De Open Dag was een geweldig succes en er zijn ook Alfisten van dit forum langs geweest
Het is een beetje stil geweest met posten omdat het razend druk is geweest en er ook een aantal zaken flink tegen hebben gezeten.
Ik had al geruime tijd plannen om de filtercapaciteit flink uit te breiden hiervoor heb ik de grote 20ft container naast het pand gezet. Echter als ondernemer is het zo dat er wel inkomsten moeten zijn en als ik een week stil lig om de container in te richten betekend dat geen omzet. Dus in eerste instantie zouden wij de inrichting van de container in de weekenden doen. Het (straal)werk blijft maar toenemen zeker ook na de InterClassics beurs zodat wij hebben besloten om vorige week compleet plat te gaan om 100% aan de container te werken en de Open Dag voor te bereiden. Dit ging perfect tot vorige week vrijdag (de dag voor de Open Dag) bij het proefdraaien beide motoren warmliepen
De oorzaak achterhaald en uiteindelijk besloten om deze week alles te herstellen en gelijk twee nagelnieuwe motoren te installeren. Deze nieuwe motoren zijn ook voorzien van een thermische beveiliging

Na een week hard buffelen zit alles erin en zijn de modificaties aangebracht. Met 1 motor vandaag proefgedraaid, morgen en zondag de aansturing van de motoren afmaken en dan kunnen wij vanaf maandag weer volop draaien.
Tussen de afzuig perikelen door nog een schermpje aangepakt van een familie lid! Het ie wel leuk om dit te laten zien omdat dit met een super modern laksysteem is gespoten van Standox.
de oude 7,5kw motoren!
Een V70 met schade in de bloedmooie kleur "Barents Bleu" Werkelijk een prachtige kleur!
Scherm in de schuurfiller naar 500 droog geschuurd!
Na de schuurfiller komt de kleurlaag in dit geval de modernste op de markt; Standoblue van Standox. Deze kleurlaag mag je geen watergedragen lak noemen maar is oplossingsmiddelen vrij/arm.
Een litertje van deze kleurlak kost een 150,- Eurootjes

Ga dan maar eens uitrekenen wat een complete spuitklus alleen al aan materiaal gaat kosten. Voor binnen, buiten, onder en buitenzijde heb je alleen al 7 liter kleurlak nodig + je primers + je blanke lak................ Precies een spuitklus met kwaliteitslak is kostbaar!
Het laksysteem met Standoblue in combinatie met Platinum Clear is wat Mercedes Benz voorschrijft voor garantie spuitwerk!
Kleurlaag gespoten en op deze foto zie je heel goed de "flash off" Het paneel moet geheel dof zijn voordat de blanke lak erop gaat!
en de twee lagen blank (Platinum Clear) aangebracht.
Ik laat dit zien om ook eens te laten zien dat ik met moderne "watergedragen" laksystemen kan werken en dus heel goed zaken direct kan vergelijken met conventionele laksystemen!
Zo morgen eerst maar eens de afzuiging afmaken!
Gr,
Carl