Nieuw 5 jaren plan ....... De hele presentatie

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Tevens NON Alfetta projecten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jmwitbreuk
Novizio
Novizio
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mar 2014, 19:37
Locatie: Doorn

Nieuw 5 jaren plan ....... De hele presentatie

Bericht door jmwitbreuk »

http://www.carscoops.com/2014/05/alfa-r ... odels.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik weet dat er veel is beloofd en geschreven...maar deze presentatie geeft mij wederom vertrouwen dat het goed gaat komen met ons merk. Eindelijk weer een nieuwe V6......met hopelijk uitzonderlijke prestaties
Jan Martin Witbreuk
Alfa Romeo Alfetta GT Veloce 2000 (prima serie) - 1979
Alfa Romeo GTV6 - 1984
Alfa Romeo 75 3.0v6 - 1989
Alfa Romeo 164 3.0v6 - 1992
Alfa Romeo Spider 2.0 Veloce (type 4) - 1993
Alfa Romeo 166 2.5v6 - 2000

Gebruikersavatar
jmwitbreuk
Novizio
Novizio
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 mar 2014, 19:37
Locatie: Doorn

Re: Nieuw 5 jaren plan ....... De hele presentatie

Bericht door jmwitbreuk »

......en de transaxle komt dus terug?
Jan Martin Witbreuk
Alfa Romeo Alfetta GT Veloce 2000 (prima serie) - 1979
Alfa Romeo GTV6 - 1984
Alfa Romeo 75 3.0v6 - 1989
Alfa Romeo 164 3.0v6 - 1992
Alfa Romeo Spider 2.0 Veloce (type 4) - 1993
Alfa Romeo 166 2.5v6 - 2000

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Nieuw 5 jaren plan ....... De hele presentatie

Bericht door AlfettaOwner »

Cool, weer achterwiel aandrijvers zoals het hoort.
Ben wel erg benieuwd naar de nieuwe modellen :grin:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Nieuw 5 jaren plan ....... De hele presentatie

Bericht door Melvivio »

Er is al veel over geschreven. Veel mensen blijven sceptisch sinds er ook al voor 2012 al meer belooft was. Op Autoblog (beetje de telegraaf van de autowebsites tegenwoordig) staat een zeer pessimistisch stuk, waar ik me ergens wel in kan vinden. :neutral: Er is immers al erg veel geroepen. Elk jaar een andere strategie, wat je ook op zou kunnen vatten als "ze weten niet goed wat ze er mee aan moeten".

Ondertussen denk ik wel dat het slim geweest is *of het toevallig goed gegaan is* dat Alfa in de "economische slechtere tijden" relatief weinig auto's heeft gemaakt/ontwikkelt.

Uiteraard hoop ik op het allerbeste voor Alfa. Ieder merk dat zijn best doet autoland iets minder suf te laten zijn juich ik toe. Maar is de markt waar Alfa zich op richt, niet te vol? Luxe, op en top afgewerkte sportauto's en dikke sedans/stations zijn er genoeg.

De weg (en als dat lukt, zou echt heel tof zijn) naar een gezond en uniek merk is volgens mij door mass-carbonfibre productie. Als Alfa met een station kan komen die slechts 1100KG weegt terwijl de concurrenten beginnen vanaf 1500KG+, en dit met volume kan verkopen lijkt me de toekomst goed.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Nieuw 5 jaren plan ....... De hele presentatie

Bericht door Enrico »

Uiteraard hoop ik op het allerbeste voor Alfa. Ieder merk dat zijn best doet autoland iets minder suf te laten zijn juich ik toe. Maar is de markt waar Alfa zich op richt, niet te vol? Luxe, op en top afgewerkte sportauto's en dikke sedans/stations zijn er genoeg
Op de Amerikaanse, Chinese en wellicht Russische markt is hier kennelijk vraag naar.
In de hogere klassen (inclusief sport) is het waar fiat zelf nooit succes had. Waar Alfa (bekend als snel, sportief en luxe limo's) wel naam had in het verleden. Daar borduurt men kennelijk op voort. Net zoals fiat zelf (bekend en succesvol in compacte auto's) met o.a. de 500 serie verschijningsvormen.
Misschien ook de reden dat daarom ook de MiTo verdwijnt, is wellicht een concurrent voor de kleine Fiats op de europese markt en minder in trek in Amerika ?
Voor Lancia blijft kennelijk alleen de Ypsylon over..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Nieuw 5 jaren plan ....... De hele presentatie

Bericht door AlfettaOwner »

Kan mij eerlijk gezegd niet voorstellen dat Lancia louter en alleen op 1 type kan teren.
Er moet nog meer komen van Lancia, hoop niet dat het merk verdwijnt daarvoor hebben ze een te mooi verleden.
Fiat doet het heel goed in het onderste segment en zal daar gebruik van blijven maken, ze weten de consument telkens weer te imponeren met die kleine koddige zakauto's.

Hopelijk gaat Alfa meer naar het sportsegment toe met de achterwielaandrijvers en bouwt wederom geschiedenis. :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Nieuw 5 jaren plan ....... De hele presentatie

Bericht door Carbo »

Ik heb de hele presentatie bekeken en ik moet zeggen volgens mij snappen ze echt waar het om draait. Dat begint al met simpel de beleving van de chauffeur centraal te stellen.

Of men dit werkelijk waar gaat maken is natuurlijk altijd de vraag maar inmiddels zijn wij wel blij verrast met de 8C en nu de 4C. Beide auto's die bij de introductie al klassiekers zijn......... welke merken doen dit na :grin: Misschien Mercedes met zaken als de SLR McLaren / Moss versies maar die zijn gelijk onbetaalbaar. De 4C is toch een absoluut koopje voor een echte autoliefhebber...... als ik het geld had zou ik er direct 1 kopen...... wat een design!
Als je naar de hele levensloop van Alfa kijkt ben ik helemaal niet pessimistisch maar juist optimistisch.
Natuurlijk heeft men missers gemaakt maar daartussen ook prachtige designs en dat is altijd zo geweest;
Eind jaren zeventig werd Alfa verguisd door de roest problematiek maar kwam naast de "traditionele" Alfetta met een super moderne en gedurfde wigvorm de Giulietta!
Ze maakten de designklassieker als de Spider nog mooier als Spider IV, een sensationeel ontwerp als de 164, de verkoop kanjer 156 (met dat dasboard met de klokken uit het GTV design), de Brera en GT............
als je zo creatief bent horen daar ook absolute missers bij als in mijn ogen de hele 916 serie.

De markering waarde van het merk Alfa Romeo is ongelofelijk groot. Dus alleen hierom zal dit merk altijd voortbestaan.
Al maakt Alfa maar 20% waar van wat ze nu beloven en plannen dan is dat nog super goed.

Hoop inderdaad dat zij de juiste keuzes maken en doen wat ze nu presenteren dan zitten ze in mijn ogen op een geldboom! maar ja het blijven Italianen :jumping:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
Enrico
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1190
Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
Locatie: Doetinchem

Re: Nieuw 5 jaren plan ....... De hele presentatie

Bericht door Enrico »

Helemaal mee eens Carl, behalve dan je mening natuurlijk over de 916 Spider.

Maar ik daarentegen moet nog steeds wennen aan het Design van de Barchetta... (en ik weet niet of het na al die jaren nog lukt). :jumping:

Strepen we die die maar tegen elkaar weg.. :mrgreen:
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project

Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Plaats reactie