alfetta gt1.8

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
skort
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 okt 2008, 21:54
Locatie: `sheerhendrikskinderen

alfetta gt1.8

Bericht door skort »

tja,had ook gemengde gevoelens eerste keer op de trackday op circuit Zolder,ik dacht hoe gedraagd deze auto zich hier,was samen met nog een paar alfa mannen,bertone`s what else?
nou ik moet je melden na 8 rondjes trappen,had ik totaal geen rem net voor de rechter na start finish :schrik: 5 ,nog net buiten de grindbak gebleven,maar daarsta je dan !8 uur geboekt en na een kwartietje klaar! in de pitsstraat gelijk naar Koos v.pelt gebeld om een nieuwe remcilinder omdat ik 2 weken erop naar Francorchamps zou gaan (My-Alfa) .
kon ik gaan kijken hoe mijn maatjes wel lekker rondreden :oops:
na 30 minuten m`n rem pedaal geprobeert en ik had weer wat tegendruk,dus weer de baan op en jawel na 3 a 4 rondjes totaal geen remdruk meer !
oorzaak:remolie was aan het koken geweest,wist ik op dat moment niet maar thuis ging me een lichtje op :--:

wat iedereen al wel wist,een alfetta 1.8 remt niet super,maar met 2 jaar oude remvloeistof en originele pads,wordt het spannend op circuit Zolder.

de dag erop direkt de nwe HRC gemoteerd,en samen met mijn jongste zoon het systeem ontlucht/gespoeld,later wat meer aanpassingen gedaan in de vorm van Ferrode DS2500,Goodridge remslangetjes,koelslangen moeten er nog op .

14 dagen later dus naar de Ardennen,als alfa fan moet je daar ook geweest zijn,zeker op een dag zoals Bertelsbeck deze organiseert(My Alfa),dat is prachtig om te zien ,en om daar te rijden,merendeel zijn de 105 series ,met name de Bertone`s die dan flink verbouwd zijn.

dit keer geen remproblemen!,wel een groot gebrek aan motorvermogen,vooral het stuk omhoog na Au-Rouge/radilion
vond wel dat de alfetta veel rolde om zijn lengte as,dus daar moest ook wat aan gedaan worden.
1e Sud 1.2 TI,later 2000GTV Bertone ,nu alfetta gt1.8 + Alfa Giulia 2.0 aut.
Buell X1,triumph Tiger/ daytona,Ducati ST4S,braadwurst R1150R/R1200S,R1200st en japanners(sorry!) in alle soorten en maten van 1cilinder tot 6 cilinder
Plaats reactie