Bougiekabels
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 10 feb 2011, 18:39
- Locatie: Heerenveen
Bougiekabels
Wat zijn de beste bougiekabels voor een 2 ltr met 123 ontsteking , glasfiber of koperkern of maakt dit niet zo veel uit?
Als het niet lukt moet je beter
je best doen!
je best doen!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 17:36
Re: Bougiekabels
Als alles nieuw is zal het allemaal geen wereld van verschil maken.
Maar over het algemeen zijn koperkernkabels met losse weerstandkappen over de lange termijn veel betrouwbaarder en duurzamer.
Gaan gewoon langer mee. Wel stukken duurder.
Op GTV6, 75TS, en 75 IE's zaten origineel koperkernkabels met losse weerstandkappen.
Op 75V6 denk ik ook wel, 75's carb's en alfetta's zou ik niet durven zeggen.
Ben wel eens bezig geweest om op een voordeligere manier aan koperkernkabels te komen maar dat viel nog niet mee.
Wellicht iets van ander merk met juiste specs en lengte.
Je kan het ook zo zien, voor de prijs van een echt goede set koperkernkabels met weerstandkappen kan je 3 a 4 setje goedkope kabels kopen. Dus als de goedkope set na jaar of 3 al slecht word (zelf mee gemaakt) kan je nog steeds zo een nieuwe goedkope set kopen en voordeliger uit zijn.
Voor de hele ontsteking geld eigenlijk, mega spec spullen leveren geen pk extra op tov standaard.
(tell sell achtige tuners beweren graag anders)
Maar een ontsteking in matige/slechte staat kost wel pk's.
Mensen kopen voor veel geld "super" ontsteking delen en monteren die.
Vervolgens loopt de auto beter.
Conclusie: zie je wel dat het werkt!
Maar met standaard delen had je zelfde resultaat kunnen boeken domweg omdat oude delen niet meer in orde waren.
Gr
DJ
Maar over het algemeen zijn koperkernkabels met losse weerstandkappen over de lange termijn veel betrouwbaarder en duurzamer.
Gaan gewoon langer mee. Wel stukken duurder.
Op GTV6, 75TS, en 75 IE's zaten origineel koperkernkabels met losse weerstandkappen.
Op 75V6 denk ik ook wel, 75's carb's en alfetta's zou ik niet durven zeggen.
Ben wel eens bezig geweest om op een voordeligere manier aan koperkernkabels te komen maar dat viel nog niet mee.
Wellicht iets van ander merk met juiste specs en lengte.
Je kan het ook zo zien, voor de prijs van een echt goede set koperkernkabels met weerstandkappen kan je 3 a 4 setje goedkope kabels kopen. Dus als de goedkope set na jaar of 3 al slecht word (zelf mee gemaakt) kan je nog steeds zo een nieuwe goedkope set kopen en voordeliger uit zijn.
Voor de hele ontsteking geld eigenlijk, mega spec spullen leveren geen pk extra op tov standaard.
(tell sell achtige tuners beweren graag anders)
Maar een ontsteking in matige/slechte staat kost wel pk's.
Mensen kopen voor veel geld "super" ontsteking delen en monteren die.
Vervolgens loopt de auto beter.
Conclusie: zie je wel dat het werkt!
Maar met standaard delen had je zelfde resultaat kunnen boeken domweg omdat oude delen niet meer in orde waren.
Gr
DJ
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 12:10
Re: Bougiekabels
zelf maken is echt niet moeilijk.
ik heb het pas nog gedaan voor mijn giulia.
totale kosten waren ongeveer 70,-
de koperkernkabel kun je zo per meter bestellen bij rdae.nl
ook de bijbehorende stekertjes aan de verdelerkap en bobine en de rubber dopjes ook.
de bougiekappen (1kohm met schroefbevestiging) heb ik los gekocht bij duthpowertrading geloof ik.
de stekertjes heb ik gesoldeerd (je koopt ze met schroefbevestiging maar dit houdt niet goed)
ik heb het pas nog gedaan voor mijn giulia.
totale kosten waren ongeveer 70,-
de koperkernkabel kun je zo per meter bestellen bij rdae.nl
ook de bijbehorende stekertjes aan de verdelerkap en bobine en de rubber dopjes ook.
de bougiekappen (1kohm met schroefbevestiging) heb ik los gekocht bij duthpowertrading geloof ik.
de stekertjes heb ik gesoldeerd (je koopt ze met schroefbevestiging maar dit houdt niet goed)
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983