dingen eindelijk ook afwerken. Vorige week ging ik over de 50 uur heen, dat hoop ik deze week niet te halen. :neutral: Als mijn collega's er over 2 weken weer zijn neem ik maar eens eend agje vrij denk ik. :lol:
Gaat niet bestaat niet 😎
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Bericht door GTV42.0 »

Heb even terug gekeken in mijn lijst over de kosten die ik tot heden heb gemaakt voor mijn GTV6. Zoe dat ik de 1e keer ook 25euro heb betaalt. Later had ik er 2 voor een 16euro. Gewoon even bij een paar zaken langs rijden en dan niet bij de GAMMA's e.d. daar zijn ze veel te duur.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
gerhARd
Alfetta Membro
Alfetta Membro

Bericht door gerhARd »

Ik wist niet dat ze zo duur zijn :eek: ik heb ze namelijk van iemand bij een metaalbedrijf gekregen. Ik ben voor mijn werk namelijk veel bij dat soort bedrijven.
GTV6 1985 rood
33 1.5 IE 1992
Maserati 4.24
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru

Vandaag weer wat kunnen doen. :razz:

Dat afkrabben van de bodem is niet echt fijn werk, dat wissel ik dus maar af met dingen die ik wel leuk vind om te doen. :wink: Vandaag even ruimte gemaakt voor de schroefpoten achter. Originele veerschotels op de achteras verwijderd en een gat gemaakt op de plaats van de originele veer. Ook alvast begonnen met de bovenkant van de nieuwe veertorens.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder heb ik wat dingen uitgetekend die ik wil laten lasersnijden uit staalplaat. Morgen even inscannen op het werk en dan kijken of ze iets kunnen met mijn tekeningen. :neutral: Zou toch fijn zijn als ik Autocad kon tekenen. :cry: Gelukkig zijn het simpele dingen en kan ik wel redelijk een technische tekening maken. :smile:
Gaat niet bestaat niet 😎
Plaats reactie