Ha Jeroen,
Daar kennen wij elkaar te goed voor en je hebt een geweldige klus geklaard met jouw restauratie!
Maar...... als je de motorkap opent hoor je aan de bovenzijde van het binnenscherm de puntlas afdrukken te zien. Aangezien meer dan 90% van alle GtV6'en hier werk heeft gehad zie je dat bij deze exemplaren niet meer. Mijn insteek is je kunt het maar 1 keer goed doen en daarmee bedoel ik dat zelfs een absolute kenner en specialist niet kan zien dat er aan is gewerkt. Dus ik hoor dat puntlas afdrukken te zien......
Ik ben er van overtuigd dat de GTV6 de volgende Italiaan is die dezelfde kant op gaat als de Montreal op dit moment. Simpel, het was het beste dat Alfa eind jaren 70 en 80 kon bouwen en het absolute topmodel. Twee; er zijn nauwelijks GTV6'en over. Denk dat er meer rijdende MOntreals in NL zijn dan GTV6'en. Drie: er zijn nauwelijks originele exemplaren (ik ken er twee waar nog nooit aan is gelast, 1e lak, roestvrij .......................... en er is er niet 1 naar concours staat gerestaureerd d.w.z. zoals de fabriek verlaten.
Er rijden vele mooie GTV6'en maar allemaal niet origineel
De auto's die uiteindelijk op veilingen (en daar gaat het om bij marktwaarde) het meeste zullen gaan opbrengen zijn of "tutti originale" of naar concours staat gerestaureerd.
Iedere eigenaar van een GTV6 moet vooral genieten voor wat een super uitgebalanceerde machine de GTV6 is. Maar let op wat de markt binnen 5 jaar gaat doen
Taxatie waarde zegt mij helemaal niets, simpel omdat het niets over de marktwaarde van de auto zegt!
Jouw GTV6 is prachtig en je hebt een geweldige klus geklaard moet je echt trots op zijn.
Op de lange termijn gaat het bij veel autoliefhebbers
en investeerders om echte marktwaarde. Simpel men gaat geen 50k in een GTV6 restauratie investeren, op dit moment

wacht maar af hoe de situatie over 5 jaar is
en dan is een restaurateur blij dat hij de juiste puntlassen heeft geplaatst
Gr,
Carl