2000 Lusso
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:10
Re: 2000 Lusso
dat heb ik gezien ja. Het probleem zit hem in het CSC spruitstuk, die had ik eerst maar meteen teruggestuurd na de eerste passing. Ik heb alleen voor midden en achterdemper van csc met het originele spruitstuk.
Paste perfect!
Paste perfect!
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8897
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: 2000 Lusso
De middendemper was anders ook ruk..
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:10
Re: 2000 Lusso
Gisteren na wat tips ontdekt waar het mysterieuze losse draadje bij de thermoswitch thuis hoorde en even op de correcte manier vastgemaakt.
Na een retourtje boxtel denk ik dat een middenpijpje er echt geen schreurpijp van gaat maken, dus die ga ik maar eens bestellen dan.
De csc is ondertussen een kleine 1000 km oud ongeveer en zal misschien nog wat meer geluid gaan maken, maar veel meer wordt het niet.
Op de 146 boxer had ik ook een middenpijp en dat leverde een heel mooi geluid op zonder dat het schreeuwerig werd.
Het blijft een gokje maar als het niet bevalt verpats ik hem wel weer.
Na een retourtje boxtel denk ik dat een middenpijpje er echt geen schreurpijp van gaat maken, dus die ga ik maar eens bestellen dan.
De csc is ondertussen een kleine 1000 km oud ongeveer en zal misschien nog wat meer geluid gaan maken, maar veel meer wordt het niet.
Op de 146 boxer had ik ook een middenpijp en dat leverde een heel mooi geluid op zonder dat het schreeuwerig werd.
Het blijft een gokje maar als het niet bevalt verpats ik hem wel weer.
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:10
Re: 2000 Lusso
gisteren de alfetta eens gepakt voor een retourtje breda in de spits.
In de file geen probleem, maar aangezien het frisjes was viel nu op dat de motor niet op temperatuur kwam.
Thermostaat ga ik maar eens vervangen dus en ik zal er ook maar een waterpompje erbij doen aangezien de kvs er dan toch al deels uitloopt. Vooraf dacht ik dat de radiateur beperkt koelend vermogen had en dat die wel een revisie nodig zou gaan hebben, maar dat lijkt dus mee te vallen.
Het valt wel op dat de fan pas aanslaat richting de 100 graden (bij stilstand)
Ik zal de werkelijke temp eens meten een keer. (vleesthermometer in de vuldop)
Ik kan me ook voorstellen dat dit de temp in de kop is, terwijl de KVS die temp niet haalt.
Kan een thermoswitch slijten en dit euvel verklaren?
Of is dit een normaal beeld?
In de file geen probleem, maar aangezien het frisjes was viel nu op dat de motor niet op temperatuur kwam.
Thermostaat ga ik maar eens vervangen dus en ik zal er ook maar een waterpompje erbij doen aangezien de kvs er dan toch al deels uitloopt. Vooraf dacht ik dat de radiateur beperkt koelend vermogen had en dat die wel een revisie nodig zou gaan hebben, maar dat lijkt dus mee te vallen.
Het valt wel op dat de fan pas aanslaat richting de 100 graden (bij stilstand)
Ik zal de werkelijke temp eens meten een keer. (vleesthermometer in de vuldop)
Ik kan me ook voorstellen dat dit de temp in de kop is, terwijl de KVS die temp niet haalt.
Kan een thermoswitch slijten en dit euvel verklaren?
Of is dit een normaal beeld?
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8897
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: 2000 Lusso
Wat geeft de temp.meter aan tijdens het rijden?
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:10
Re: 2000 Lusso
Op de snelweg 60 graden, dus te weinig. Thermostaat blijft dus open staan.
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
-
- Novizio
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 21:03
Re: 2000 Lusso
Ik heb met mijn Alfetta 1600 de zelfde symptomen gehad, Een paar graden hogere buitentemp en de boel was aan de kook
Oorzaak verstopte radiateur dit is moeilijk te controleren bij een horizontale stroomings radiateur. Als de onderste kanalen dicht zitten krijgt de sensor te weinig spoeling , waardoor de fan te laat aangaat en te tempmeter al naar de honderd toe loopt
60 graden onder het rijden is normaal , de rijwind en de vele koude lucht die door de inlaatspruitstuk stoomt koelt de sensor teveel af . Als je stilstaat loopt als het goed is je temperatuur meter snel op naar de 80 graden. De thermostaat kun je natuurlijk even testen in een pannetje water en dan aan de kook brengen wel blijven roeren en peper en zout naar smaak toevoegen
Oorzaak verstopte radiateur dit is moeilijk te controleren bij een horizontale stroomings radiateur. Als de onderste kanalen dicht zitten krijgt de sensor te weinig spoeling , waardoor de fan te laat aangaat en te tempmeter al naar de honderd toe loopt
60 graden onder het rijden is normaal , de rijwind en de vele koude lucht die door de inlaatspruitstuk stoomt koelt de sensor teveel af . Als je stilstaat loopt als het goed is je temperatuur meter snel op naar de 80 graden. De thermostaat kun je natuurlijk even testen in een pannetje water en dan aan de kook brengen wel blijven roeren en peper en zout naar smaak toevoegen
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:10
Re: 2000 Lusso
Als hij teveel zou afkoelen dan zou de thermostaat toch moeten sluiten? Of begrijp ik het verkeerd?
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
-
- Novizio
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 21:03
Re: 2000 Lusso
Je thermostaat werk optimaal als deze niet stuk is . Maar de temp.sensor zit niet op het een ideale plaats voor een goede meting van het koelwater tijdens het rijden .Met als gevolg dat de meter op het dashbord een lagere waarden aan geeft dan de werkelijke temperatuur.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8897
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: 2000 Lusso
60 graden is te laag (ook) onder het rijden.
80-85 zou hij moeten zijn.
Of de meter wijkt af of de sensor is stuk, die eerst controleren. Dan pas verder zoeken.
80-85 zou hij moeten zijn.
Of de meter wijkt af of de sensor is stuk, die eerst controleren. Dan pas verder zoeken.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:10
Re: 2000 Lusso
Sochtends bij 10 graden buiten gaf hij nog minder aan! Vandaar dat ik meteen dacht aan de thermostaat.
Ik zal eens meten bij de vuldop.
Ik zal eens meten bij de vuldop.
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:10
Re: 2000 Lusso
Als meter en sensor te weinig aan zouden geven dan zou dat betekenen dat re fan boven de 100gr aanslaat ipv net ondet 100graden.
Zou dus zomaar de combi theostaat en vervuilde radiator kunnen zijn...of een waterpomp met onvoldoende capaciteit.
De gok is dan weer of een zuurbad voldoende is, of dat er een koperen koelblok in moet.
Zou dus zomaar de combi theostaat en vervuilde radiator kunnen zijn...of een waterpomp met onvoldoende capaciteit.
De gok is dan weer of een zuurbad voldoende is, of dat er een koperen koelblok in moet.
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:10
Re: 2000 Lusso
Bougiekabelset van 1kohm had ik ooit gemaakt voor de juul. De stekkers in de bougiekap waren net te dik waardoor ze alleen pasten met gepast geweld, waarna ze er niet met gemak meer uitkwamen.
Dus knippen, strippen, beetje solderen, kern ombuigen en terminal vastknijpen met tangetje uit china.
Past goed nu!
Van dit
Via dit
Naar dit
Dus knippen, strippen, beetje solderen, kern ombuigen en terminal vastknijpen met tangetje uit china.
Past goed nu!
Van dit
Via dit
Naar dit
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8897
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: 2000 Lusso
Mooie oplossing en lekker creatief. Waar heb je het vandaan en wat kost het?
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:10
Re: 2000 Lusso
De bougiedoppen zijn beru zle120 van dutchautoparts en de rest komt van rdae.nl
Nu bezig met het koelsysteem. Waterpomp en thermostaat zijn vernieuwd en de radiateurboer is bezig om een geschikt nieuw koelblok te zoeken voor de radiateur. De doorstroming was idd slecht .
Omdat ik toch het koelsysteem leeg heb ook maar carbrubbers en tempsensor besteld. Evt de thermoschakelaar nog meenemen... preventief.
Nu bezig met het koelsysteem. Waterpomp en thermostaat zijn vernieuwd en de radiateurboer is bezig om een geschikt nieuw koelblok te zoeken voor de radiateur. De doorstroming was idd slecht .
Omdat ik toch het koelsysteem leeg heb ook maar carbrubbers en tempsensor besteld. Evt de thermoschakelaar nog meenemen... preventief.
Laatst gewijzigd door JoorZ105 op 31 okt 2016, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:10
Re: 2000 Lusso
Dit weekend weer wat verder gekomen.
Alles wijst erop dat ik de eerste ben die de diverse moertjes heeft beroerd. Toen ik de luchtfilterbak + carbs van de carbrubbers wilde halen, bleken de rubbers zo ver mee te geven dat de carbs niet loskwamen. Met wat overtuigingskracht lukte het wel. Onbegrijpelijk dat die rubbers niet lek waren! Vervolgens inlaatspruitstuk eraf: same story. Gelukkig bleef de pakking aan het spruitstuk kleven en niet aan het blok, want de pakking kwam zeer moeilijk los. Dik een uur bezig geweest met die pakking
Hoe dan ook: nieuwe inlaatrubbers en tempmeter erin en ding ligt klaar voor montage.
Maar eerst benzinepomp (ziet er van buiten zeer geoxideerd uit) en motorsteun inlaatzijde vervangen, want daar kan ik nu goed bij. Helaas de verkeerde pomp geleverd gekregen (aansluitingen naar boven terwijl ik aansluitingen naar de zijkant moet hebben)
Geen foto's want hoe het eruit ziet is wel bekend toch?
Carterontuchtingsslangetje is trouwens wel overleden aan de kant van het inlaatspruitstuk, maar die ga ik toch dichtmaken.
Daarnaast even aandacht geschonken aan het expansievat.
Veel aanslag aan de binnenzijde (waarschijnlijk van een poging tot ontstoppingsmiddel?) waar ik vanaf wilde.
Ook was me bij het lostrekken van het overloopslangetje al opgevallen dat er weinig kvs uit de slang kwam....en het vat niet leegliep.
De aansluiting op het vat zat dicht met witte slijmerige tjap. (I don't wanna know )
Slang goed doorgespoeld....zandbakzand in het vat + wat water en schudden maar!
result na twee pogingen is een mooi schoon vat.
we komen er wel....de komende week wil ik alles behalve de carbs er weer op hebben zitten. Volgende week de carbs dan aanpakken met revisiesetje. de week erna verwacht ik de radiateur pas terug (twee weken levertijd op het koelblok )
Alles wijst erop dat ik de eerste ben die de diverse moertjes heeft beroerd. Toen ik de luchtfilterbak + carbs van de carbrubbers wilde halen, bleken de rubbers zo ver mee te geven dat de carbs niet loskwamen. Met wat overtuigingskracht lukte het wel. Onbegrijpelijk dat die rubbers niet lek waren! Vervolgens inlaatspruitstuk eraf: same story. Gelukkig bleef de pakking aan het spruitstuk kleven en niet aan het blok, want de pakking kwam zeer moeilijk los. Dik een uur bezig geweest met die pakking
Hoe dan ook: nieuwe inlaatrubbers en tempmeter erin en ding ligt klaar voor montage.
Maar eerst benzinepomp (ziet er van buiten zeer geoxideerd uit) en motorsteun inlaatzijde vervangen, want daar kan ik nu goed bij. Helaas de verkeerde pomp geleverd gekregen (aansluitingen naar boven terwijl ik aansluitingen naar de zijkant moet hebben)
Geen foto's want hoe het eruit ziet is wel bekend toch?
Carterontuchtingsslangetje is trouwens wel overleden aan de kant van het inlaatspruitstuk, maar die ga ik toch dichtmaken.
Daarnaast even aandacht geschonken aan het expansievat.
Veel aanslag aan de binnenzijde (waarschijnlijk van een poging tot ontstoppingsmiddel?) waar ik vanaf wilde.
Ook was me bij het lostrekken van het overloopslangetje al opgevallen dat er weinig kvs uit de slang kwam....en het vat niet leegliep.
De aansluiting op het vat zat dicht met witte slijmerige tjap. (I don't wanna know )
Slang goed doorgespoeld....zandbakzand in het vat + wat water en schudden maar!
result na twee pogingen is een mooi schoon vat.
we komen er wel....de komende week wil ik alles behalve de carbs er weer op hebben zitten. Volgende week de carbs dan aanpakken met revisiesetje. de week erna verwacht ik de radiateur pas terug (twee weken levertijd op het koelblok )
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: 2000 Lusso
Check ook de slang voor de rembekrachtiger even. Bij de giulia's willen die wel eens slecht zijn en een arm lopende cilinder opleveren...
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:10
Re: 2000 Lusso
Die was ik idd vergeten te bestellen. Staat op het lijstje.
Motorsteunen zijn nu gewisseld en inlaatspruitstuk gemonteerd.
Verkeerde benzinpomp heb ik gekregen dus moet een andere bestellen morgen, tegelijk met de vacuumslang.
Motorsteunen zijn nu gewisseld en inlaatspruitstuk gemonteerd.
Verkeerde benzinpomp heb ik gekregen dus moet een andere bestellen morgen, tegelijk met de vacuumslang.
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8897
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: 2000 Lusso
Onder de TB had ik ook een pomp zitten met een aansluiting naar boven ipv naar buiten.
Waar heb je de pomp besteld ?
Waar heb je de pomp besteld ?
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: 2000 Lusso
Tb en carb hebben heel verschillende pompen...
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...