Maurizio wil je die spanningsconcentraties een keer toelichten ?
hmm even kort door de bocht.
Spanning tgv trekken aan een vlakke plaat, spaning mooi evenredig verdeeld, over de doorsnede overal hetzelfde.
Ga ik er nu gaten in maken moet de spanning bij een gat eromheen, er zit namelijk geen materiaal.
Maurizio wil je die spanningsconcentraties een keer toelichten ?
hmm even kort door de bocht.
Spanning tgv trekken aan een vlakke plaat, spaning mooi evenredig verdeeld, over de doorsnede overal hetzelfde.
Ga ik er nu gaten in maken moet de spanning bij een gat eromheen, er zit namelijk geen materiaal.
Oke , klinkt aannemelijk .
Maurizio , je hebt je bedenkingen bij zelf boren van schijven maar wat bij schijven die bij de constructeur bv. Brembo zijn geboord ?
Heeft het alles te maken met het bepalen van de plaats en de frequentie waarmee deze gaten worden herhaald ?
GTVke schreef:Maurizio , je hebt je bedenkingen bij zelf boren van schijven maar wat bij schijven die bij de constructeur bv. Brembo zijn geboord ?
Heeft het alles te maken met het bepalen van de plaats en de frequentie waarmee deze gaten worden herhaald ?
Zelfs door brembo geboorde schijven beginnen uiteindelijk te scheuren bij de gaten. In het verleden wel een Porsche schijven gezien met dit fenomeen. Let wel was wel bij zeer extreem gebruik.