GTV6 1981 Jan Zwiggelaar
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
GTV6 1981 Jan Zwiggelaar
Hallo mannen.
Ik maak even een nieuw "project topic" aan over de GTV6 van vriend Jan Zwiggelaar. Jan is geen regelmatige poster hier, en wel af en toe
Wij gaan beetje bij beetje zijn GTV6 aanpakken die al een jaar of 14 stil staat en wacht op betere tijden. Het gaat geen project worden als die van
mij, want we gaan deze opknappen zodat tzt weer een keer de weg op kan. Jammer genoeg is deze de laatste jaren hard achteruit gegaan en zit er
nu erg veel laswerk aan wat er in het begin niet aan zat. Binnenkort gaat hij de brug op op verder te inspecteren wat de verdere staat is van de auto.
De verdere bedoelingen zijn de motor voorzien van een grote beurt en kleprubbers vervangen. Ook zal de synchromesh van de 2e versnelling vervangen
moeten worden. Uitlaat is totaal weggerot en hier hebben we ook een leuk idee voor. Ook de remmerij zal helemaal aangepakt moeten worden.
Deze GTV6 heeft jan dus jaren terug gekocht bij een handelaar in Apeldoorn en is daar echt in de boot gedaan bleek later. Hier zou een kort geding aan te
pas komen, maar dit is op het allerlaatst tussen beide partijen tot een oplossing gekomen. Hij heeft er een drie maand mee kunnen rijden met regelmatig
een bezoek aan de garage. Toen het roken echt te gek werd heeft hij hem gestald met het idee om een andere motor er bij te zoeken en deze dan in te bouwen.
Dat eerste is gelukt, maar de inbouw heeft nooit plaats gevonden door diverse redenen en de auto raakte daardoor in verval. Maar Jan kon en kan geen afscheid
nemen van zijn eerste GTV6 en wij lopen al wat langer met het idee om hem low budget klaar te maken en dan gewoon te gaan rijden. Nu ik even niet verder kan
met die van mij ga ik hier eerst mee beginnen en kijken of het daadwerkelijk haalbaar is. Dit zal de komende tijd blijken. En dan nu een aantal foto's van gisteravond.
Jammer dat de laatste 3 foto's weer niet juist weer worden gegeven.
Ik maak even een nieuw "project topic" aan over de GTV6 van vriend Jan Zwiggelaar. Jan is geen regelmatige poster hier, en wel af en toe
Wij gaan beetje bij beetje zijn GTV6 aanpakken die al een jaar of 14 stil staat en wacht op betere tijden. Het gaat geen project worden als die van
mij, want we gaan deze opknappen zodat tzt weer een keer de weg op kan. Jammer genoeg is deze de laatste jaren hard achteruit gegaan en zit er
nu erg veel laswerk aan wat er in het begin niet aan zat. Binnenkort gaat hij de brug op op verder te inspecteren wat de verdere staat is van de auto.
De verdere bedoelingen zijn de motor voorzien van een grote beurt en kleprubbers vervangen. Ook zal de synchromesh van de 2e versnelling vervangen
moeten worden. Uitlaat is totaal weggerot en hier hebben we ook een leuk idee voor. Ook de remmerij zal helemaal aangepakt moeten worden.
Deze GTV6 heeft jan dus jaren terug gekocht bij een handelaar in Apeldoorn en is daar echt in de boot gedaan bleek later. Hier zou een kort geding aan te
pas komen, maar dit is op het allerlaatst tussen beide partijen tot een oplossing gekomen. Hij heeft er een drie maand mee kunnen rijden met regelmatig
een bezoek aan de garage. Toen het roken echt te gek werd heeft hij hem gestald met het idee om een andere motor er bij te zoeken en deze dan in te bouwen.
Dat eerste is gelukt, maar de inbouw heeft nooit plaats gevonden door diverse redenen en de auto raakte daardoor in verval. Maar Jan kon en kan geen afscheid
nemen van zijn eerste GTV6 en wij lopen al wat langer met het idee om hem low budget klaar te maken en dan gewoon te gaan rijden. Nu ik even niet verder kan
met die van mij ga ik hier eerst mee beginnen en kijken of het daadwerkelijk haalbaar is. Dit zal de komende tijd blijken. En dan nu een aantal foto's van gisteravond.
Jammer dat de laatste 3 foto's weer niet juist weer worden gegeven.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8999
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: GTV6 1981 Jan Zwiggelaar
Leuk weer een projecttopic over een GTV6.
Wellicht een moment om over te stappen op photobucket?
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GTV6 1981 Jan Zwiggelaar
Is een idee ja, maar ik merk dat ik er alleen last van heb als ik upload vanaf mijn werk.
Deze GTV6 is echt een prestige project. Hij is al zo lang in het bezit van Jan en met deze begon onze voorliefde voor de GTV6 en nu willen we hem weer de straat op krijgen.
Motor loopt wel maar rookt dus als een gek
Deze GTV6 is echt een prestige project. Hij is al zo lang in het bezit van Jan en met deze begon onze voorliefde voor de GTV6 en nu willen we hem weer de straat op krijgen.
Motor loopt wel maar rookt dus als een gek
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8999
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: GTV6 1981 Jan Zwiggelaar
Ach het moet een beetje kwalmen
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8999
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: GTV6 1981 Jan Zwiggelaar
Trouwens in de baas zijn tijd
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GTV6 1981 Jan Zwiggelaar
Vanmiddag weer aan het werk geweest en met heel veel moeite de auto op de brug gekregen. Achterremmen zaten behoorlijk vast. Met veel moeite rolde hij.
Daarna de boel is bekeken van onderen na jaaaaaaren. hier kwam toch wel serieus werk aan het zicht. Eerst maar de remblokken achter er tussenuit gewerkt en daarna maar eens met de slijptol in de ronte geslingerd. Ik heb vergeten een foto te maken van het gat wat ik er heb ingeslepen aan de bestuurderskant. Men heeft in het verleden zo aan het bakken en braden geweest en er een dubbele bodem in gelast Verder veel vliegroest op de bodem. Dorpels vallen mij nog mee tot nu toe.
Volgende week gaat Jan slangen e.d. demonteren zodat ik grotendeels de bodem er uit kan slijpen, want die dubbele bodem moet er zeker uit.
Daarna de boel is bekeken van onderen na jaaaaaaren. hier kwam toch wel serieus werk aan het zicht. Eerst maar de remblokken achter er tussenuit gewerkt en daarna maar eens met de slijptol in de ronte geslingerd. Ik heb vergeten een foto te maken van het gat wat ik er heb ingeslepen aan de bestuurderskant. Men heeft in het verleden zo aan het bakken en braden geweest en er een dubbele bodem in gelast Verder veel vliegroest op de bodem. Dorpels vallen mij nog mee tot nu toe.
Volgende week gaat Jan slangen e.d. demonteren zodat ik grotendeels de bodem er uit kan slijpen, want die dubbele bodem moet er zeker uit.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8999
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: GTV6 1981 Jan Zwiggelaar
Phoehoe, wordt nog een FLINKE klus
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GTV6 1981 Jan Zwiggelaar
Klopt zeker. Jan melde al van als het niet haalbaar is dan is het niet anders, maar met en toon van HELP ik wil hem zo graag weer de weg op.
Met deze GTV6 is het voor ons allemaal begonnen, ook al reden we al Alfa 33 Deze bracht de voorliefde van de Alfetta GTV bij ons
naar boven.
Met deze GTV6 is het voor ons allemaal begonnen, ook al reden we al Alfa 33 Deze bracht de voorliefde van de Alfetta GTV bij ons
naar boven.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- GTV6 3.0
- Alfetta Novizio
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 20:24
- Locatie: Hoogeveen
Re: GTV6 1981 Jan Zwiggelaar
Nou, ik heb inmiddels contact gehad met Tata Steel voor het vervangen van de thermopane bodem.
Alles behalve een frisse basis dus en tot zover mijn onderhoudshistorie van de afgelopen 14 jaar
Het was mij inmiddels al duidelijk geworden dat je direct moet genieten van wat je hebt en dat bewaren voor later meestal niet de beste keuze is.
Ik ben bang dat we SS 2015 niet halen
Alles behalve een frisse basis dus en tot zover mijn onderhoudshistorie van de afgelopen 14 jaar
Het was mij inmiddels al duidelijk geworden dat je direct moet genieten van wat je hebt en dat bewaren voor later meestal niet de beste keuze is.
Ik ben bang dat we SS 2015 niet halen
- kareltjeknetter
- Alfetta Membro
- Berichten: 809
- Lid geworden op: 07 feb 2007, 11:50
- Locatie: prov.groningen
Re: GTV6 1981 Jan Zwiggelaar
ik heb betere naar de sloop gebracht........
-squadragrunn-
carry on waywards......
carry on waywards......
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: GTV6 1981 Jan Zwiggelaar
Mijn gedachten ook.kareltjeknetter schreef:ik heb betere naar de sloop gebracht........
Succes
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: GTV6 1981 Jan Zwiggelaar
Phew.. De loods, slijptol en lasapparaat gaan overuren draaien.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2375
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Re: GTV6 1981 Jan Zwiggelaar
Veel suc6 mannen
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1122
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: GTV6 1981 Jan Zwiggelaar
Gewoon aan beginnen deel per deel
Zo ben ik ook begonnen aan die van mijn
Geen streef datum opleggen die kan je toch niet halen
In theorie is alles te redden
Ik zou zeggen gewoon redden en deze terug op de baan zetten
Zo ben ik ook begonnen aan die van mijn
Geen streef datum opleggen die kan je toch niet halen
In theorie is alles te redden
Ik zou zeggen gewoon redden en deze terug op de baan zetten
gr sven
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GTV6 1981 Jan Zwiggelaar
Zo maar even Jan oppikken en naar de loods. Eens zien wat we gaan aanpakken.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GTV6 1981 Jan Zwiggelaar
Gisteravond samen met Jan en Stefan vol goede moed toch begonnen met slijpen aan de auto. Echt, hoe men een auto kan verklooien Daarna nogmaals de boel goed bekeken met elkaar en we kwamen toch heel veel verrassingen tegen en ook dingen die echt zoveel tijd gaan vragen dat de kosten niet die gemaakt moeten worden niet reëel meer zijn. De rest van de auto is te ver heen en zonde om er nog meer tijd en geld in te gaan steken.
Jan heeft ook nog een goede koets staan die op de plaatsen waar ze normaal rot zijn knetterhard is.
De plaatsen die gelast moeten vorden zijn als volgt.
- Reservewielbak een stuk je van 8 bij 12cm
- A stijl een stukje van een 5cm'
- Binnenspatbord een stukje waar we al een nieuw deel voor hebben liggen.
- Rechter achterscherm bovenstukje van de rand.
- En aan beide zijden onderste stukje van het spatbord.
Dit is allemaal niet spannen en leuk om te repareren. Ik zal er binnenkort wat foto's van maken. Echt een leuk project om te gaan maken.
Hier komt een gereviseerde 3l in die helemaal is uitgewogen en weet ik wat allemaal nog meer. Dit gaat echt leuk worden.
Jan heeft ook nog een goede koets staan die op de plaatsen waar ze normaal rot zijn knetterhard is.
De plaatsen die gelast moeten vorden zijn als volgt.
- Reservewielbak een stuk je van 8 bij 12cm
- A stijl een stukje van een 5cm'
- Binnenspatbord een stukje waar we al een nieuw deel voor hebben liggen.
- Rechter achterscherm bovenstukje van de rand.
- En aan beide zijden onderste stukje van het spatbord.
Dit is allemaal niet spannen en leuk om te repareren. Ik zal er binnenkort wat foto's van maken. Echt een leuk project om te gaan maken.
Hier komt een gereviseerde 3l in die helemaal is uitgewogen en weet ik wat allemaal nog meer. Dit gaat echt leuk worden.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: GTV6 1981 Jan Zwiggelaar
Jammer maar begrijpelijk. Het zou echt een hele klus geworden zijn. Maar nu zijn er wel veel reserve onderdelen ter beschikking, wat natuurlijk fijn is.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GTV6 1981 Jan Zwiggelaar
Wek ben ik niet bang voor en de tijd wil ik er wel insteken, maar de overige kosten zijn gewoon zonde om dat in deze te steken.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV6 1981 Jan Zwiggelaar
Niet moeilijk over doen mannen. Zo'n rotte bak wordt je ook niet vrolijk van. Mooie stukken eraf zagen en naar de schredder ermee !
Zo heb ik ook een project gestopt waar geen heil in zat.
Dan moet je een pragmatische beslissing nemen als je een betere caross (had ik ook aangeboden gekregen) hebt staan.
En de Dood van de een maakt de andere nog overblijvende GT(V) s weer zeldzamer dus op termijn weer gewilder..
Zo heb ik ook een project gestopt waar geen heil in zat.
Dan moet je een pragmatische beslissing nemen als je een betere caross (had ik ook aangeboden gekregen) hebt staan.
En de Dood van de een maakt de andere nog overblijvende GT(V) s weer zeldzamer dus op termijn weer gewilder..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.