Olieverbruik 3l 12V
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Olieverbruik 3l 12V
Denk dat het probleem de diameter van de dop is. De schacht voor de bougie is vrij nauw, niet elke dop wil daar goed in.
Je hebt ook van die pijpsleutels speciaal voor bougies, die zijn vaak smaller.
En bij Facom of Gedore kun je op de website vaak wel de buitenmaten vinden. Zo niet dan kan ik het op het werk wel voor je terugzoeken, evt kan ik je de dop ook nog wel leveren.
Je hebt ook van die pijpsleutels speciaal voor bougies, die zijn vaak smaller.
En bij Facom of Gedore kun je op de website vaak wel de buitenmaten vinden. Zo niet dan kan ik het op het werk wel voor je terugzoeken, evt kan ik je de dop ook nog wel leveren.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: Olieverbruik 3l 12V
Ik kan en wil die van mij wel meenemen naar Balk, maar nog geen reactie gehad.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Kodjo
- Alfetta Membro
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 28 mei 2012, 22:06
- Locatie: Arnhem
Re: Olieverbruik 3l 12V
Sorry jongens, ik kom niet naar Balk.
Pijpsleutels heb ik maar daar zit 21 niet tussen. In geen winkel verkopen ze pijpsleutel 21. Een bougie-pijp-sleutel die lang genoeg is heb ik niet kunnen vinden. Ik zou de dop die ik gekocht heb kunnen afdraaien als ik een draaibank had....Verkopen ze nergens zo'n mooie originele Alfa bougiesleutel?
bij Facom hebben ze een pijpsleutel 21. die is rond 26mm en in verschillende lengtes te krijgen. Weten jullie hoe lang een originele is?
Pijpsleutels heb ik maar daar zit 21 niet tussen. In geen winkel verkopen ze pijpsleutel 21. Een bougie-pijp-sleutel die lang genoeg is heb ik niet kunnen vinden. Ik zou de dop die ik gekocht heb kunnen afdraaien als ik een draaibank had....Verkopen ze nergens zo'n mooie originele Alfa bougiesleutel?
bij Facom hebben ze een pijpsleutel 21. die is rond 26mm en in verschillende lengtes te krijgen. Weten jullie hoe lang een originele is?
GTV 6, 3l uit 1981
- crusty
- Alfetta Membro
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 05 apr 2011, 09:47
- Locatie: Achterhoek
Re: Olieverbruik 3l 12V
Past je huidige sleutel helemaal niet, of gaat ie alleen stroef het bougie gat in/uit?
Ik heb wel eens het kleppendeksel wat los moeten draaien zodat de bougie sleutel er weer uit kon...
Ik heb wel eens het kleppendeksel wat los moeten draaien zodat de bougie sleutel er weer uit kon...
GTV6, 83' 3.0 QV
- Kodjo
- Alfetta Membro
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 28 mei 2012, 22:06
- Locatie: Arnhem
Re: Olieverbruik 3l 12V
Past helemaal niet millimeters verschil tussen gat en sleutel
GTV 6, 3l uit 1981
- Kodjo
- Alfetta Membro
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 28 mei 2012, 22:06
- Locatie: Arnhem
Re: Olieverbruik 3l 12V
Vandaag bij GR Autotechniek de klepseals vervangen. Nou ja, vervangen; op de linker cilinderkop zaten geen seals Op de rechter wel maar die waren nogal hard en uitgesleten. Dit zou moeten helpen. We hebben ook een lektest gedaan, op 5 cilinders 20% lek, op cilinder 4; 50% Olie op de zuiger hiel niet veel. Later bij de klepseals vervangen (met de kop op het blok, luchtdruk in de cilinder) leken de kleppen ook niet echt te lekken. We hebben dus nog niet echt een diagnose voor cilinder 4.
Nou, in ieder geval hebben we nu goede klepseals. Zonder de lekkage in cilinder 4 zou ik denken dat we het olielek wel opgelost zouden kunnen hebben. Ik hou nog even een slag om de arm....Ik hoop eigenlijk dat we deze zomer lekker kunnen rijden en dan in de winter moet het blok maar open. We zullen zien.
Nou, in ieder geval hebben we nu goede klepseals. Zonder de lekkage in cilinder 4 zou ik denken dat we het olielek wel opgelost zouden kunnen hebben. Ik hou nog even een slag om de arm....Ik hoop eigenlijk dat we deze zomer lekker kunnen rijden en dan in de winter moet het blok maar open. We zullen zien.
GTV 6, 3l uit 1981
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: Olieverbruik 3l 12V
Dit blok zou toch helemaal aangepakt zijn? Dit was wel verteld aan de vorige eigenaar.
Laatst gewijzigd door GTV42.0 op 28 jun 2013, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 813
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 21:43
Re: Olieverbruik 3l 12V
[quote="Kodjo"]Past helemaal niet millimeters verschil tussen gat en sleutel :evil:[/quote]
http://www.ebay.nl/itm/SPARK-PLUG-Remov ... 53e6b3fc7b" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.nl/itm/SPARK-PLUG-Remov ... 53e6b3fc7b" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 17:36
Re: Olieverbruik 3l 12V
Kodjo schreef:Vandaag bij GR Autotechniek de klepseals vervangen. Nou ja, vervangen; op de linker cilinderkop zaten geen seals Op de rechter wel maar die waren nogal hard en uitgesleten. Dit zou moeten helpen. We hebben ook een lektest gedaan, op 5 cilinders 20% lek, op cilinder 4; 50% Olie op de zuiger hiel niet veel. Later bij de klepseals vervangen (met de kop op het blok, luchtdruk in de cilinder) leken de kleppen ook niet echt te lekken. We hebben dus nog niet echt een diagnose voor cilinder 4.
Nou, in ieder geval hebben we nu goede klepseals. Zonder de lekkage in cilinder 4 zou ik denken dat we het olielek wel opgelost zouden kunnen hebben. Ik hou nog even een slag om de arm....Ik hoop eigenlijk dat we deze zomer lekker kunnen rijden en dan in de winter moet het blok maar open. We zullen zien.
Komt wel eens voor, vuiltje tussen de klep en de zitting. Motor even laten lopen en nog eens proberen wil wel eens verschil maken.
Gr DJ
- Kodjo
- Alfetta Membro
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 28 mei 2012, 22:06
- Locatie: Arnhem
Re: Olieverbruik 3l 12V
Nou, ik zou die eigenaar voor de vorige eigenaar graag eens spreken dan. Je kan wel stellen dat het prutswerk is geweest, op zijn minst! Op 3 cilinders geen een klepsteel afdichting te vinden, op de andere 3 cilinders was de afdichting keihard. Als dat het niveau van "onder handen genomen" is vrees ik voor de rest.GTV42.0 schreef:Dit blok zou toch helemaal aangepakt zijn? Dit was wel verteld aan de vorige eigenaar.
Ik denk eigenlijk dat het de koppen zijn (klepgelijders). Bij het vervangen van de afdichtingen heeft Alberic luchtdruk op de zuiges gezet om de kleppen niet naar binnen te laten vallen. Vervolgens moet je op de schotel drukken om de spietjes eruit te pakken. Bij het drukken op de schotel kan je de klepsteel alle kanten op zien gaan. Lijkt me niet goed
Overigens hebben de klepseals niks gedaan tegen het roken Dikke olie (10W60 van Kroon) wel maar over is het nog niet.
Ik heb helaas net achter de motor van Fetta gevist (vermoed ik). Dus, als er nog iemand goede koppen heeft voor een 3l V12 hou ik me aanbevolen!
GTV 6, 3l uit 1981
- Kodjo
- Alfetta Membro
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 28 mei 2012, 22:06
- Locatie: Arnhem
Re: Olieverbruik 3l 12V
Top tip! GekochtPeter GTV-6 schreef:Kodjo schreef:Past helemaal niet millimeters verschil tussen gat en sleutel
http://www.ebay.nl/itm/SPARK-PLUG-Remov ... 53e6b3fc7b" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
GTV 6, 3l uit 1981
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Olieverbruik 3l 12V
De bestaande koppen laten voorzien van nieuwe klepgeleiders lijkt mij een betere optie als een setje andere koppen...Dan weet je zeker dat de koppen goed zijn namelijk. Bij losse koppen is het ook altijd maar weer afwachten hoe de klepgeleiders zijn.Kodjo schreef:Dus, als er nog iemand goede koppen heeft voor een 3l V12 hou ik me aanbevolen!
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: Olieverbruik 3l 12V
Kodjo schreef:
Ik heb helaas net achter de motor van Fetta gevist (vermoed ik). Dus, als er nog iemand goede koppen heeft voor een 3l V12 hou ik me aanbevolen!
even geduld aub.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- Kodjo
- Alfetta Membro
- Berichten: 263
- Lid geworden op: 28 mei 2012, 22:06
- Locatie: Arnhem
Re: Olieverbruik 3l 12V
Net terug van vakantie; een neef in Noorwegen trouwde en daar moesten we natuurlijk in stijl naartoe
Lang verhaal kort: 4500 km gereden en 1 koplamp vervangen. Verder heeft de GTV6 perfect gefunctioneerd.
Het olieverbruik is een heeeel klein beetje veranderd door het plaatsen van de klepseals; van 1 liter per 900km naar 1 liter per 1000km.
Alle bougies maar eens getrokken en die zien er zo uit:
Naar mijn idee niet slecht.
Lang verhaal kort: 4500 km gereden en 1 koplamp vervangen. Verder heeft de GTV6 perfect gefunctioneerd.
Het olieverbruik is een heeeel klein beetje veranderd door het plaatsen van de klepseals; van 1 liter per 900km naar 1 liter per 1000km.
Alle bougies maar eens getrokken en die zien er zo uit:
Naar mijn idee niet slecht.
GTV 6, 3l uit 1981