Menig gevraagd : Hefbrug

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Menig gevraagd : Hefbrug

Bericht door Fetta »

Had graag jullie mening gevraagd: ben me langzaam aan het verdiepen in hefbruggen.
Nu is er vanalles te koop, 2-koloms, 4-koloms, verrijdbare bruggen, poetsbruggen, etc.

Check effe dit filmpje: cheap-ass + verrijdbaar :neutral: wat vinden jullie?

En wat is de beste keus: 2-koloms, 4 koloms? Ruimte en 380V is geen probleem....
Niet alleen voor het betere sleutelwerk, maar ook bijv. voor las-en rest.werkzaamheden....

Wie heeft er zo'n ding thuis? Ervaringen? :roll:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2375
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Ik zou voor een 2 koloms gaan met geleiding bovenlangs, makkelijk voor bv FWD compleet subframe met motor en bak uit te bouwen.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
chu
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 466
Lid geworden op: 26 apr 2007, 21:43

Bericht door chu »

vrienden van mij zijn ook net een garage begonnen...
hebben ook goedkope bruggen gekocht maar werkt opzich gewoon goed
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

@GTV: daar zit wat in, maar 4-koloms schijnt fijner te sleutelen?? :roll:

@chu: heb je geen merk ofwat van die bruggen?
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2375
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Fetta schreef:@GTV: daar zit wat in, maar 4-koloms schijnt fijner te sleutelen?? :roll:

@chu: heb je geen merk ofwat van die bruggen?
Ik heb +/- een jaar of 15 op deze bruggen liggen te kloten, mijn voorkeur gaat uit naar een 2 koloms en vooral met bovengeleiding, dan breek je je poten niet over die hobbel en een verlaagde transaxle gaat erover zonder gekraak :lol:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Hoe zit het dan met het feit dat de ophanging steeds vrij hangt?
Ik hoor ook dat juist dáárom een 4-koloms fijner werkt.
Ook om te restaureren/slijpen/lassen zegt men dat een 4-koloms fijner werkt, vanwege dat bij een 2-koloms de 2 staanders errug in de weg kunnen staan??

moeilijk...... :neutral:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2375
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Fetta schreef:Hoe zit het dan met het feit dat de ophanging steeds vrij hangt?
Ik hoor ook dat juist dáárom een 4-koloms fijner werkt.
Ook om te restaureren/slijpen/lassen zegt men dat een 4-koloms fijner werkt, vanwege dat bij een 2-koloms de 2 staanders errug in de weg kunnen staan??

moeilijk...... :neutral:
Idd voor te restaureren :?
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Kijk, motor, bak, etc wisselen gaat denk ik ook fijner met 2-koloms.
Plus: een 2-koloms neemt minder plaats in beslag in de graasch,....

Maar toch....

Wie heeft nog meer ervaring/commentaar? :neutral:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
chu
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 466
Lid geworden op: 26 apr 2007, 21:43

Bericht door chu »

ikzal het wel even vragen ik weet alleen dat ze in japan gemaakt waren :razz:
maurizio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
Locatie: Z Limburg, 161 km van de N'ring
Contacteer:

Bericht door maurizio »

Banned.. ? Daily donky.. ==> braadwurst 325d Afbeelding braadwurst M336 Ringtool ==> definitely BANNED!

AR 75 24v ('87), 75 TS Ringtool ('90), AR Spider 2000 veloce ('79) SCARB 00114
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

:roll: Er komt misschien een klein kinkje in m'n sedan avontuur.
Ben tegen een bjoetie 2-kolommer aangelopen.......hmmmmmm :roll:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
GTVboy
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:57
Locatie: Elsloo,Limburg

Bericht door GTVboy »

:shock:

Toch niets gebroken hoop ik... :roll:
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Jawel, mijn verstand (voor de zoveelste keer...) :blue_lol:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 9057
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

:lol:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Heb vanmorgen de 2 bruggen bekeken, beiden in goede & gekeurde staat.
Wilde wederom even jullie mening:

1e brug 2 koloms Hofmann

2e brug 4 koloms Autec


Beide bruggen zijn qua prijs gelijk, beiden zijn gekeurd.
2-kolommer is wat handzamer, 2500kg
4-kolommer is wat zwaarder, 4000kg, maar bied meer mogelijkheden.


Qua mogelijkheden zeg ik 4-kolommer, qua ruimte-inbeslagname zeg ik 2-kolommer.

Jullie mening? :roll:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 9057
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Wat wil je ermee?

De 4-kolomshefbrug neem een stuk meer ruimte in beslag, niet ideaal voor een gemiddeld grote garage lijkt me!

Ik zou gaan voor de 2-kolomshefbrug,
- handzamer
- minder ruimte nodig
- bijna zelfde gemak

Afbeelding

Enig nadeel is dat de krikpunten niet rot mogen zijn!
Of ie dan gemaakt is voor ons merk :? :lol:

Ik zou zowiezo voor een rode uitvoering gaan maar dat is persoonlijk :jumpingred:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Nee,nee, het zijn beide 2e handsuitvoeringen, in de uitvoeringen zoals getoont. Dus een kleurkeuze is geen optie. :blue_lol:
Die 4-kolommer is idd een stuk groter, maar naar mijn idee ook een stuk handiger.
Ik krijg echter van veel mensen die met 4- en 2-kolommers hebben gewerkt juist het tegenovergestelde te horen: een 2-kolommer is fijner....... :roll:

Dat van die krikpunten had ik me ook al bedacht: met oprijbanen staat de auto altijd op de wielen, bij die andere optie "hangt" de auto altijd, je steunt dus af op plaatwerk.

Laat maar komen die adviezen, graag zelfs! Graag ook de monteurs onder jullie nogmaals aan het woord, alvast bedankt :wink:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2375
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Ik zou sowieso voor een tweekoloms gaan.
Als je eraan moet bakken kan je hem ook op 4 hoge assteunen opvangen en de brug laten zakken dan heb je de dorpels vrij.
En zeker een met bovengeleiding want met een verlaagde 116 kom je niet over die geleiding zonder gekraak :evil:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

@GTV: jij hebt al meerdere jaren ervaring met dit soort bruggen.

Die ondergeleiding zit op het exemplaar wat ik kan krijgen, hoogte valt mee, is goed te doen bij verlaagde wagens volgens mij.

Is het vrijhangen van de wielen, en het ondersteunen van de brugarmen direkt op het plaatwerk geen probleem?? Ook niet als de wagen bijv. meerdere dagen vrij hangt???
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2375
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Fetta schreef:@GTV: jij hebt al meerdere jaren ervaring met dit soort bruggen.

Die ondergeleiding zit op het exemplaar wat ik kan krijgen, hoogte valt mee, is goed te doen bij verlaagde wagens volgens mij.

Is het vrijhangen van de wielen, en het ondersteunen van de brugarmen direkt op het plaatwerk geen probleem?? Ook niet als de wagen bijv. meerdere dagen vrij hangt???
We hadden altijd de beschikking over div. type's bruggen, mijn voorkeur ging altijd uit naar een tweekoloms.
Ik vondt het juist een voordeel dat de wielen vrij hingen, je hoeft niks op te bokken als je wat aan de ophanging moet doen die rijplaten zitten niet in de weg, de stabiliteit is idd wat minder maar dat vat reuze mee.
En je hebt meer overzicht onder de auto.
Als je safe wil werken laat je de brug zakken in de mech. beveiliging dan kan hij gewoonweg niet zakken.
Als die ondergeleiding niet te hoog is, is het geen probleem alleen met lopen moet je wat uitkijken als je bent omhoog bent aant gapen haha.

Het is ook wat je gewend bent.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Plaats reactie