
Carbo's GTV6 Grand Prix
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9057
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Te vroeg natuurlijk voor foto's 

Saluti Alessandro

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Jullie zijn veeeeeel te ongeduldig
De dakplaat wissel zou wel een mooi oefen projectje zijn voor het CuSi lassen
Gr,
Carl






De dakplaat wissel zou wel een mooi oefen projectje zijn voor het CuSi lassen









Gr,
Carl
-
- Novizio
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 12 feb 2014, 19:57
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Hallo Carbo,
Ik ben bezig met de aanschaf van een GTV en zit met veel aandacht dit topic te lezen. (Uiteraard zal ik snel mij even voorstellen op het forum)
Omdat ik de aankomende tijd regelmatig naar de Ringdijk moet vroeg ik mij af of ik eens bij je naar binnen mag komen lopen?
Ik ben bezig met de aanschaf van een GTV en zit met veel aandacht dit topic te lezen. (Uiteraard zal ik snel mij even voorstellen op het forum)
Omdat ik de aankomende tijd regelmatig naar de Ringdijk moet vroeg ik mij af of ik eens bij je naar binnen mag komen lopen?
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Uiteraard, je bent van harte welkom om een keer te komen kijken! Heb ik ook weer een mooi excuus om pauze te houden en een bakkie koffie te doenAlfadaan schreef:Hallo Carbo,
Ik ben bezig met de aanschaf van een GTV en zit met veel aandacht dit topic te lezen. (Uiteraard zal ik snel mij even voorstellen op het forum)
Omdat ik de aankomende tijd regelmatig naar de Ringdijk moet vroeg ik mij af of ik eens bij je naar binnen mag komen lopen?

Gr,
Carl
-
- Novizio
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 12 feb 2014, 19:57
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Ga ik doen, zeker nadat ik je site heb gezien. Interessant hoor.
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Was heel lang erg stil op dit topic maar daar komt weer verandering in
Ga namelijk 1 dag/avond reserveren voor mijn eigen project
De start is al gemaakt, na het geweldige resultaat van het keramisch coaten van de spruitstukken van een GT Veloce (zie mijn Facebook pagina). Heb ik mijn aftermarket spruitstukken van de GTV6 meegegeven voor een speciale behandeling in de UK. Ze krijgen een hele speciale keramische coating met een speciale "gewetblaste" finish doordat na het keramisch coaten de spruitstukken getrommeld worden.
Daarna bedacht ik dat het wel fraai zou zijn als ik mijn 2,5 liter blok compleet gewetblast en gereviseerd kan laten zien op de InterClassics beurs in Brussel. Zoals het Nord blok dat ik in Maastricht op de stand had staan. Uiteraard dan met de spruitstukken................................
Ga mijn best doen
Life in het GTV6 project


Ga namelijk 1 dag/avond reserveren voor mijn eigen project

De start is al gemaakt, na het geweldige resultaat van het keramisch coaten van de spruitstukken van een GT Veloce (zie mijn Facebook pagina). Heb ik mijn aftermarket spruitstukken van de GTV6 meegegeven voor een speciale behandeling in de UK. Ze krijgen een hele speciale keramische coating met een speciale "gewetblaste" finish doordat na het keramisch coaten de spruitstukken getrommeld worden.
Daarna bedacht ik dat het wel fraai zou zijn als ik mijn 2,5 liter blok compleet gewetblast en gereviseerd kan laten zien op de InterClassics beurs in Brussel. Zoals het Nord blok dat ik in Maastricht op de stand had staan. Uiteraard dan met de spruitstukken................................
Ga mijn best doen

Life in het GTV6 project










-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Je vertelde mij er al over, en ben benieuwd naar de verdere voortgang en zeker de foto's. 

Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Super man!! En meteen een vraag, het keramische coaten heb ik ook wel eens op beurzen gezien. Zou dit ook beter moeten werken tegen hitte??
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 9057
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Saluti Alessandro

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- crusty
- Alfetta Membro
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 05 apr 2011, 10:47
- Locatie: Achterhoek
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 10 feb 2011, 18:39
- Locatie: Heerenveen
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Eindelijk weer nieuw leven in dit topic
Als het niet lukt moet je beter
je best doen!
je best doen!
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1625
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Mooi , dat je het nu weer gaat oppakken
We wachten af :-)

We wachten af :-)
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1970
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
156 GTA 2002
916 spider 2.0TS 1998
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1970
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
156 GTA 2002
916 spider 2.0TS 1998
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Waarschijnlijk zal het keramisch coaten wel een oorsprong hebben in de ruimtevaart echter nu wordt het veel toegepast in de race industrie. Dit werkt dus tegen hitte onder de motorkap. Het is een alternatief voor het isoleren van de spruitstukken met speciaal tape.Melvivio schreef:Super man!! En meteen een vraag, het keramische coaten heb ik ook wel eens op beurzen gezien. Zou dit ook beter moeten werken tegen hitte??
Ik volgde dit onderwerp al een tijdje in de Engelse klassieker bladen. Voor het klassieker verhaal is niet alleen het warmte/hitte voordeel maar vooral dat de coating blijft zoals hij is, wel zo lekker bij een concours restauratie.
Er zijn verschillende methode om de keramische coating aan te brengen met weer allemaal voor en nadelen. Een van de meest bekende is Zircotec echter deze heb ik nauwkeurig kunnen bekijken op de InetrClassics beurs in Maastricht en ik vond de coating er niet mooi op zitten op de "Flanges"met name als er een ring werd gebruikt was deze niet 100% gecoat (en zelfs niet 100% uitgestraald)
Mijn Belgische bussines partner Jan van Nuffel van Sodablast BE en Super Finish is al jaren actief op het gebied van oppervlakte behandelingen en technieken en ook op het gebied van keramisch coaten. Als proef heb ik een spruitestuk meegegeven voor een Guilia Sprint GT Veloce die ik voor hem restaureer. Ik ben echt super onder de indruk van het resultaat, is echt prachtig in antraciet maar er zij veel kleuren mogelijk.
In tegenstelling tot de Zircotec techniek kan Super Finish de spruitstukken ook aan de binnenzijde coaten als warmte beheersing echt een issue is. Het UK bedrijf waarmee Jan samenwerkt doet werk voor gerenomeerde F1 teams als McLaren dus de kwaliteit zit wel goed :-)
De coating op de 105 spruitstukken!

Mijn GTV6 spruitstukken

De coating op mijn spruitstukken wordt glans aluminium. Dat bereiken zij door eerst te coaten en daarna de spruitstukken te trommelen. Ben benieuwd!
Gr,
Carl
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Voor de racerij keek ik er ook al vaker na. Het leek mij ook altijd wel iets met veel potentie. Hitte tape ben ik niet echt kapot van. Alleen op de beurs waar dit werd *verkocht* door de man op de stand deed bij mij juist eerder argwaan en irritatie opwekken dan dat ik interesse kreeg in het product haha.
Een prijsindicatie? Wil uiteindelijk mijn spruitstukken wel coaten.
Een prijsindicatie? Wil uiteindelijk mijn spruitstukken wel coaten.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- crusty
- Alfetta Membro
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 05 apr 2011, 10:47
- Locatie: Achterhoek
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Ik weet de exacte prijs voor de spruitstukken van een V6 nog niet maar je moet denk ik rekenen op een 300,- Euro ex BTWEen prijsindicatie? Wil uiteindelijk mijn spruitstukken wel coaten.
P.S. Ik begrijp dat vele graag een prijsindicatie willen hebben maar ik beschouw dit topic als mijn hobby GTV6. Hoop dat jullie er begrip voor hebben dat ik prijzen gescheiden houd van mij hobby! Prijzen zijn altijd beschikbaar via mijn zakelijke www adres, contact of via mijn zakelijk FB pagina!
Gr,
Carl
Laatst gewijzigd door Carbo op 05 mei 2015, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Vandaag gelijk maar even wat getest voor het motorblok.
Ik heb het kleppendeksel van mijn reserve 2,5l gebruikt om wat straaltechnieken te testen
In het hele proces van het stralen is testwerk waanzinnig belangrijk. Ik heb inmiddels behoorlijk wat ervaring met het stralen en wetblasten van een Nord blok maar nog niet met de Busso V6. Omdat het wetblasten met fijne glasparel gebeurd in combinatie met water en hoge druk is het super belangrijk om alle oliekanalen precies te kennen. Bij een Nord blok boor ik deze open om 100% te kunnen spoelen.
Naast mijn originele 2,5l heb ik zoals jullie weten een 3,0l staan maar ik heb ook nog een reserve 2,5l en dat laatste blok gaat nu dienen als testblok voor mijn originele 2,5l. Vanavond het reserve blok maar eens tevoorschijn gehaald en daarbij kwam ik op het idee om twee blokken opeenvolgend aan te pakken. Als eerste test blok mijn reserve 2,5l en dan gelijk erachteraan het originele 2,5l blok.
Mijn originele 2,5l heeft al geflowde koppen en zal verder origineel blijven. Was namelijk al een echt snel 2,5 blok
Het reserve blok ga ik opbouwen met alle snelle "goodies" die ik de afgelopen jaren heb verzameld
En dan een fotootje van een kleppendeksel waar wat straaltechnieken op zijn los gelaten
het reserve / test blok!

Van dit:

Naar dit:


Motivatie en plannen zijn er weer
nu nog de tijd vrijmaken
Gr,
Carl
Ik heb het kleppendeksel van mijn reserve 2,5l gebruikt om wat straaltechnieken te testen

In het hele proces van het stralen is testwerk waanzinnig belangrijk. Ik heb inmiddels behoorlijk wat ervaring met het stralen en wetblasten van een Nord blok maar nog niet met de Busso V6. Omdat het wetblasten met fijne glasparel gebeurd in combinatie met water en hoge druk is het super belangrijk om alle oliekanalen precies te kennen. Bij een Nord blok boor ik deze open om 100% te kunnen spoelen.
Naast mijn originele 2,5l heb ik zoals jullie weten een 3,0l staan maar ik heb ook nog een reserve 2,5l en dat laatste blok gaat nu dienen als testblok voor mijn originele 2,5l. Vanavond het reserve blok maar eens tevoorschijn gehaald en daarbij kwam ik op het idee om twee blokken opeenvolgend aan te pakken. Als eerste test blok mijn reserve 2,5l en dan gelijk erachteraan het originele 2,5l blok.
Mijn originele 2,5l heeft al geflowde koppen en zal verder origineel blijven. Was namelijk al een echt snel 2,5 blok

Het reserve blok ga ik opbouwen met alle snelle "goodies" die ik de afgelopen jaren heb verzameld

En dan een fotootje van een kleppendeksel waar wat straaltechnieken op zijn los gelaten

het reserve / test blok!

Van dit:

Naar dit:


Motivatie en plannen zijn er weer


Gr,
Carl
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix



Ga nog twijfelen om mijn gearboxje te laten doen zo...
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Irritant mooi
Over de spruitstukken, goede prijs!

Over de spruitstukken, goede prijs!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 3084
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Carbo's GTV6 Grand Prix
Carbo schreef: Van dit:
Naar dit:


Mooi resultaat hoor.

Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎