vraag onderdeelno. rembekrachtinger
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
vraag onderdeelno. rembekrachtinger
Weet iemand hoe de originele onderdeelnummers zijn opgebouwd?
Originele rembekrachtiger volgens de "boeken": 11610.45021.00
Nu kom ik er eentje tegen met nummer: 11600.45021.00
enkel het 4e en 5e cijfer zijn verschillend. Die 2e met "00" zou volgens de omschrijving meten passen...
Maakt t trouwens erg veel verschil, of je een rembekrachtiger van een 75 of een GTV hebt??? Volgens mij zijn die vrijwel identiek.
Of mis ik nu iets belangrijk technisch, waardaar het niet uitwisselbaar is...?
Originele rembekrachtiger volgens de "boeken": 11610.45021.00
Nu kom ik er eentje tegen met nummer: 11600.45021.00
enkel het 4e en 5e cijfer zijn verschillend. Die 2e met "00" zou volgens de omschrijving meten passen...
Maakt t trouwens erg veel verschil, of je een rembekrachtiger van een 75 of een GTV hebt??? Volgens mij zijn die vrijwel identiek.
Of mis ik nu iets belangrijk technisch, waardaar het niet uitwisselbaar is...?
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
die met no. "00"?
Welk boek heb je?
Ik heb 3 verschillende wp-handboeken erop nageslagen......
Ik denk ook dat hij past.
Hij lijkt wel iets "dikker" als op de foto's uit de boeken. Maakt dat wat uit? Dan komt hij iets verder de motorruimte in?
Dat wil alleen zeggen, langere remleidingen trekken, toch???
Welk boek heb je?
Ik heb 3 verschillende wp-handboeken erop nageslagen......
Ik denk ook dat hij past.
Hij lijkt wel iets "dikker" als op de foto's uit de boeken. Maakt dat wat uit? Dan komt hij iets verder de motorruimte in?
Dat wil alleen zeggen, langere remleidingen trekken, toch???
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8942
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Heb ik hem net kleiner gemaakt
notabene
Volgens catalogo rapido ricambi zijn er drie verschillen waarbij de diameter verschilt:
- 7" 11600.45022.03
- 8" 11610.45022.03 (betreft zowel coupe als sedan alle motoren)
11609.45022.00 (zonder specificatie)
notabene
Volgens catalogo rapido ricambi zijn er drie verschillen waarbij de diameter verschilt:
- 7" 11600.45022.03
- 8" 11610.45022.03 (betreft zowel coupe als sedan alle motoren)
11609.45022.00 (zonder specificatie)
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Blijf hier maar mee stoeien:
116.00.45.021.01 zou voor een 1e serie sedan (1972) zijn, Bonaldi HRC/rembekrachtiger --> 7" inch
116.10.45.021.01 zou voor een 1e serie GT (1974) zijn, ATE HRC/rembekrachtiger --> ?? inch
Volgens opgaaf van de "handelaren" zijn de rembekrachtigers voor de 116 serie idem aan de 105 serie, met dit verschil dat de nippel bij 116 recht is, en bij 105 schuin/onder een hoek staat.
Nu maakt die nippelstand volgens mij geen r**t uit, maar ik vraag me af hoe het zit met de maat (inch maat)
Het merk HRC en rembekrachtiger maakt volgens mij weinig uit, ze passen onderling allemaal volgens mij....
De 116.00.45.021.01 wordt aangeboden voor een sedan 1e serie, maar dat past toch ook op een 2.0 GT(V), niet????
Wat denken jullie???
116.00.45.021.01 zou voor een 1e serie sedan (1972) zijn, Bonaldi HRC/rembekrachtiger --> 7" inch
116.10.45.021.01 zou voor een 1e serie GT (1974) zijn, ATE HRC/rembekrachtiger --> ?? inch
Volgens opgaaf van de "handelaren" zijn de rembekrachtigers voor de 116 serie idem aan de 105 serie, met dit verschil dat de nippel bij 116 recht is, en bij 105 schuin/onder een hoek staat.
Nu maakt die nippelstand volgens mij geen r**t uit, maar ik vraag me af hoe het zit met de maat (inch maat)
Het merk HRC en rembekrachtiger maakt volgens mij weinig uit, ze passen onderling allemaal volgens mij....
De 116.00.45.021.01 wordt aangeboden voor een sedan 1e serie, maar dat past toch ook op een 2.0 GT(V), niet????
Wat denken jullie???
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: 153.1 km van de N'ring
- Contacteer:
Ik denk dat de inch maat iets te maken heeft met de lengte.
Remkracht haal je uit diameter. Bij een 75 btw 22 mm er schijnt een 164 te zijn met ~23mm en helemaal groot van braadwurst 850 = 25.4 mm
Hoe groter de diameter hoe meer kracht je moet zetten, maar ook minder slag bij een zelfde blijvende remklauwen. Het gaat dus om verplaatst volume. en F[N]= P[N/mm^2] * A [mm^2] F=force, P=pressure en A=area
75 hrc is een veel teogepaste upgrade voor de 105, dus ik denk ook voor de oudere alfetta's. De 164 hrc zou ook een mooie zijn maar daar weet ik ook niet het fijne van.
Remkracht haal je uit diameter. Bij een 75 btw 22 mm er schijnt een 164 te zijn met ~23mm en helemaal groot van braadwurst 850 = 25.4 mm
Hoe groter de diameter hoe meer kracht je moet zetten, maar ook minder slag bij een zelfde blijvende remklauwen. Het gaat dus om verplaatst volume. en F[N]= P[N/mm^2] * A [mm^2] F=force, P=pressure en A=area
75 hrc is een veel teogepaste upgrade voor de 105, dus ik denk ook voor de oudere alfetta's. De 164 hrc zou ook een mooie zijn maar daar weet ik ook niet het fijne van.
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 325d
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
hieruit begrijp ik, dat het niet uitmaakt welk type/maat rembekrachtiger je hebt, een HRC van bijv. een 75 en Alfetta seda/GT zijn uitwisselbaar?75 hrc is een veel teogepaste upgrade voor de 105, dus ik denk ook voor de oudere alfetta's.
De boutafstand waarop je de HRC bevestigd is dan in ieder geval hetzelfde.
Enkel de dikte verschilt dus......
Handige info.
Nu nog een antwoord op mijn "welke RBK hoort bij Sedan/GT en in welke inch maat"?
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:08
- Locatie: Bocholt (B)
Dit is al een erg oud topic.
De afmetingen van de bekrachtiger maken niet zoveel uit. (volume)
Wat belangrijker is zijn de aansluitingen en dan vooral de afdichting hoofdremcilinder en bekrachtiger!
Tevens de lengte van drukstift om te voorkomen dat je een te grote slag of geen vrije gaat krijgen.
Over de verschillen onderling kan ik niets vertellen.
De afmetingen van de bekrachtiger maken niet zoveel uit. (volume)
Wat belangrijker is zijn de aansluitingen en dan vooral de afdichting hoofdremcilinder en bekrachtiger!
Tevens de lengte van drukstift om te voorkomen dat je een te grote slag of geen vrije gaat krijgen.
Over de verschillen onderling kan ik niets vertellen.
Transaxle loos!
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Ja, heb ik wel, alleen niet direkt binnen handbereik.
Heb de bekrachtiger vandaag binnen gekregen, en ben nogal ongeduldig....
Ben het www aan het afstruinen, maar denk steeds meer dat ie gaat passen.
De 1e serie sedan heeft 'm ook erop zitten.
Alle info welkom!!
Heb de bekrachtiger vandaag binnen gekregen, en ben nogal ongeduldig....
Ben het www aan het afstruinen, maar denk steeds meer dat ie gaat passen.
De 1e serie sedan heeft 'm ook erop zitten.
Alle info welkom!!
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!