Alfa 75 TB QV America
Forumregels
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8911
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Alfa 75 TB QV America
Andere kant ook gecontroleerd, bijna geen speling en geen hoorbare slijtage.
Dat is gelukkig opgelost.
Next....wilde eigenlijk eerst de APK erop maar ga toch eerst nogmaals de kop lichten.
Rechtsachter een olielekkage waar niet mee wil gaan rijden.
Dat is gelukkig opgelost.
Next....wilde eigenlijk eerst de APK erop maar ga toch eerst nogmaals de kop lichten.
Rechtsachter een olielekkage waar niet mee wil gaan rijden.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Re: Alfa 75 TB QV America
Pfff wat een bevalling, dat achterwiellager "project"
maar mooi dat het uiteindelijk opgelost is
lekkage kop...vervelend...o-ringetje?? of missend stukje siliconen op de pakking komt weleens voor
gebruik zelf altijd de groene o-ringen van merk met de ster...staat misschien in mijn topic, en anders kan ik thuis op het zakje kijken, indien gewenst
schiet niet op zo...
maar mooi dat het uiteindelijk opgelost is
lekkage kop...vervelend...o-ringetje?? of missend stukje siliconen op de pakking komt weleens voor
gebruik zelf altijd de groene o-ringen van merk met de ster...staat misschien in mijn topic, en anders kan ik thuis op het zakje kijken, indien gewenst
schiet niet op zo...
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8911
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Alfa 75 TB QV America
Ja ik vermoed (en hoop) dat een O-ring de schuldige is.
Vandaag helemaal klaar gemaakt, 8 kopbouten lossen en dan kan de cilinder kop worden gelicht.
Meteen bestelling koppakking aanzetten...Goëtze of Reinz
Heb je topic doorgezcht maar kon niet vinden of sterretjes en iets met groen
Vandaag helemaal klaar gemaakt, 8 kopbouten lossen en dan kan de cilinder kop worden gelicht.
Meteen bestelling koppakking aanzetten...Goëtze of Reinz
Heb je topic doorgezcht maar kon niet vinden of sterretjes en iets met groen
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:10
Re: Alfa 75 TB QV America
Mercedes nummer is 0129979748 als mijn archieven kloppen
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Re: Alfa 75 TB QV America
JoorZ105 schreef:Mercedes nummer is 0129979748 als mijn archieven kloppen
vlg mijn archieven, klopt jou archief , net even op mijn usb archiefje gekeken, zag het ook niet zo gauw in een topic van mij voorbij komen
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:10
Re: Alfa 75 TB QV America
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8911
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Alfa 75 TB QV America
Oke....en wat is het voordeel van deze rubbertjes tov de origineel geleverde ?
Heb inmiddels ook de vermoedelijke oorzaak van de naar buiten tredende lekkage gevonden achter op het blok. Klein indruksel van een staaldraad in de pakking, waarbij de indrukking vanaf oliekanaal naar buitenkant pakking leidt.
Morgen een foto...
Heb inmiddels ook de vermoedelijke oorzaak van de naar buiten tredende lekkage gevonden achter op het blok. Klein indruksel van een staaldraad in de pakking, waarbij de indrukking vanaf oliekanaal naar buitenkant pakking leidt.
Morgen een foto...
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:10
Re: Alfa 75 TB QV America
Groen is teflon en heeft een langere levensduur dan de rubberen zwarte.
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8911
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Alfa 75 TB QV America
Een foto van de vermoedelijke lekkage rechts achter op de kop aan de onderkant.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8911
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Alfa 75 TB QV America
Idd, als je goed kijkt zie je dat het indruksel doorloopt tot buitenkant pakking.
Enig wat ik mij afvraag waarom die rubber dat niet tegen houd
Enig wat ik mij afvraag waarom die rubber dat niet tegen houd
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Re: Alfa 75 TB QV America
de rubberen ringen, zijn wat dun, die kunnen blijkbaar niets extra´s qua dikte opvangen ??
die groene zijn ietsje dikker, en gebruik ze al jaren in meerdere motoren, en nooit problemen mee gehad..maar goed, anderen ook niet met de orginele, dus zegt niet alles, maar is net als de oliekanalen verkleinen, dmv gerolde spanstiften, of doorboort imbus boutje, een veel gebruikte aanpassing bij Nord motoren
die groene zijn ietsje dikker, en gebruik ze al jaren in meerdere motoren, en nooit problemen mee gehad..maar goed, anderen ook niet met de orginele, dus zegt niet alles, maar is net als de oliekanalen verkleinen, dmv gerolde spanstiften, of doorboort imbus boutje, een veel gebruikte aanpassing bij Nord motoren
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:10
Re: Alfa 75 TB QV America
die spanstiften zitten toch standaard al in het 116 blok?
ik heb nog ergens een zakje liggen van die dingen
ik heb nog ergens een zakje liggen van die dingen
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8911
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Alfa 75 TB QV America
Zojuist de zwarte ringen op gemeten, 1,7 mm dik.
De Reinz oppakking. 1,7 mm dik.
Doet niet veel
Kan de dikte van de groene niet meteen vinden.
De Reinz oppakking. 1,7 mm dik.
Doet niet veel
Kan de dikte van de groene niet meteen vinden.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8911
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Alfa 75 TB QV America
Weet iemand hoeveel druk de bosch benzine pomp maximaal levert?
Ik heb geen benzine in de retourleiding maar wel drukopbouw in de rail.
De drukregelaar inmiddels eruit gehaald en getest met de compressor laat nog net door tot 3.6 bar, bij 3,5 bar is hij dicht. Werkdruk van de regelaar zou 3 bar moeten zijn, althans dat staat erop.
Ik ga er gemakshalve vanuit dat de pompdruk altijd hoger ligt dan de werkdruk van de regelaar.
Ik krijg mijn TBtje niet aan het lopen
Ik heb geen benzine in de retourleiding maar wel drukopbouw in de rail.
De drukregelaar inmiddels eruit gehaald en getest met de compressor laat nog net door tot 3.6 bar, bij 3,5 bar is hij dicht. Werkdruk van de regelaar zou 3 bar moeten zijn, althans dat staat erop.
Ik ga er gemakshalve vanuit dat de pompdruk altijd hoger ligt dan de werkdruk van de regelaar.
Ik krijg mijn TBtje niet aan het lopen
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2940
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Alfa 75 TB QV America
Aan en afvoer wel goed om zitten?
Leiding van de pomp moet rechtstreeks op de brandstofrail. Vanaf de drukregelaar loopt de retour terug naar de tank.
Pompdruk is zeker hoger als 3 bar. Bij jouw motor zet je de laaddruk namelijk ook nog erbij om te compenseren voor de inlaatdruk. Als je 1.2 bar laaddruk rijdt zou de brandstofdruk dus 4.2 bar worden.
Leiding van de pomp moet rechtstreeks op de brandstofrail. Vanaf de drukregelaar loopt de retour terug naar de tank.
Pompdruk is zeker hoger als 3 bar. Bij jouw motor zet je de laaddruk namelijk ook nog erbij om te compenseren voor de inlaatdruk. Als je 1.2 bar laaddruk rijdt zou de brandstofdruk dus 4.2 bar worden.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8911
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Alfa 75 TB QV America
Leidingen zitten goed om
Dat van die laaddruk is een goeie idd, niet aan gedacht, maar die doet niets bij het starten.
Alleen bij vollast dus 1,2 bar extra icm de squadrachip.
Standaard zou dit 0,7 bar zijn meen ik.
Juist de maximale pompdruk ben ik naar op zoek zodat ik kan begrijpen waar het probleem zit.
En de afwijking op de regelaar vind ik vreemd, omdat ie wat ouder is zou ik eerder denken dat de veer slapper wordt en dus eerder open. Of de afwijking zit in mijn manometer...
Direct na het relais heb ik bijna 12 volt gemeten, tijd om eens direct op de pomp te kijken wat hij daar doet.
Dat van die laaddruk is een goeie idd, niet aan gedacht, maar die doet niets bij het starten.
Alleen bij vollast dus 1,2 bar extra icm de squadrachip.
Standaard zou dit 0,7 bar zijn meen ik.
Juist de maximale pompdruk ben ik naar op zoek zodat ik kan begrijpen waar het probleem zit.
En de afwijking op de regelaar vind ik vreemd, omdat ie wat ouder is zou ik eerder denken dat de veer slapper wordt en dus eerder open. Of de afwijking zit in mijn manometer...
Direct na het relais heb ik bijna 12 volt gemeten, tijd om eens direct op de pomp te kijken wat hij daar doet.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8911
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Alfa 75 TB QV America
Aan de pomp 10 volt, morgen uitzoeken waar die 2 volt zijn gebleven.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2940
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Alfa 75 TB QV America
Draad is origineel al niet zo dik en is waarschijnlijk gewoon oud geworden. Nieuwe iets dikkere draad trekken helpt wel.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8911
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Alfa 75 TB QV America
Is een optie idd, zit nu 1.5 draad op, 2.5 zou beter zijn.
Zitten meen ik 3 of 4 stekkers tussen, die loop ik eerst even na.
Het gekke is nm dat hij eerst wél heeft gelopen en na het vernieuwen van de koppakking niet meer.
Ben al alle stekkers nagelopen die toen los zijn geweest.
Zitten meen ik 3 of 4 stekkers tussen, die loop ik eerst even na.
Het gekke is nm dat hij eerst wél heeft gelopen en na het vernieuwen van de koppakking niet meer.
Ben al alle stekkers nagelopen die toen los zijn geweest.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super