Castorstangen.

Verlagen, modificeren, repareren etc...
Plaats reactie
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7896
Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
Locatie: Noordscheschut

Castorstangen.

Bericht door GTV42.0 »

Ik heb een vraag over de castorstangen. Moeten deze aan beide zijden gelijk zijn? Die van mij zit tussen links en rechts een cm verschil.
Ook liep links sneller aan dan rechts, dus vanuit dat standpunt zou ik zeggen dat ze gelijk moeten zijn.
Ik heb van RobGTV6 van één kant de maat doorgekregen omdat hij dezelfde velgen, banden en op gelijke hoogte staat als mijn GTV6.

Wie weet meer?
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8892
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Castorstangen.

Bericht door AlfettaOwner »

Ingestelde lengte is afhankelijk van de basis setting voor de alfetta maar zou links en recht exact hetzelfde moeten zijn (afgezien van een kleine afwijking door slijtage of schade).
Het feit dat rechts minder snel aanliep komt dus door die cm verschil en moet je dus niet willen.
Als je liefje strakjes klaar is compleet laten uitlijnen dan komt het wel goed.

Wat je eventueel kunt doen is nagaan welke afwijkende stand een fijner weggedrag geeft voor je eigen rijstijl.
Tijdens het uitlijnen kun je dit zo laten instellen.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Castorstangen.

Bericht door Melvivio »

Je hebt de kogels geplaats toch? Afhankelijk van hoeveel je de adapterplaat hebt moeten aanpassen kan het wat verschillen, maar normaliter moet de lengte wel gelijk zijn. Effect op weg gedrag valt wel mee als het geen centimeters verschillen.

Ver uitdraaien heeft tot gevolg dat de wielen in de wielkast bij de voeten eerder aan lopen. Houd je ze te kort, dan kan de voorspoiler geraakt worden bij sturen. Over het algemeen word verder uitdraaien als prettiger ervaren. Ik rijd met 5"castor.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
Plaats reactie