Geen idee zo Gino. Ik zal eens even vragen, omdat we ze altijd wel hadden.Luigino schreef:Ik zoek nog naafdoppennen ervoor.GTV42.0 schreef:Mooie aankoop Gino.
klopt het dat jullie ze nog in voorraad hebben in Gramsbergen?
GTV 2.0 '77
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GTV 2.0 '77
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Gino
- Alfetta Membro
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 12 okt 2012, 18:37
- Locatie: Spijkenisse
Re: GTV 2.0 '77
Hoicrusty schreef:Vredestein Sportrac 5 heb ik ook net op mijn velgen zitten, prima band tot nu toe.
Ik heb voor 205/55/15 gekozen, mede omdat de velg 7J breed was.
ik denk dat ik voor de 205x55 gaat van Vredestein Sportrac 5, maar hoe zit het met het sturen..? je hebt zeker stuurbekrachtiging ? op mijn GTV van 1977 heb ik dat niet, dus dat zal wel tegenvallen
mvg Gino
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw
Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw
Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
- crusty
- Alfetta Membro
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 05 apr 2011, 09:47
- Locatie: Achterhoek
Re: GTV 2.0 '77
Hoi Gino,
Op de zwarte gtv6 met de 205/55/15 zit inderdaad stuurbekrachtiging, maar op mijn andere (rode) gtv6 zit dat niet en daar liggen 205/50/16 banden op en het sturen is voor mij prima te doen. Volgens mijn vriendin is het wel wat zwaar, zeker met parkeren etc.
Je kan natuurlijk ook kiezen om voor 195 en achter 205 (of nog breder) te leggen
Op de zwarte gtv6 met de 205/55/15 zit inderdaad stuurbekrachtiging, maar op mijn andere (rode) gtv6 zit dat niet en daar liggen 205/50/16 banden op en het sturen is voor mij prima te doen. Volgens mijn vriendin is het wel wat zwaar, zeker met parkeren etc.
Je kan natuurlijk ook kiezen om voor 195 en achter 205 (of nog breder) te leggen
GTV6, 83' 3.0 QV
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8887
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: GTV 2.0 '77
Zou ook mijn keuze zijn, 195 voor / 205 achter.
Sturen is alleen met inparkeren iets zwaarder idd, aan de andere kant is het gevoel wel directer zoals het bij een oude bak hoort
Sturen is alleen met inparkeren iets zwaarder idd, aan de andere kant is het gevoel wel directer zoals het bij een oude bak hoort
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Gino
- Alfetta Membro
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 12 okt 2012, 18:37
- Locatie: Spijkenisse
Re: GTV 2.0 '77
Als het zwakke geslacht zeg dat het een beetje zwaar gaat, zal voor ons mannen best te doen zijn
ja het zou kunnen 195 voor en 205 achter, maar ik heb mij laten vertellen dat de 205 beter uitkomt met de Ronal velg, als het meevalt met sturen dan ga ik voor de 205 is wel weer wat duurder natuurlijk, maar ik ga proberen de goedkoopste adres te vinden ...
dank voor de info.
ja het zou kunnen 195 voor en 205 achter, maar ik heb mij laten vertellen dat de 205 beter uitkomt met de Ronal velg, als het meevalt met sturen dan ga ik voor de 205 is wel weer wat duurder natuurlijk, maar ik ga proberen de goedkoopste adres te vinden ...
dank voor de info.
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw
Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw
Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
- Gino
- Alfetta Membro
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 12 okt 2012, 18:37
- Locatie: Spijkenisse
Re: GTV 2.0 '77
vandaag de Ronals opgehaald met de de nieuwe banden en erop laten zetten klein probleem. ... links voor bij een scherpe bocht naar linis raakt de band de rand van de spoiler . ik moet nu verplicht afvallen maar ook het probleempje oplossen. De spoiler ziet eigenlijk ook niet helemaal goed vastgezet heb ik gemerkt. aan de rechter kant niets aan de hand heb ik nog een centimeter vrij. is niet veel maar wel voldoende.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw
Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw
Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8887
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: GTV 2.0 '77
Mooi Gino mooi
Ronals staan ALTIJD goed onder een Alfa
Ronals staan ALTIJD goed onder een Alfa
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GTV 2.0 '77
Altijd goed Ronals Gino. maar hij lijkt nu wel erg hoog te staan aan de voorkant.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Gino
- Alfetta Membro
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 12 okt 2012, 18:37
- Locatie: Spijkenisse
Re: GTV 2.0 '77
zou kunnen...of misschien hoort het wel zo
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw
Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw
Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8887
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: GTV 2.0 '77
Van orgine lijkt ze aan de voorkant ook iets hoger staan, dus verkeerd is het niet.
Het smoelt lekkerder om de vrouwtje aan de voorkant wat lager te zetten
Het smoelt lekkerder om de vrouwtje aan de voorkant wat lager te zetten
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: GTV 2.0 '77
Ziet er strak uit met die Ronals !
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: GTV 2.0 '77
Looking pretty good!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- modellisimo
- Advanced Membro
- Berichten: 1008
- Lid geworden op: 24 nov 2009, 21:13
- Locatie: Beesel
Re: GTV 2.0 '77
Hoi Gino.
Ik had hetzelfde probleem met een spoilerkap. Ik heb er een beetje van af gehaald. Net zo veel tot het wiel niet meer raakte. De hoogte is origineel. Daarom heb ik de voorzijde ook laten zakken en de torsies van een GTV 6 geplaatst om ervoor te zorgen dat het geheel niet meer te ver in veert.
Ik had hetzelfde probleem met een spoilerkap. Ik heb er een beetje van af gehaald. Net zo veel tot het wiel niet meer raakte. De hoogte is origineel. Daarom heb ik de voorzijde ook laten zakken en de torsies van een GTV 6 geplaatst om ervoor te zorgen dat het geheel niet meer te ver in veert.
Alfa Giulietta
- Gino
- Alfetta Membro
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 12 okt 2012, 18:37
- Locatie: Spijkenisse
Re: GTV 2.0 '77
Ja het zou iets kunnen zakken aan de voorkant, maar dan moet ik op zoek gaan naar torsie van de gtv6..... lijkt mij een moeilijke operatie ??
Morgen even naar de garage om te kijken of ik iets aan de spoiler kan doen het is maar een halve centimeter of iets minder zelfs en dat krijg je natuurlijk ook als ik achter de stuur gaat zitten dus moet ik net als Jeroen afvallen
Eigenlijk moet ik een zwaar gewicht ook in de bijrijder stoel plaats laten nemen en kijken of met inzakken ook het wiel ergens tegen aan komt. Zo te zien niet maar....
Morgen even naar de garage om te kijken of ik iets aan de spoiler kan doen het is maar een halve centimeter of iets minder zelfs en dat krijg je natuurlijk ook als ik achter de stuur gaat zitten dus moet ik net als Jeroen afvallen
Eigenlijk moet ik een zwaar gewicht ook in de bijrijder stoel plaats laten nemen en kijken of met inzakken ook het wiel ergens tegen aan komt. Zo te zien niet maar....
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw
Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw
Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: GTV 2.0 '77
Torsies zijn er genoeg te vinden en het is allemaal goed te doen met een beetje hulp.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Gino
- Alfetta Membro
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 12 okt 2012, 18:37
- Locatie: Spijkenisse
Re: GTV 2.0 '77
ik baal als een stekker, vanmorgen naar de garage geweest, wiel eraf, spoiler eraf na veel moeite, daar kon ik niet makkelijk erbij, spoiler heb ik vast gezet met RVS bouten en moeren en eigenlijk zou je bumper, roostertje eraf moeten halen, maar het ging net.1
Stukje van de spoiler weggeslepen, weer alles erop, proefrit met een zware gewicht ernaast en het wiel blijf tegen de spatboord toch nog iets schuren
Aan de rechter kant , ondanks het extra gewicht loop het wiel geheel vrij heb een halve centimeter ruimte bij een scherpe bocht, dus niets aan de hand. Blijkt dat het linker spatboord toch zeker een centimeter meer naar binnen is gemonteerd, zal nog proberen het rand iets naar binnen te kloppen. of je zou het met een domme kracht kunnen proberen het naar voren te duwen , maar dat durf ik niet, straks gaat het vervormen.
Zou ook kunnen dat door het te verlagen met andere torsie veren, dat stukje spatboord misschien onder de uiterste ronding van het band zakt en dan zou het probleem ook zijn opgelost, maar daar heb ik weinig trek in....
Op zich is niet echt een ramp. je hoort het schuren alleen als je een scherpe bocht maakt, met parkeren of de garage indraaien, gewoon op de weg is er verder niets aan e hand, maar liefst wil ik het weg hebben. Als jullie nog iets weten
groetjes Gino
Stukje van de spoiler weggeslepen, weer alles erop, proefrit met een zware gewicht ernaast en het wiel blijf tegen de spatboord toch nog iets schuren
Aan de rechter kant , ondanks het extra gewicht loop het wiel geheel vrij heb een halve centimeter ruimte bij een scherpe bocht, dus niets aan de hand. Blijkt dat het linker spatboord toch zeker een centimeter meer naar binnen is gemonteerd, zal nog proberen het rand iets naar binnen te kloppen. of je zou het met een domme kracht kunnen proberen het naar voren te duwen , maar dat durf ik niet, straks gaat het vervormen.
Zou ook kunnen dat door het te verlagen met andere torsie veren, dat stukje spatboord misschien onder de uiterste ronding van het band zakt en dan zou het probleem ook zijn opgelost, maar daar heb ik weinig trek in....
Op zich is niet echt een ramp. je hoort het schuren alleen als je een scherpe bocht maakt, met parkeren of de garage indraaien, gewoon op de weg is er verder niets aan e hand, maar liefst wil ik het weg hebben. Als jullie nog iets weten
groetjes Gino
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw
Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw
Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: GTV 2.0 '77
Extra castor stellen. Uitlijnen na verlagen is altijd wel aan te raden. De 205/55 raakte daarna bij mij (na verlaging & sportievere uitlijning) het schutbord bij maximaal insturen.
Gtv6 Torsies heb ik nog liggen mocht je willen.
Gtv6 Torsies heb ik nog liggen mocht je willen.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- Beretta
- Advanced Membro
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
- Locatie: Beek Lb
Re: GTV 2.0 '77
Gino,
RVS bouten en moeren gebruiken is, i.v.m. potentiaalverschillen tussen de materialen, beslist niet aan te raden.
Het plaatwerk zal juist sneller door roest aangetast worden, doordat het minder edel dan het rvs is.
Voorkomen kun je dat alleen, door kunststof busjes en onderlegringen te gebruiken.
Dan moet alles zo gemonteerd worden, dat er geen metallisch contact tussen het plaatwerk en de boutverbinding ontstaat.
Daarvoor moeten alle gaten in het plaatwerk opgeboord worden, om een M6 boutje moet dan bijv. een 7mm kunststof busje.
Maurice
RVS bouten en moeren gebruiken is, i.v.m. potentiaalverschillen tussen de materialen, beslist niet aan te raden.
Het plaatwerk zal juist sneller door roest aangetast worden, doordat het minder edel dan het rvs is.
Voorkomen kun je dat alleen, door kunststof busjes en onderlegringen te gebruiken.
Dan moet alles zo gemonteerd worden, dat er geen metallisch contact tussen het plaatwerk en de boutverbinding ontstaat.
Daarvoor moeten alle gaten in het plaatwerk opgeboord worden, om een M6 boutje moet dan bijv. een 7mm kunststof busje.
Maurice
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
- Gino
- Alfetta Membro
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 12 okt 2012, 18:37
- Locatie: Spijkenisse
Re: GTV 2.0 '77
Hoi Maurice,DG-49-LJ schreef:Gino,
RVS bouten en moeren gebruiken is, i.v.m. potentiaalverschillen tussen de materialen, beslist niet aan te raden.
Het plaatwerk zal juist sneller door roest aangetast worden, doordat het minder edel dan het rvs is.
Voorkomen kun je dat alleen, door kunststof busjes en onderlegringen te gebruiken.
Dan moet alles zo gemonteerd worden, dat er geen metallisch contact tussen het plaatwerk en de boutverbinding ontstaat.
Daarvoor moeten alle gaten in het plaatwerk opgeboord worden, om een M6 boutje moet dan bijv. een 7mm kunststof busje.
Maurice
dit had ik nooit geweten... dit lijkt mij een mooi karwei voor van de winter ik moet de kunststof grille/lampenhouder vervangen omdat enkele mechanismen om de lampen te stellen stuk zijn, dus ik moet van alles demonteren en kan dit mooi meenemen. alweer dank voor de tip !
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw
Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw
Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
- Beretta
- Advanced Membro
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
- Locatie: Beek Lb
Re: GTV 2.0 '77
Voor het stellen van de lampen kun je de methode zoals deze bij Scuderia116.fr beschreven staat gebruiken.
Meestal zitten de messing busjes waar de schroeven van de lampen ingedraaid worden los.
Die busjes hebben een buitenvertanding en zijn in de kunststof getrokken.
Indien de schroeven verroesten, wordt de weerstand hoger en gaan de busjes in de kunststof ronddraaien.
Dan slijpt de vertanding het gat groter en vanaf dan kun je draaien tot je een ons weegt.
http://www.scuderia116.fr/pieces-detach ... ue-GTV.pdf
Een alternatief is het laten vervaardigen van een aantal van die bronzen busjes in een overmaat.
Maurice
Meestal zitten de messing busjes waar de schroeven van de lampen ingedraaid worden los.
Die busjes hebben een buitenvertanding en zijn in de kunststof getrokken.
Indien de schroeven verroesten, wordt de weerstand hoger en gaan de busjes in de kunststof ronddraaien.
Dan slijpt de vertanding het gat groter en vanaf dan kun je draaien tot je een ons weegt.
http://www.scuderia116.fr/pieces-detach ... ue-GTV.pdf
Een alternatief is het laten vervaardigen van een aantal van die bronzen busjes in een overmaat.
Maurice
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015