Een blauwe rook is meestal olie
Als de compressie goed is zal de olie lekken via de kleppen
Een witte rook wijst op water
Alvast eens kijken of je olie verlies hebt of niet
Als ik mijn gtv een maand stil laat staan is er het eerste uur ook blauwe rook
En is er olie verbruik 1L op 1tankbeurt (+- 450km)
Maar ben nu al 2weken volop met de Gtv aan het toeren
Heb nu 2000 km gereden

en nog niet moeten bijvullen van olie
Maar ik denk dat de rubbers pas goed werken als er veel met gereden wordt
En die potjes tegen lekken en olie verbruik helpen wel
Ik geloofde er ook eerst niet in maar proefondervindelijk helpt het wel voor enkele jaren
Wat een volledige revisie kost weet ik niet
Met een volledige dichtingen set voor een moterblok kom je al een heel einde
Maar als je begint met nieuwe kleppen en gelijders dan de bussen uitboren en overmaatse zuigers dan nog krukas herslijpen en overmaatse lagerschalen dan schiet de prijs aan onderdelen direct de lucht in natuurlijk maar dan heb je een moterblok dat zogoed als nieuw is natuurlijk en weer 200 000 km meekan
Gr sven