Ook dit topic zwaar uit de top 10 geraakt. Wordt tijd dat het weer wat aangevuld wordt..
Ik heb als eerste jullie mening nodig voor wat betreft de kleurkeuze.
Ik zit er toch zeer sterk aan te denken om de auto een andere kleur dan ivoor te laten spuiten.
Zwart , antraciet wordt het zeker niet maar zit te denken aan metallic brons/koperkleur of olijfgroen.. in ieder geval een sjieke kleur... Wat vinden juliie ???
Deze kleur vind ik erg mooi:

Vraag is: Staat het bij een GT ?
Misschien een Poll voor de meest populaire kleur?
Voor het werk aan de GT is het de bedoeling dat de transaxle er nu onder komt. De auto kan dan uit de mal en kan ik de neus erop lassen waarna hij naar de spuiter kan.
In de mal kan ik de boel er niet inlassen wat dat past helaas niet.
Als eerste toch maar eens naar Lemarc gebeld naar een nieuw voorspatbord, ik wil gewoon een goede dus werd het een nieuwe die zij nog hadden.
Auw... Dat is toch wel een pittig prijsje maar ben er toch wel blij mee. De GT verdient het inmiddels...
Het transaxle raamwerk was eerder al gestraald en gespoten en versnellingsbak gereviseerd. Remklauwen overigens ook.
Best lastig nog om aan kleine spullen te komen zoals rubbers (dat gaat nog wel) maar lagers en metalen busjes voor o.a. stabi stang, best lastig.
Bouten om de remschijven te bevestigen kon ik ook niet vinden, gelukkig had Lemarc die ook nog..
Bevestigingsbout voor de driehoek wattstangen zoek ik nog, wie heeft er zo'n ding?
Onderstaand tussenstuk was ook lasting, ook van Lemarc. Eerder had ik deze al van Jeroen geritseld maar bleek van de GTV6 te zijn, die zijn groter dus weer vervangen.
Je ziet ook de bouten die moeilijk te vinden waren.. Smalle kop en fijn schroefdraad..

Aandrijfassen in de primer, later zwart gespoten en gereviseerd..(nieuw vet erin enz).

Ik heb ze zwart gespoten, onderkant van de auto hoeft niet mooier dan de bovenkant ..

Silent blokken opnieuw gespoten:

Imbusbouten en plaatjes een voor een schoongemaakt en in de RX5 gezet.

Nieuwe koperleidingen gemaakt:

Nieuwe remblokken en bevestiging erin:

Rubbers schoongemaakt en nieuwe veerschotels:

En nieuwe verstelbare Koni rood, die had ik een tijd geleden van Ralph/Fetta overgenomen:

Wattstangen met balletje erin bevestigd:
Onderstaande bevestigingsmoer (met borg) heb ik nog nodig. Wie weet wie die nieuw levert of heeft ?
Als laatste de benzine en remleidingen achter onder al gelegd omdat je daar met de bevestiging van het onderstel met bak nog slecht bijkunt.
Alles van koper in dit geval omdat het zo mooi is..

en natuurlijk makkelijk met de hand na te buigen.

Remdrukverdeler moest ik nog even stralen, hoop dat ie niet lekt later anders moet er alsnog een nieuwe op.

Hieronder leiding voor koppeling:

Benzineleiding (iets dikker) met slang inmiddels nagebogen en ligt er inmiddels ook...
Als laatste is Wim begonnen met Het blok vast te cleanen, blok is los gelukkig dus dat scheelt... Komt best mooi onder het vet vandaan...
Motorsteunen maar vast even in de kast (die heeft zijn geld al terugverdiend) gestraald en meegespoten met andere onderdelen in de twee componenten matzwart.
Hopelijk krijg ik de boel er a.s. zaterdag onder..