sinds gisteren ben ik 1. 18 jaar oud, en 2. in het bezit van een Alfa Romeo Alfetta GTV 2000, bouwjaar 1980.
Ik woon in Wijchen, omgeving Nijmegen
De auto staat al sinds '90 stil, gortdroog in een schuur bij mij in de buurt.
Nu wilde ik altijd al een opknappertje, om lekker aan te sleutelen, en deze heb ik dus van mijn oom gekregen!
Maar, meteen het eerste probleem.
De schuur is perfect, alleen is er totaal géén ruimte om wat te sleutelen....
Er moet toch het nodige aan gebeuren.
Motorisch wil ik hem eerst weer boven jan krijgen.
Hij staat dus als sinds '90 stil, en heeft in '96 voor het laatst gelopen. De remmen zitten vast.
2 jaar terug is getracht de motor te starten, en toen draaide hij (volgens zeggen) wél rond...!!
Daarna komt het plaatwerk aan de beurt, waar ook het nodige aan moet gebeuren (deuren/roostertjes achter en voor in de bumper/achterklep zijn redelijk rot)
De foto's die ik heb kunnen maken krijg ik binnenkort, en die zullen zékér hier verschijnen..!!
Auto: Alfa Romeo Alfetta GTV 2000; Rood bouwjaar 1982
Kenteken: FR-77-LV
Chassisnumer; AR11636*0037387
Ik ben nog echt een leek op het gebied, maar heb al wel gemerkt dat de onderdelen nog vrij goed aan te komen zijn. Nu nog leren lassen

de motor en remmen vrees ik nog het meeste voor, en deze staan dus ook bovenaan het lijstje om weer rijdend/werkend te krijgen...
Binnenkort ga ik een keer kijken wat er allemaal eigenlijk gedaan moet worden, en ik zo hiervoor graag iemand meenemen die er verstand van heeft!
Gr. Marcel
EDIT: FOTO's!
Zoals gezegd zijn t niet de beste, maar vooruit: