Nice picture, dat betekend dus dat de oude serie 2 varianten zou hebben met een zelfde hoogte en diameter.
Alleen de boutmaat verschilt dan tussen de V6 en 4C modellen.
De latere V6 modellen (75) hebben een gemodificeerde versie eronder, grotere diameter en plat met aan beide kanten M10 montage.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
AlfettaOwner schreef:De beloofde foto's.
Linker is de V6, rechter is de 1600 spacer.
Typisch, ik ondertussen de nodige 75's gezien maar nog nooit een 4cyl met tussenstuk op de aandrijfassen.
Ik ken tussenstukken alleen van vroege alfetta's en 75V6 en TB.
Zijn dus meer uitvoeringen van dan ik wist.
AlfettaOwner schreef:Stef, je hebt geen foto van de onderkant van je dame?
Jazeker wel......, maar mijn dame is aan de onderkant wel een beetje een slons vergeleken bij die van Jeroen.
En hier kun je goed zien dat alle bouten M10 zijn.
Hitteschild je bij remtang is goed idee.
Maar heatwrap tape om de uitlaat is effectiever en praktischer als je de uitlaat een keer los hebt liggen.
Wel iets duurder. (maar voordeliger dan een remtang frituren)
Spruit die tape zelf altijd dik in de HT lak tot dat het verzadigd is.
AlfettaOwner schreef:De beloofde foto's.
Linker is de V6, rechter is de 1600 spacer.
Typisch, ik ondertussen de nodige 75's gezien maar nog nooit een 4cyl met tussenstuk op de aandrijfassen.
Ik ken tussenstukken alleen van vroege alfetta's en 75V6 en TB.
Zijn dus meer uitvoeringen van dan ik wist.
Gr
DJ
De rechter is niet van een 75 maar van een 116 nord 1600.
Ik durf niet met zekerheid te zeggen op de 7500 1600 deze ook had
De linker is van een 75 V6/TB
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Linker had ik herkend.
Ik ben op geen ene 4cil 75 ooit vulstukken op aandrijfassen tegen gekomen.
Vroege alfetta's hadden ze wel, daar heb ik ze wel op gezien. Staan ook in alfetta onderdelen boek.