Giulia 1300TI 1970 Brons
Forumregels
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Giulia 1300TI 1970 Brons
Omdat het nu ook hier kan
topic over m´n bronzen Juul, die ik sinds 1995 in mijn bezit heb.
zelf gerestaureerd, kaalgehaald, L.dorpel verv. en hoekjes a.scherm , zelf strak gemaakt, en laten spuiten..
is niet helemaal strak, maar vond het leuk om alles zelf te doen..
heb er geen digitale foto's van..
vanwege herhaalde lekkage dit jaar maar weer de motor eruit gehaald,
en gelijk maar weer wat aanpassingen gedaan.
-andere inlaat nokkenas, en veertjes
- carbs . zijn nagezien
-123-tune verdeler geplaatst
-nieuw koperen koelblok , met gelijk 3 rij-en ipv 2 , in radiateur laten zetten
-bezig met luchtfilter aanpassingen..had nog een box van Roy liggen en wat kelkjes, heb daar een filter bij gescoord..is wel allemaal krappe sokken werk, dus is passen en meten..heb net de aluminium steunplaat en box aan elkaar gelijmd met pakking, en zou daarna moeten passen.
-stoorde me aan de zwevende zekeringen van lamda-meter/benzine pomp e.d. en heb nu onder de midden-console een steun met zekeringhouder gemaakt, en gelijk relais voor geschakelde 12V
-relais voor startmotor in motorruimte gemaakt
-accu uit motorruimte gehaald, en in kofferbak geplaatst
-kachel vervangen door een 2 standen Berlina kachel, alleen aan 1 kant, moet ik de aansluiting nog veranderen, daar deze precies onder de paraplu handrem uitkomt
al met al toch weer een heel lijstje, en hopelijk blijven lekkages achter wegen, en kan ik de Juul binnenkort eens laten rollen..nu ff een warm bad, en zal later wat foto's proberen te posten
zitten ondertussen wel oud type bumpers op, dus moet weer eens nieuwe foto maken
ff paar foto's gevonden..in vogelvlucht ;)
zo, motor projectje raakt aardig ten einde,giulia trekt nu als een beer
vandaag wat zaken nagelopen, en wegens laadproblemen, nu een dynamo van een TS gemonteerd, scheelt weer een spanningsregelaar in de motorruimte ;-)
passen en meten
sluiting deksel moet nog, rest zit ondertussen
daarna lekker door de polder gestuurd..
look 2014, oud type bumper, en chromen grille
nog een paar sfeerplaatjes
meekijken met 123-tune
aluminium plaat in airbox gemaakt, waartegen de 40mm kelken gemonteerd zitten
midden consolezit nog niet vast, en komt nog een flap van skai over zekeringkast en Lambda meter
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... RWYwxt9h_c" onclick="window.open(this.href);return false;
Giulia is gerold bij Hans Vooijs, en gaf 170Pk en 198Nm ...me Happy
topic over m´n bronzen Juul, die ik sinds 1995 in mijn bezit heb.
zelf gerestaureerd, kaalgehaald, L.dorpel verv. en hoekjes a.scherm , zelf strak gemaakt, en laten spuiten..
is niet helemaal strak, maar vond het leuk om alles zelf te doen..
heb er geen digitale foto's van..
vanwege herhaalde lekkage dit jaar maar weer de motor eruit gehaald,
en gelijk maar weer wat aanpassingen gedaan.
-andere inlaat nokkenas, en veertjes
- carbs . zijn nagezien
-123-tune verdeler geplaatst
-nieuw koperen koelblok , met gelijk 3 rij-en ipv 2 , in radiateur laten zetten
-bezig met luchtfilter aanpassingen..had nog een box van Roy liggen en wat kelkjes, heb daar een filter bij gescoord..is wel allemaal krappe sokken werk, dus is passen en meten..heb net de aluminium steunplaat en box aan elkaar gelijmd met pakking, en zou daarna moeten passen.
-stoorde me aan de zwevende zekeringen van lamda-meter/benzine pomp e.d. en heb nu onder de midden-console een steun met zekeringhouder gemaakt, en gelijk relais voor geschakelde 12V
-relais voor startmotor in motorruimte gemaakt
-accu uit motorruimte gehaald, en in kofferbak geplaatst
-kachel vervangen door een 2 standen Berlina kachel, alleen aan 1 kant, moet ik de aansluiting nog veranderen, daar deze precies onder de paraplu handrem uitkomt
al met al toch weer een heel lijstje, en hopelijk blijven lekkages achter wegen, en kan ik de Juul binnenkort eens laten rollen..nu ff een warm bad, en zal later wat foto's proberen te posten
zitten ondertussen wel oud type bumpers op, dus moet weer eens nieuwe foto maken
ff paar foto's gevonden..in vogelvlucht ;)
zo, motor projectje raakt aardig ten einde,giulia trekt nu als een beer
vandaag wat zaken nagelopen, en wegens laadproblemen, nu een dynamo van een TS gemonteerd, scheelt weer een spanningsregelaar in de motorruimte ;-)
passen en meten
sluiting deksel moet nog, rest zit ondertussen
daarna lekker door de polder gestuurd..
look 2014, oud type bumper, en chromen grille
nog een paar sfeerplaatjes
meekijken met 123-tune
aluminium plaat in airbox gemaakt, waartegen de 40mm kelken gemonteerd zitten
midden consolezit nog niet vast, en komt nog een flap van skai over zekeringkast en Lambda meter
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... RWYwxt9h_c" onclick="window.open(this.href);return false;
Giulia is gerold bij Hans Vooijs, en gaf 170Pk en 198Nm ...me Happy
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8907
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Giulia 1300TI 1970 Brons
Mooi hoor
Vraagje: schijfremmen achterop een Giulia, ik meende dat die allemaal trommels hadden aan de achterzijde.
Ben geen 105 man
Mooie output op de rollerbank
Vraagje: schijfremmen achterop een Giulia, ik meende dat die allemaal trommels hadden aan de achterzijde.
Ben geen 105 man
Mooie output op de rollerbank
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Giulia 1300TI 1970 Brons
Super project, erg mooi!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8907
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Giulia 1300TI 1970 Brons
Is geen supertje dit of toch wel
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2937
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giulia 1300TI 1970 Brons
Schijven achter is standaard bij de 105.
Prachtige kleur en auto.
Prachtige kleur en auto.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8907
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Giulia 1300TI 1970 Brons
Serieus, ook bij de eerste series?
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2937
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Giulia 1300TI 1970 Brons
Volgens mij wel.. Ben ook geen expert.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Re: Giulia 1300TI 1970 Brons
Very nice
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Re: Giulia 1300TI 1970 Brons
de eerste serie's hadden rondom trommels en 4 bak stuur versnelling, en kabel koppeling.latere altijd rondom schijven ;-) en tot 1970 staande pedalen, daarna hangend...wat iets lekkerder rijdt in mijn ogen..
ben niet zo thuis in exacte verschillen ;-)
Thx voor de complimenten ;-)
ben niet zo thuis in exacte verschillen ;-)
Thx voor de complimenten ;-)
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: Giulia 1300TI 1970 Brons
Wauw.. dat is een hele mooie Juul zeg.. Prachtige kleur ook..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Giulia 1300TI 1970 Brons
Allemaal schijven; eerste series hadden Dunlop remmen! medio 1966 is dit ATE geworden! Eerste series hadden ook geen gescheiden remsysteem en inderdaad een mechanische koppeling.AlfettaOwner schreef:Mooi hoor
Vraagje: schijfremmen achterop een Giulia, ik meende dat die allemaal trommels hadden aan de achterzijde.
Ben geen 105 man
Mooie output op de rollerbank
Achter ziet dat Dunlop systeem er behoorlijk "ouderwets" uit maar zijn wel schijven.
Staat net een posting van het Dunlop systeem op de achteras op mijn FB pagina bij het project Sprint Veloce
101 serie is trommels!
Ik ga er even vanuit dat de vroege Giulia sedans hetzelfde zijn als de vroege Giulia's Sprint GT's
Fraaie Guilia en mooie kleur maar niet origineel voor een Giulia meen ik. Doet er trouwens voor mij niet toe hoor is gewoon een prachtige kleur
Gr,
Carl
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Re: Giulia 1300TI 1970 Brons
Hier nog de uitdraai van het rollen
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Re: Giulia 1300TI 1970 Brons
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- 8C
- Alfetta Novizio
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 21 mar 2008, 17:40
Re: Giulia 1300TI 1970 Brons
Carbo schreef:Allemaal schijven; eerste series hadden Dunlop remmen! medio 1966 is dit ATE geworden! Eerste series hadden ook geen gescheiden remsysteem en inderdaad een mechanische koppeling.AlfettaOwner schreef:Mooi hoor
Vraagje: schijfremmen achterop een Giulia, ik meende dat die allemaal trommels hadden aan de achterzijde.
Ben geen 105 man
Mooie output op de rollerbank
Achter ziet dat Dunlop systeem er behoorlijk "ouderwets" uit maar zijn wel schijven.
Staat net een posting van het Dunlop systeem op de achteras op mijn FB pagina bij het project Sprint Veloce
101 serie is trommels!
Ik ga er even vanuit dat de vroege Giulia sedans hetzelfde zijn als de vroege Giulia's Sprint GT's
Fraaie Guilia en mooie kleur maar niet origineel voor een Giulia meen ik. Doet er trouwens voor mij niet toe hoor is gewoon een prachtige kleur
Gr,
Carl
Hee Carl we hebben hier een 63er Giulia TI staan met trommelremmen rondom!
Dus de eerste 105 serie is wel degelijk een door ontwikkeling van de 101 serie.
Ze zijn snel over gegaan op schijfremmen.
Ciao Jan