nee, dan moet je de hele auto doen , en dan heb je het over een heel andere grootte van klus
bovendien mag je officieel niet met een doorgelaste carroserie de openbare weg op (ivm wijziging van de kreukelzones en de gevolgen voor de tegenpartij bij een aanrijding, is mij ooit eens verteld) ik zou dan ook een kooi willen, maar die heb ik ook niet
Wij hebben een aantal flink doorgelaste auto's bij de rdw gekeurd gehad en nooit een probleem mee gehad.doorlassen hoor je alleen tussen de wielophangingsdelen te doen, en tussen voor en achteras.niet voor de vooras of achter de achteras, dan behoud je nog iets van kreukelzone.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
is ook niet een echte reden voor mij om het niet te doen
dat de hele wagen gestript moet worden en vervolgens ook weer helemaal gespoten moet worden wel.............
ik wil wat meer rijden en wat minder sleutelen....
giuliettaevo schreef:niet voor de vooras of achter de achteras, dan behoud je nog iets van kreukelzone
Ik wil bij mijn GTV door middel van buis de boel steviger maken, dit mag dan zeker ook niet?? Kreukelzone's?? Hoe zit dit bij rally auto's?? (hebben toch ook een kenteken!) Allerlei 4x4, busjes & vrachtauto"s die behangen zijn met bull bar"s en met het plaatsen van een trekhaak verdwijnt de kreukelzone achter de achteras toch ook!!! Ik kan hier op internet niets over vinden ook niet wat betreft doorlassen!!
Een gekeurde kooi zal ook niet voor of achter de assen doorlopen. Vergeet niet dat de kooi de klap doorgeeft aan de rest van de koets ipv een deel van de klap absorbeert zoals een kreukelzone.
Een trekhaak is ook niet zo fijn,als men daar achterop rijdt heb je kans dat de hele kofferbodem ontzet raakt...
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
inmiddels nieuwe distributie erop, uitgeklokt en gekaliberd, heb het idee dat het niet helemaal 100% was, nu iig wel. looprollen waren ook schroot, dus ook vervangen
Heb je trouwens het uit-klok gereedschap en kalibers allemaal zelf? Hoelang ben je met distributie wissel bezig geweest en tegen welke kosten?
Die van mij moet ook binnenkort en uitbesteden is relatief duur. Dus als het zelf te tackelen is, is het een poging waard.
yep, ik heb het spul zelf, verzameld over de jaren, setje kalibers kost ca 80eur op ebay.co.uk, micrometer weet ik zo niet (heeeel oud ding)
het is zeker aan te raden zelf een poging te doen want het is zeer arbeids intensief, nog erger als een 164, door dat alles aan de voorkant van het blok er voor weg moet, radiator, multiriem, slangen enz. dan moeten de klepdeksels/inlaat eraf, bobines eruit en dan kun je beginnen
kost je een hele dag.........kosten materiaal kun je zo opzoeken, riem, spanrol,2xlooprol waterpomp heb ik niet gedaan want dat is een stalen exemplaar(164) en het lager was nog ok. en als je dan toch bezig bent, gelijk oliefilter wisselen