GTV6 QV
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 23:39
- Locatie: Almelo
Re: GTV6 QV
Mooi hoor, blokje ziet er weer geweldig uit!
Wat voor zuigers zijn het precies en waar komen ze vandaan? Ik heb zelf destijds QV zuigers gekocht bij Hanel maar deze lijken me toch anders?
Wat voor zuigers zijn het precies en waar komen ze vandaan? Ik heb zelf destijds QV zuigers gekocht bij Hanel maar deze lijken me toch anders?
GTV6 3.0 '84
Gehad: GTV6 '82
Gehad: GTV6 '82
- automobile
- Alfetta Novizio
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 25 feb 2008, 16:39
- Locatie: Amersfoort
- crusty
- Alfetta Membro
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 05 apr 2011, 10:47
- Locatie: Achterhoek
Re: GTV6 QV
Zuigers zijn van Woessner. Compressie ligt iets hoger als de standard QV zuigers, 11.5:1 (QV is 10.5:1)
Eerste overmaat gekozen, dus nu 93,5 ipv 93mm.
De originele zuigers en bussen waren op zich nog goed, alleen zat er een klein pitje in een van de bussen.
Daarom gekeken naar overmaat zuigers. Nu dus de originele bussen iets opgeboord naar 93,5.
Eerste overmaat gekozen, dus nu 93,5 ipv 93mm.
De originele zuigers en bussen waren op zich nog goed, alleen zat er een klein pitje in een van de bussen.
Daarom gekeken naar overmaat zuigers. Nu dus de originele bussen iets opgeboord naar 93,5.
GTV6, 83' 3.0 QV (verkocht)
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1532
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Re: GTV6 QV
supernette motor geworden
als hij zo loopt als dat hij eruit ziet, is een big smile tijdens rijden dadelijk niet weg te denken
als hij zo loopt als dat hij eruit ziet, is een big smile tijdens rijden dadelijk niet weg te denken
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 23:39
- Locatie: Almelo
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 29 sep 2009, 12:02
- Locatie: Den haag
Re: GTV6 QV
Ik kan me geen "zoek-"vraag van je herinneren, maar ik heb nog vrijwel nieuwe QV-injectoren liggen (gebruikt voor een proefrit). Maar goed, je bent gered. Ziet er keurig uit allemaal!crusty schreef:Motorblok revisie.
Injectoren zijn niet meer te vinden voor de QV, dus naar wat anders gezocht en gevonden.
Braadwurst injectoren met een adaptor…. Hebben zo goed als dezelfde output, flow en weerstand als de Alfa injectoren, maar zijn nog wel te krijgen.
Geen geluid zo mooi als de GTV6-snerp.....
- crusty
- Alfetta Membro
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 05 apr 2011, 10:47
- Locatie: Achterhoek
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1532
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Re: GTV6 QV
Mooi resultaat hoor!!
iig eer van je werk , met zo een resultaat
iig eer van je werk , met zo een resultaat
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:36
Re: GTV6 QV
Mooi resultaat.
Weet je toevallig ook de lengte en diameters van de primaire en secundaire pijpen van Schulze spruitstuk?
Heb je de werkelijke compressie nog gemeten na opbouwen van de motor?
De adaptors van performatek tbv modernere injectors ken ik van zijn site.
Maar wat brandstofslang heb je gebruikt? Zit als origineel, dus zonder slangenklem.
Heb pas zelf bij V6 de oude originele uitgedroogde benzineslang vervangen, maar durfde de nieuwe slangetjes niet zonder slangeklem te monteren.
Gr
DJ
Weet je toevallig ook de lengte en diameters van de primaire en secundaire pijpen van Schulze spruitstuk?
Heb je de werkelijke compressie nog gemeten na opbouwen van de motor?
De adaptors van performatek tbv modernere injectors ken ik van zijn site.
Maar wat brandstofslang heb je gebruikt? Zit als origineel, dus zonder slangenklem.
Heb pas zelf bij V6 de oude originele uitgedroogde benzineslang vervangen, maar durfde de nieuwe slangetjes niet zonder slangeklem te monteren.
Gr
DJ
- crusty
- Alfetta Membro
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 05 apr 2011, 10:47
- Locatie: Achterhoek
Re: GTV6 QV
compressie niet gemeten na de revisie.
Zal ik eens doen als ik tijd heb.
De lengte en diameter van het spruitstuk weet ik zo niet. Wil dat ook nog wel eens meten als je dat erg graag wilt weten.
(Zie wel de 2e zin van hierboven)
Nadeel van dit uitlaat systeem van schulze vind ik, is dat het zonder flex stukken gemonteerd zou moeten worden.
Ik heb er zelf flex delen van 10 cm tussen gelast, vlak voor de bevestiging aan de middendemper.
Verder past het mooi.
De benzine slang is gewoon een moderne, die ik bij de lokale onderdelenboer heb gehaald.
Zolang het mooi strak tegen het ringetje aanligt zie ik geen problemen, zit er nu strak op en een langklem is dan volgens mij echt niet nodig.
Zal ik eens doen als ik tijd heb.
De lengte en diameter van het spruitstuk weet ik zo niet. Wil dat ook nog wel eens meten als je dat erg graag wilt weten.
(Zie wel de 2e zin van hierboven)
Nadeel van dit uitlaat systeem van schulze vind ik, is dat het zonder flex stukken gemonteerd zou moeten worden.
Ik heb er zelf flex delen van 10 cm tussen gelast, vlak voor de bevestiging aan de middendemper.
Verder past het mooi.
De benzine slang is gewoon een moderne, die ik bij de lokale onderdelenboer heb gehaald.
Zolang het mooi strak tegen het ringetje aanligt zie ik geen problemen, zit er nu strak op en een langklem is dan volgens mij echt niet nodig.
GTV6, 83' 3.0 QV (verkocht)
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:36
Re: GTV6 QV
Hoi,
Had het niet goed opgeschreven. Ik bedoelde eigenlijk compressieverhouding berekenen dmv uitliteren na opbouwen motor.
Dat word lastig bij een V motor als die in de auto ligt.
Heb dat gedaan bij motor van mijn 75TS racer. Een netjes nieuw opgebouwd standaard blok, volgens de boeken compressie 1:10. Ik kwam niet hoger dan 1:9.5 ofzo (is al weer even terug weet het niet mee uit m'n hoofd, staat wel ergens in een map thuis) maar dan wel weer in 1x keurig gelijk voor alle 4.
Ik vind compressie 1:11,5 behoorlijk hoog voor oude motor met oud motormanagement. En vroeg me af of die compressieverhouding ook echt gehaald word.
Uitlaat maten ben ik nieuwsgierig naar.
Als je wilt meten als je een keer tijd en zin hebt dan graag.
Vwb flexibels, ik zie het grote voordeel daar niet direct van in, had met een gerust hart zonder gemonteerd.
Gr,
DJ
Had het niet goed opgeschreven. Ik bedoelde eigenlijk compressieverhouding berekenen dmv uitliteren na opbouwen motor.
Dat word lastig bij een V motor als die in de auto ligt.
Heb dat gedaan bij motor van mijn 75TS racer. Een netjes nieuw opgebouwd standaard blok, volgens de boeken compressie 1:10. Ik kwam niet hoger dan 1:9.5 ofzo (is al weer even terug weet het niet mee uit m'n hoofd, staat wel ergens in een map thuis) maar dan wel weer in 1x keurig gelijk voor alle 4.
Ik vind compressie 1:11,5 behoorlijk hoog voor oude motor met oud motormanagement. En vroeg me af of die compressieverhouding ook echt gehaald word.
Uitlaat maten ben ik nieuwsgierig naar.
Als je wilt meten als je een keer tijd en zin hebt dan graag.
Vwb flexibels, ik zie het grote voordeel daar niet direct van in, had met een gerust hart zonder gemonteerd.
Gr,
DJ
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1532
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Re: GTV6 QV
crusty schreef:
De benzine slang is gewoon een moderne, die ik bij de lokale onderdelenboer heb gehaald.
Zolang het mooi strak tegen het ringetje aanligt zie ik geen problemen, zit er nu strak op en een langklem is dan volgens mij echt niet nodig.
orgineel, klemt die ring de benzineslang vlg mij...je kunt hem ook niet zomaar lostrekken is mijn ervaring..
3 Bar, zonder slangeklem, lijkt mij dan ook een No Go!
zelfs bij carb's m,et lage druk gebruikt men al klemmen.
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:36
Re: GTV6 QV
Die ring is meer een soort aanslag/stop. Echt klemmen doet die nauwelijks. Is geen echte pershuls ofzo.stephen schreef:crusty schreef:
De benzine slang is gewoon een moderne, die ik bij de lokale onderdelenboer heb gehaald.
Zolang het mooi strak tegen het ringetje aanligt zie ik geen problemen, zit er nu strak op en een langklem is dan volgens mij echt niet nodig.
orgineel, klemt die ring de benzineslang vlg mij...je kunt hem ook niet zomaar lostrekken is mijn ervaring..
3 Bar, zonder slangeklem, lijkt mij dan ook een No Go!
zelfs bij carb's m,et lage druk gebruikt men al klemmen.
Echter de originele slang zit er wel superstrak op. Lijkt gekrompen ofzo.
Ik weet dat je in de autosport (en ook daarbuiten) slangsystemen hebt die zonder pershuls of slangenklem werken.
Het kan dus wel (zie ook origineel...)
Maar ik durfde het niet aan, jammer want zonder slangenklem is wel strakker, oogt netter.
Gr
DJ
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2947
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: GTV6 QV
Push-lok slang is dat. Die kun je zonder klemmen e.d. op slangpilaren gebruiken.
Met normale benzineslang zou ik dat zeker niet riskeren. Dan beter twee-oor-klemmen gebruiken. Die klem je met een nijptang aan en zijn voor eenmalig gebruik. Zitten bv vaak op gasslang.
Met normale benzineslang zou ik dat zeker niet riskeren. Dan beter twee-oor-klemmen gebruiken. Die klem je met een nijptang aan en zijn voor eenmalig gebruik. Zitten bv vaak op gasslang.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:36
Re: GTV6 QV
Weet je toevallig of pushlok slang ook via normale kanalen (niet autosport, dus geen autosport prijzen.....) te koop is in moderne (ethanol bestendige) benzineslang uitvoering?giuliettaevo schreef:Push-lok slang is dat. Die kun je zonder klemmen e.d. op slangpilaren gebruiken.
Met normale benzineslang zou ik dat zeker niet riskeren. Dan beter twee-oor-klemmen gebruiken. Die klem je met een nijptang aan en zijn voor eenmalig gebruik. Zitten bv vaak op gasslang.
Heb nu gewone slang gebruikt met slangenklemmen. Maar vind het beetje een rot gezicht.
Kan er natuurlijk ook nog een keer van die slangenklemmen voor eenmalig gebruik op zetten.
Gr
DJ
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Re: GTV6 QV
http://www.petersrubber.nl/nl/producten ... p-400/279/" onclick="window.open(this.href);return false;
Idd never nooit doen met gewone benzine slang.
Idd never nooit doen met gewone benzine slang.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2947
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: GTV6 QV
Welke maat moet het zijn? Zou het bij mijn leveranciers op kunnen vragen.
Ben er alleen niet zeker van dat zij willen garanderen dat dit met moderne brandstof goed blijft. Staat vaak niet specifiek in de chemische bestendigheid tabel vermeld.
Denk ook dat ik een minimaal verplichte afname aan mijn broek krijg van een volle rol. Dat zou het alsnog duur maken.
Ben er alleen niet zeker van dat zij willen garanderen dat dit met moderne brandstof goed blijft. Staat vaak niet specifiek in de chemische bestendigheid tabel vermeld.
Denk ook dat ik een minimaal verplichte afname aan mijn broek krijg van een volle rol. Dat zou het alsnog duur maken.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:36
Re: GTV6 QV
Zit in buitenland voor m'n werk dus kan niet even de pilaar op de injector of de rail opmeten.giuliettaevo schreef:Welke maat moet het zijn? Zou het bij mijn leveranciers op kunnen vragen.
Ben er alleen niet zeker van dat zij willen garanderen dat dit met moderne brandstof goed blijft. Staat vaak niet specifiek in de chemische bestendigheid tabel vermeld.
Denk ook dat ik een minimaal verplichte afname aan mijn broek krijg van een volle rol. Dat zou het alsnog duur maken.
Maar ik heb inwendige diameter 8mm gebruikt.
En hele rol is idd te gek, en bestendigheid tegen moderne brandstoffen een must.
Gr
DJ
- 8C
- Alfetta Novizio
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 21 mar 2008, 17:40
Re: GTV6 QV
Éénoor klem van Wurth.
Prima klem en perfect voor benzineslang!
Gebruik ik ook bij Carburateurs omdat het er een stuk netter uitziet!
gr Jan
Prima klem en perfect voor benzineslang!
Gebruik ik ook bij Carburateurs omdat het er een stuk netter uitziet!
gr Jan