Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Na een polletje tot leven gekomen. De virtuele lijn wordt getrokken bij Italiaanse schoonheden.
Forumregels
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
Plaats reactie
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

GTV42.0 schreef:Mooi apparaat is dat toch die puntlasser. Wat staat daar op de laatste foto in een hoekje weggedrukt?
Haha, scherp Jeroen :thumbs: in dat hoekje staat een 116 :mrgreen:
Een restauratie project van een klant wat op dit moment door privé omstandigheden van de klant stil ligt! Gaat wel weer een vervolg op komen hoor! Chassisnummer hebt je al van mij gekregen, is een Italiaanse import. Waanzinnig mooie restauratie basis voor een vroege GT! Als iemand interesse heeft wil ik wel eens een balletje bij de huidige eigenaar opgooien, harder ga je ze echt niet vinden! Is volgens mij conform chassisnummer een 1,8 maar is compleet met 2,0 liter techniek uit een donor!

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 9057
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door AlfettaOwner »

Mooie sfeerfoto's aan het water :grin:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 9057
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door AlfettaOwner »

MECC Maastricht 2014.

Leuk je ff te hebben gesproken Carl, heel veel respect voor je werk en effort kerel :thumbs: :__:
Complete tent erbij gezet, Carl stond daar ook..veel belangstelling voor zijn stand.
Giulia op de foto staat mooi in de epoxy :thumbs:

Afbeelding

Afbeelding
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Fetta »

Heb je niet gezien Carl, was er vrijdag ook even.
Zondagmorgen nieuwe poging om kennis te maken.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Thanks Sandro! :thumbs:

Ralph, ben er morgen weer heel de dag!

Gr,
Carl
dick
Novizio
Novizio
Berichten: 42
Lid geworden op: 03 feb 2009, 21:03

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door dick »

leuke stand en ook een heleboel kijkers
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Fetta »

yep, ook even hééél vlug een hand gegeven.
Stand zag er goed uit.
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

De beurs was een absoluut gekkenhuis :--:
Het blijft natuurlijk nu afwachten wat er echt uit gaat komen maar er zijn een aantal serieuze contacten gelegd met zowel particulieren als ook collega klassieker handelaren en restaurateurs.
Het soda stralen blijft in Nederland redelijk uniek en daar kwam nu het wet/aqua blasten bij :lol:

Afgelopen week stond met name in het teken van de nieuwe afzuiginstallatie, de nieuwe wet/aquablast machine, het schadeherstel aan de Giulia van Reinier en ..... het opnieuw opstarten van het SAAB cabrio project!

Met de nieuwe afzuiginstallatie ga ik van 10 filters naar circa 120 filters welke in een 20ft zeecontainer zijn geplaatst samen met de twee afzuigmotoren. Hiervoor moest ik met nieuwe afzuigkanalen het halve pand door maar uiteindelijk hangt de hele boel op zijn plaats. Morgen de buizen in de container afmonteren en dan rest komend weekend de inrichting van de container.

De rond 400 buizen door het pand en door de zijgevel!
Afbeelding

Afbeelding

Ook tussendoor het Giulia schade project gespoten!
in de schuurfiller
Afbeelding

met zwarte 3M schuur gids laag! van 400 droog naar 500 droog!
Afbeelding

Klaar voor de spuitcabine. Een paar doorschuurplekjes in de spot primer!
Afbeelding

en weer netjes in de 2K Acryl van Lesonal in BIanco Spino!
Afbeelding

Komende week weer wat foto's van de Saab en van de wet/aquablast!

Gr,
Carl
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1841
Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door twinnyspark »

De GTV6 is ook weer uit de hoek? :thumbs:

Hadden we dat maar geweten met jou afzuigsysteem :cry:
Had het er leuk voor je in kunnen maken
http://www.inno-air.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

twinnyspark schreef:De GTV6 is ook weer uit de hoek? :thumbs:

Hadden we dat maar geweten met jou afzuigsysteem :cry:
Had het er leuk voor je in kunnen maken
http://www.inno-air.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Thanks Anteun! :thumbs: Tja .... maar weet dat ik mijn investeringen ongelofelijk druk door alles maar dan ook echt alles zelf te doen. Met hulp van Reinier en Johan zijn wij een onverslaanbaar en vooral goedkoop team :mrgreen: koop alleen het materiaal in en bouw alles zelf!
De hele afzuiging is mijn eigen ontwerp. Heb er diverse specialisten bij gehad maar niemand heeft ervaring met Soda stof..... denken het allemaal te weten ..... dan vertrouw ik liever op mij eigen technische kennis en vooral op de ervaringen van het afgelopen jaar. Heb een complete afzuigcontainer opnieuw ontworpen inclusief omkeer spoeling om de filters schoon te houden!
Ik ben dus ook niet bang voor concurrentie :jumping: die gaan een hele kluif krijgen aan het afzuigsysteem voor de soda ::-) ::-) Het sodastof dat overblijft is zo verschrikkelijk klein en heeft de vervelende eigenschap dat het aan de filters blijft hangen augenreib.gif augenreib.gif

Gr,
Carl
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Als vervolg op de InterClassics beurs in de MECC houden wij komende zaterdag 8 feb 2014 weer een Open Dag. Naast live Soda straaldemonstraties nu ook de nieuwe wetblasting / Aqua blasting machine in volle actie te bewonderen.

Gevolg was wel dat wij alles picco bello willen hebben voor komende zaterdag. Dus vol aan de slag om de afzuiging helemaal op orde te hebben. Na vorige week de grote afzuigbuis door het pand te hebben gelegd hebben wij afgelopen weekend de container inrichting aangepakt............
Wij gaan van 10 filters in de oude situatie naar maar liefst 112 filters in de nieuwe situatie. Het filteroppervlak wordt dus ruim vertienvoudigd :banana: :banana: :banana:

Vandaag de afzuiging nog zonder filters getest en dat ging super :-({|= Komende week de puntjes op de i zetten en dan gaan vrijdag de filters erin (een behoorlijke investering :oops: kan ik verklappen). Systeem werkt met twee motoren waardoor ik een omkeerspoeling kan toepassen om de filters schoon te blazen. De container staat op bokken hierdoor kan ik er een big bag onder schuiven, door een luik in de bodem kan ik het soda stof uit de container krijgen.Ik hoop dat iedereen begrijpt dat ik niet meer details of detail foto's op het internet ga zetten :wink: Jullie moeten het dus verder doen met een fotootje van de buitenzijde..........................

Afbeelding

Verder is afgelopen week de Giulia Super met schade van Reinier gereed gekomen. Toch nog een ingrijpend klusje geworden inclusief het richten van de A stijl. Maar staat er weer goed bij en klaar voor het Rally seizoen :grin:

Met schade......
Afbeelding

en na wat Classic Car Factory zorg en ..... een beetje Alfa liefde van Carl en Reinier cool2.gif
Afbeelding

Ik kan nog steeds een verfspuit vasthouden O:) geen kleurverschil!
Afbeelding

Mooier motorkap naadje dan voor de schade :jumping:
Afbeelding

Verder hangt de Saab in het draaispit klaar voor het komende laswerk!

Komende zaterdag voor de start van de Open Dag krijg ik (voor de tweede keer) bezoek van de hoofdredacteur van Klassiek & Techniek. Er verschijnt binnenkort een artikel over Sodablasting en Carl's Classic Car Factory. Komende zaterdag worden er foto's gemaakt van de nieuwe wetblast machine en de resultaten. Ik ga dus een deel (een kleppendeksel) proefstralen voor het blad.

Pffffffffff soms gaat de tijd veel te snel............... :rollingredhead:

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7898
Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door GTV42.0 »

Als je Zender Milano's nodig hebt voor de demo dan weet ik er wel 4 voor jou :mrgreen: Maak je mooie reclame mee :blue_cool: :blue_cool:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 9057
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door AlfettaOwner »

:blue_lol:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Jeroen,

Je bent altijd welkom (ook met Milano's :jumping: ) :thumbs: Mooie test :wink:

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7898
Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door GTV42.0 »

Wanneer moet ik ze brengen? Kan zaterdag niet aanwezig zijn omdat we een verrassingsfeest organiseren. Heb alle boutjes er nog niet uit :mrgreen:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

Ik werk 7 dagen per week dus kies een mooie dag :mrgreen:

Mis je zaterdag natuurlijk wel het VIP ontvangst :jumping:

Gr,
Carl
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7898
Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door GTV42.0 »

En, ook nog mensen van hier zaterdag bij Carl geweest?
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Enrico »

En, ook nog mensen van hier zaterdag bij Carl geweest?
Njet !

Wel binnenkort weer.. Spullen ophalen als ze gestraald zijn..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Carbo »

De Open Dag was een geweldig succes en er zijn ook Alfisten van dit forum langs geweest :thumbs:

Het is een beetje stil geweest met posten omdat het razend druk is geweest en er ook een aantal zaken flink tegen hebben gezeten.
Ik had al geruime tijd plannen om de filtercapaciteit flink uit te breiden hiervoor heb ik de grote 20ft container naast het pand gezet. Echter als ondernemer is het zo dat er wel inkomsten moeten zijn en als ik een week stil lig om de container in te richten betekend dat geen omzet. Dus in eerste instantie zouden wij de inrichting van de container in de weekenden doen. Het (straal)werk blijft maar toenemen zeker ook na de InterClassics beurs zodat wij hebben besloten om vorige week compleet plat te gaan om 100% aan de container te werken en de Open Dag voor te bereiden. Dit ging perfect tot vorige week vrijdag (de dag voor de Open Dag) bij het proefdraaien beide motoren warmliepen :evil: :evil: :evil: :evil:

De oorzaak achterhaald en uiteindelijk besloten om deze week alles te herstellen en gelijk twee nagelnieuwe motoren te installeren. Deze nieuwe motoren zijn ook voorzien van een thermische beveiliging :wink: Na een week hard buffelen zit alles erin en zijn de modificaties aangebracht. Met 1 motor vandaag proefgedraaid, morgen en zondag de aansturing van de motoren afmaken en dan kunnen wij vanaf maandag weer volop draaien.

Tussen de afzuig perikelen door nog een schermpje aangepakt van een familie lid! Het ie wel leuk om dit te laten zien omdat dit met een super modern laksysteem is gespoten van Standox.

de oude 7,5kw motoren!
Afbeelding

Een V70 met schade in de bloedmooie kleur "Barents Bleu" Werkelijk een prachtige kleur!
Afbeelding

Scherm in de schuurfiller naar 500 droog geschuurd!
Afbeelding

Na de schuurfiller komt de kleurlaag in dit geval de modernste op de markt; Standoblue van Standox. Deze kleurlaag mag je geen watergedragen lak noemen maar is oplossingsmiddelen vrij/arm.
Een litertje van deze kleurlak kost een 150,- Eurootjes :? Ga dan maar eens uitrekenen wat een complete spuitklus alleen al aan materiaal gaat kosten. Voor binnen, buiten, onder en buitenzijde heb je alleen al 7 liter kleurlak nodig + je primers + je blanke lak................ Precies een spuitklus met kwaliteitslak is kostbaar!
Het laksysteem met Standoblue in combinatie met Platinum Clear is wat Mercedes Benz voorschrijft voor garantie spuitwerk!
Afbeelding

Kleurlaag gespoten en op deze foto zie je heel goed de "flash off" Het paneel moet geheel dof zijn voordat de blanke lak erop gaat!
Afbeelding

en de twee lagen blank (Platinum Clear) aangebracht.
Afbeelding

Afbeelding

Ik laat dit zien om ook eens te laten zien dat ik met moderne "watergedragen" laksystemen kan werken en dus heel goed zaken direct kan vergelijken met conventionele laksystemen!

Zo morgen eerst maar eens de afzuiging afmaken!

Gr,
Carl
Alfadaan
Novizio
Novizio
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 feb 2014, 19:57

Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!

Bericht door Alfadaan »

Dat ziet er mooi en professioneel uit allemaal.
Zoals ik al op een eerdere reactie heb gemeld moet ik binnenkort geregeld naar de Ringdijk toe en wil ik graag is bij je naar binnen lopen.

Groeten,

Dick
Plaats reactie