Weet iemand iets dat je de klepveren na 64000 km moet vervangen?
Staat in het werkplaatsboek
Ben het blok nu aan het reviseren kan ze dus meteen meenemen.
Klepveren
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8912
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Klepveren
Lijkt mij niet echt nodig.
Uiteraard zit er iets van metaalmoeheid in na al die jaren en sluiten de kleppen een fractie minder snel maar dat zul je niet merken. Als je gaat tunen wordt dit wel vaak meegenomen maar het fijne weet ik daar niet van.
En als je gaat vervangen moet je echt exact de zelfde waarde aanhouden qua veerkracht en lengte.
Het motoren gezien met meer dan 3 dubbel op de teller zonder problemen.
Wat kosten ze nieuw trouwens, ik heb werkelijk geen idee
Uiteraard zit er iets van metaalmoeheid in na al die jaren en sluiten de kleppen een fractie minder snel maar dat zul je niet merken. Als je gaat tunen wordt dit wel vaak meegenomen maar het fijne weet ik daar niet van.
En als je gaat vervangen moet je echt exact de zelfde waarde aanhouden qua veerkracht en lengte.
Het motoren gezien met meer dan 3 dubbel op de teller zonder problemen.
Wat kosten ze nieuw trouwens, ik heb werkelijk geen idee
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:36
Re: Klepveren
Voor TS en nord motoren zijn er onbelastte lengtes bekend van nieuwe klepveren. Als ze die niet meer halen onbelast zijn ze ingezakt en niet 100% meer.
Voor een standaard motor die niet op toeren word gejaagd hoeft het geen punt te zijn. Als je af en toe doet met je alfa waar die voor gemaakt is en je wilt de revisie goed doen moet je bij doorgezakte klepveren nieuwe monteren.
Zelf wel eens zwevende kleppen gehad bij een TS blok. Was oud vermoeid blok dat in een racer hing. Verder geen gevolgen gehad. Kwam erachter door uitgepingelde koppakking. Zag toen afdrukken van uitlaatkleppen op de zuigers.
Dus zoek de afkeurwaardes voor de onbelastte lengte van de klepveren, en meet de oude klepveren op.
En denk na over wat je met de gereviseerde motor wilt.
Gr
DJ
Voor een standaard motor die niet op toeren word gejaagd hoeft het geen punt te zijn. Als je af en toe doet met je alfa waar die voor gemaakt is en je wilt de revisie goed doen moet je bij doorgezakte klepveren nieuwe monteren.
Zelf wel eens zwevende kleppen gehad bij een TS blok. Was oud vermoeid blok dat in een racer hing. Verder geen gevolgen gehad. Kwam erachter door uitgepingelde koppakking. Zag toen afdrukken van uitlaatkleppen op de zuigers.
Dus zoek de afkeurwaardes voor de onbelastte lengte van de klepveren, en meet de oude klepveren op.
En denk na over wat je met de gereviseerde motor wilt.
Gr
DJ
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Re: Klepveren
Ff bij een revisiebedrijf langs, kwestie van 10 minuten om ze op NM te testen.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500