Alfetta Gt 1600 '77
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- Beretta
- Advanced Membro
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
- Locatie: Beek Lb
Re: Alfetta Gt 1600 '77
Ja natuurlijk, ik zit nooit stil
Bijna klaar met een volledige cilinderkoprevisie.
Klepgeleiders vernieuwd en uiteraard nu ook van klepsteelrubbers aan de uitlaatzijde voorzien.
Kleppen gereinigd (zat plaatselijk meer dan 1mm koolaanslag op) en opnieuw ingeslepen.
Nieuwe Reinz cilinderkoppakking en o-ringen voor de oliekanalen.
3 tapeinden van de nokkenaslagerkappen van helicoils voorzien, die kreeg ik met de momentsleutel niet op spanning getrokken.
Net de cilinderkopbouten met de momentsleutel aangedraaid.
Morgen verder afmonteren en de carburateurs reviseren en dan kunnen we wat minder stinkend over onze mooie wegen
Maurice
Bijna klaar met een volledige cilinderkoprevisie.
Klepgeleiders vernieuwd en uiteraard nu ook van klepsteelrubbers aan de uitlaatzijde voorzien.
Kleppen gereinigd (zat plaatselijk meer dan 1mm koolaanslag op) en opnieuw ingeslepen.
Nieuwe Reinz cilinderkoppakking en o-ringen voor de oliekanalen.
3 tapeinden van de nokkenaslagerkappen van helicoils voorzien, die kreeg ik met de momentsleutel niet op spanning getrokken.
Net de cilinderkopbouten met de momentsleutel aangedraaid.
Morgen verder afmonteren en de carburateurs reviseren en dan kunnen we wat minder stinkend over onze mooie wegen
Maurice
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Beretta op 11 sep 2017, 22:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
- modellisimo
- Advanced Membro
- Berichten: 1007
- Lid geworden op: 24 nov 2009, 21:13
- Locatie: Beesel
- Beretta
- Advanced Membro
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
- Locatie: Beek Lb
Re: Alfetta Gt 1600 '77
Ja, en ik verheug me al op het monteren van de uitlaat, met name de aansluiting van het spruitstuk op de uitlaatpijpen t.h.v. de motorsteun
Daar krijg ik nu alvast hoofdpijn van.
Om de pijn te verlichten gaan er inbusbouten in, dat gaat wat beter dan met zeskantbouten.
Daar krijg ik nu alvast hoofdpijn van.
Om de pijn te verlichten gaan er inbusbouten in, dat gaat wat beter dan met zeskantbouten.
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1532
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Re: Alfetta Gt 1600 '77
goed bezig
uitlaat montage...
sommigen lassen stukje as op de kop vd bout, zodat deze met vast/los-draaien vastloopt, en je maar 1 zijde er eeen dopsleutel op hoeft te zetten...
zelf kloot ik gewoon met 2 ratels
uitlaat montage...
sommigen lassen stukje as op de kop vd bout, zodat deze met vast/los-draaien vastloopt, en je maar 1 zijde er eeen dopsleutel op hoeft te zetten...
zelf kloot ik gewoon met 2 ratels
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- Beretta
- Advanced Membro
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
- Locatie: Beek Lb
Re: Alfetta Gt 1600 '77
Dank je voor de tip.
Ik heb goede ervaringen met inbusbouten. Ik steek de inbussleutel erin met daaraan een stuk elektriciteitsdraad, dat ik naar beneden steek.
Deze maak ik ergens aan vast zodat deze op spanning zit en de bout niet omhoog kan.
Indien ik dan van onderaf met de ratel de moer erop draai schuift de bout niet omhoog en heeft hij ook weerstand tegen draaien.
Ik gebruik van onderaf een 1/4" ratel met meerdere verlengstukken, waardoor je meer ruimte hebt met manoeuvreren.
Vooral bij de bouten van de achterste pijp gaat dat veel beter dan met een 1/2" ratel, je kunt dan n.l. de dop en verlengstukken tussen de twee uitlaatpijpen door steken.
Verder leg ik eerst een extra moer in de dop en leg de eigenlijke moer daarop, zodat deze vooraan in de dop zit.
Daarmee krijg je hem gemakkelijker op de bout. De onderlegring leg ik op de moer met wat dik vet (ik gebruik watervast schroefasvet van de boot), zodat deze op zijn plaats blijft plakken.
Desondanks blijft het een heel gepiel!
Ik heb goede ervaringen met inbusbouten. Ik steek de inbussleutel erin met daaraan een stuk elektriciteitsdraad, dat ik naar beneden steek.
Deze maak ik ergens aan vast zodat deze op spanning zit en de bout niet omhoog kan.
Indien ik dan van onderaf met de ratel de moer erop draai schuift de bout niet omhoog en heeft hij ook weerstand tegen draaien.
Ik gebruik van onderaf een 1/4" ratel met meerdere verlengstukken, waardoor je meer ruimte hebt met manoeuvreren.
Vooral bij de bouten van de achterste pijp gaat dat veel beter dan met een 1/2" ratel, je kunt dan n.l. de dop en verlengstukken tussen de twee uitlaatpijpen door steken.
Verder leg ik eerst een extra moer in de dop en leg de eigenlijke moer daarop, zodat deze vooraan in de dop zit.
Daarmee krijg je hem gemakkelijker op de bout. De onderlegring leg ik op de moer met wat dik vet (ik gebruik watervast schroefasvet van de boot), zodat deze op zijn plaats blijft plakken.
Desondanks blijft het een heel gepiel!
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8927
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Alfetta Gt 1600 '77
Vaker gezien idd dat men een "armpje" op de zeskant last zodat deze niet mee kan draaien.
Ik gebruik zelf een RVS verbinding met molykote en nooit problemen met vastzitten bouten gehad.
Ik gebruik zelf een RVS verbinding met molykote en nooit problemen met vastzitten bouten gehad.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Beretta
- Advanced Membro
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
- Locatie: Beek Lb
Re: Alfetta Gt 1600 '77
Gisteren retourtje naar Oosterwolde /Drachten gedaan, incl. plaatselijke toerrit.
Het blok blijft nu mooi droog aan de bovenzijde, geen olielekkage meer aan de zijkant van het motorblok.
De enorme rookwolken na gas loslaten en weer gasgeven zijn gelukkig ook weg.
Helaas lekt de achterste krukaskeerring dusdanig dat de olie op de uitlaat lekt.
Zaterdag heb ik nog getracht een bakje te maken om dat op te vangen (als tijdelijke oplossing), wat helaas door tijdgebrek niet gelukt is.
Zondag weer lekker in de stank van verbrande olie gezeten dus
Het blok blijft nu mooi droog aan de bovenzijde, geen olielekkage meer aan de zijkant van het motorblok.
De enorme rookwolken na gas loslaten en weer gasgeven zijn gelukkig ook weg.
Helaas lekt de achterste krukaskeerring dusdanig dat de olie op de uitlaat lekt.
Zaterdag heb ik nog getracht een bakje te maken om dat op te vangen (als tijdelijke oplossing), wat helaas door tijdgebrek niet gelukt is.
Zondag weer lekker in de stank van verbrande olie gezeten dus
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: Alfetta Gt 1600 '77
Echt TOP dat jullie er waren afgelopen zondag
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Beretta
- Advanced Membro
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
- Locatie: Beek Lb
Re: Alfetta Gt 1600 '77
Dat was de eerste proefrit na de cilinderkoprevisie.
Gelukkig is het lekken van de olie uit het oliekanaal in het midden van het blok aan de uitlaatkant verholpen.
De olie liep langs het blok aan de buitenkant tussen de 2e en 3e cilinder en drupte daar op de uitlaat t.p.v. de linker motorsteun.
Ook zijn de enorme blauwe wolken bij het van het gas gaan en daarna weer gas geven verdwenen.
Ze pluimt nog wel een beetje en dat komt waarschijnlijk van de zuigerveren.
Helaas stinkt ze nog bijna steeds zo hard als voordien, omdat de achterste krukaskeerring lekt.
De olie druipt aan de achterkant van het blok t.p.v. de eerste hardyschijf op de uitlaat.
Die ziet er daar dan ook zwart krokant gebakken uit
Deze week heb ik er een busje Liqui Moly 1005 Öl-Verlust-Stop ingekegeld, we zullen zien of het daarmee minder wordt.
Anders moet ik maar een bypass bouwen: een opvangbak onder de auto met een oliepomp die de gelekte olie terug het motorblok in pompt
Gelukkig is het lekken van de olie uit het oliekanaal in het midden van het blok aan de uitlaatkant verholpen.
De olie liep langs het blok aan de buitenkant tussen de 2e en 3e cilinder en drupte daar op de uitlaat t.p.v. de linker motorsteun.
Ook zijn de enorme blauwe wolken bij het van het gas gaan en daarna weer gas geven verdwenen.
Ze pluimt nog wel een beetje en dat komt waarschijnlijk van de zuigerveren.
Helaas stinkt ze nog bijna steeds zo hard als voordien, omdat de achterste krukaskeerring lekt.
De olie druipt aan de achterkant van het blok t.p.v. de eerste hardyschijf op de uitlaat.
Die ziet er daar dan ook zwart krokant gebakken uit
Deze week heb ik er een busje Liqui Moly 1005 Öl-Verlust-Stop ingekegeld, we zullen zien of het daarmee minder wordt.
Anders moet ik maar een bypass bouwen: een opvangbak onder de auto met een oliepomp die de gelekte olie terug het motorblok in pompt
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
- Beretta
- Advanced Membro
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
- Locatie: Beek Lb
Re: Alfetta Gt 1600 '77
Volgende klus: spoorstangen en stuurkogels.
Het rijgedrag is op zijn zachtst gezegd vaag. Geen wonder, want de linker spoorstang heeft speling.
Aan de zijde van het stuurhuis hebben deze een kogelgewricht dat bij slijtage speling vertoont.
Omdat ik alleen aan de linkerzijde speling heb, is het onwaarschijnlijk dat het aan het stuurhuis ligt.
Na 4x een stuurhuis te hebben besteld en 4x niet leverbaar en maar achter mijn geld aanrennen, ben ik daar ook wel klaar mee.
Vandaag dus maar 2 spoorstangen (Optimal G2-054) en 2 stuurkogels (Optimal G1-213) besteld, zodat ik me niet hoef te vervelen.
Het rijgedrag is op zijn zachtst gezegd vaag. Geen wonder, want de linker spoorstang heeft speling.
Aan de zijde van het stuurhuis hebben deze een kogelgewricht dat bij slijtage speling vertoont.
Omdat ik alleen aan de linkerzijde speling heb, is het onwaarschijnlijk dat het aan het stuurhuis ligt.
Na 4x een stuurhuis te hebben besteld en 4x niet leverbaar en maar achter mijn geld aanrennen, ben ik daar ook wel klaar mee.
Vandaag dus maar 2 spoorstangen (Optimal G2-054) en 2 stuurkogels (Optimal G1-213) besteld, zodat ik me niet hoef te vervelen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8927
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Alfetta Gt 1600 '77
Ben zeer benieuwd op je probleem dadelijk is opgelost.
Heb nm ook speling op mijn gereviseerd stuurhuis
Heb nm ook speling op mijn gereviseerd stuurhuis
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1532
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Re: Alfetta Gt 1600 '77
Benieuwd...
zal deze ook eens controleren, uit nieuwsgierigheid
zal deze ook eens controleren, uit nieuwsgierigheid
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- Beretta
- Advanced Membro
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
- Locatie: Beek Lb
Re: Alfetta Gt 1600 '77
Vaak is het niet eens meetbaar, maar is het de som van alle delen.
Mijn ervaring is dat wanneer er alles nieuw op zit, je je auto niet meer terugkent.
Na vervanging stuurt het dan echt superstrak.
Voor het geld hoef je het niet te laten, zelfs de premium merken kosten geen drol....
Mijn ervaring is dat wanneer er alles nieuw op zit, je je auto niet meer terugkent.
Na vervanging stuurt het dan echt superstrak.
Voor het geld hoef je het niet te laten, zelfs de premium merken kosten geen drol....
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
- Beretta
- Advanced Membro
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
- Locatie: Beek Lb
Re: Alfetta Gt 1600 '77
Dit weekend heb ik er maar weer eens wat werk ingestoken.
Na de cilinderkoprevisie was ik er nog niet aan toegekomen de koelvloeistof te vervangen.
De oude koelvloeistof was vermengd met olie (o-ringetjes van de oliekanalen in de koppakking in staat van ontbinding), bovendien zat er veel bezinksel in waardoor ook het reservoir was verstopt.
Het reservoir zag er dan ook niet al te lekker uit.
Daar ben ik maar mee begonnen. Na demontage wat vaatwaspoeder erin en toen met een flexibele borstel in alle hoekjes en gaatjes het ding schoongeborsteld. Uiteraard heb ik de buitenkant ook niet overgeslagen. Na het aftappen van de oude meuk heb een aantal schepjes vaatwaspoeder in de radiator gedaan en daarna het systeem met leidingwater gevuld. Toen de auto zo'n 40 minuten laten lopen, inmiddels was de fan meermaals aangeslagen.
Na een korte pauze van zo'n 5 minuten heb ik de boel weer afgetapt en volgens mij was de soep die eruit kwam niet voor consumptie geschikt.
Daarna het systeem weer gevuld met leidingwater van 75°C, weer warm laten lopen en weer afgetapt.
Dat circus heb ik 3x herhaald.
Vanmorgen heb ik bij koude motor het hele circuit nog eens grondig met de tuinslang doorgespoeld, daarna weer alle slangklemmen erop gezet en het spul weer gevuld, dit keer met verse koelvloeistof.
Ze kan er weer even tegen....
Na de cilinderkoprevisie was ik er nog niet aan toegekomen de koelvloeistof te vervangen.
De oude koelvloeistof was vermengd met olie (o-ringetjes van de oliekanalen in de koppakking in staat van ontbinding), bovendien zat er veel bezinksel in waardoor ook het reservoir was verstopt.
Het reservoir zag er dan ook niet al te lekker uit.
Daar ben ik maar mee begonnen. Na demontage wat vaatwaspoeder erin en toen met een flexibele borstel in alle hoekjes en gaatjes het ding schoongeborsteld. Uiteraard heb ik de buitenkant ook niet overgeslagen. Na het aftappen van de oude meuk heb een aantal schepjes vaatwaspoeder in de radiator gedaan en daarna het systeem met leidingwater gevuld. Toen de auto zo'n 40 minuten laten lopen, inmiddels was de fan meermaals aangeslagen.
Na een korte pauze van zo'n 5 minuten heb ik de boel weer afgetapt en volgens mij was de soep die eruit kwam niet voor consumptie geschikt.
Daarna het systeem weer gevuld met leidingwater van 75°C, weer warm laten lopen en weer afgetapt.
Dat circus heb ik 3x herhaald.
Vanmorgen heb ik bij koude motor het hele circuit nog eens grondig met de tuinslang doorgespoeld, daarna weer alle slangklemmen erop gezet en het spul weer gevuld, dit keer met verse koelvloeistof.
Ze kan er weer even tegen....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
- Beretta
- Advanced Membro
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
- Locatie: Beek Lb
Re: Alfetta Gt 1600 '77
Weer een mooi staaltje huisnijverheid: na een aantal keren het originele gereedschap voor de klepgeleiders te hebben geleend, was me wel duidelijk dat de eigenaar het niet graag meer uitleende. Ik heb hem laatst kunnen overtuigen het me nog een laatste keer voor één dag uit te lenen. Het 3D model had ik al klaar, maar van sommige maatvoeringen was ik niet 100% zeker. Aan de hand van het originele gereedschap heb ik de puntjes op de i gezet.
Inmiddels heb ik aan de hand van die modellen het gereedschap laten maken:
- een uitdrijver voor het uitslaan van de oude klepgeleiders
- een montagedoorn voor het monteren van nieuwe klepgeleiders
Het mooie van de montagedoorn is dat deze, door de binnenkamer waar de geleider gedeeltelijk in valt, tot exact de juiste diepte ingeslagen wordt. Wanneer de neus van de montagedoorn op het onderste vlak waar de klepveer op rust komt, kan hij niet meer verder en is de klepgeleider gepositioneerd.
Verder beschadigd de kraag waar de klepseal op komt ook niet, doordat de doorn daar niet op de geleider rust.
Inmiddels heb ik aan de hand van die modellen het gereedschap laten maken:
- een uitdrijver voor het uitslaan van de oude klepgeleiders
- een montagedoorn voor het monteren van nieuwe klepgeleiders
Het mooie van de montagedoorn is dat deze, door de binnenkamer waar de geleider gedeeltelijk in valt, tot exact de juiste diepte ingeslagen wordt. Wanneer de neus van de montagedoorn op het onderste vlak waar de klepveer op rust komt, kan hij niet meer verder en is de klepgeleider gepositioneerd.
Verder beschadigd de kraag waar de klepseal op komt ook niet, doordat de doorn daar niet op de geleider rust.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8927
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Alfetta Gt 1600 '77
Mooi man
Alleen de NORD versie laten maken ?
Alleen de NORD versie laten maken ?
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1532
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Re: Alfetta Gt 1600 '77
handig stukje gereeedschap , en netjes gemaakt
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
- Beretta
- Advanced Membro
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
- Locatie: Beek Lb
Re: Alfetta Gt 1600 '77
De aanschaf van dikkere torsiestaven van 23,5mm was stap 1. Wat nog miste was stap 2, de montage.
Nadat ze bijna 3 jaar in de kartonnen koker waarmee Remco ze naar me opgestuurd heeft in het rek hebben gelegen, was het dus de hoogste tijd voor montage. Omdat ik nu van de dunste variant torsiestaven naar de dikste (of bijna dikste) variant ben gegaan, miste ik elke rijhoogte referentie. De bedoeling was ca. 25mm lager uit te komen, maar de dikkere torsiestaven zijn nu eenmaal veel stijver waardoor de positie van de wieldraagarmen wanneer de auto met 4 wielen op de grond staat en de torsies belast worden anders uitkomen.
Ondanks alle metingen en controles kwam het dus niet zo uit als ik wilde. Na montage heb ik ze twee keer los gehad en weer gemonteerd om tot een vast referentiepunt te komen.
Inmiddels ben ik dus zover dat ik die referentie heb en kan ik met de definitieve afstelling beginnen.
Deze week nog één keer de torsies eruit trekken en verdraaien, dan staat de neus zoals ik het wil hebben.
Nadat ze bijna 3 jaar in de kartonnen koker waarmee Remco ze naar me opgestuurd heeft in het rek hebben gelegen, was het dus de hoogste tijd voor montage. Omdat ik nu van de dunste variant torsiestaven naar de dikste (of bijna dikste) variant ben gegaan, miste ik elke rijhoogte referentie. De bedoeling was ca. 25mm lager uit te komen, maar de dikkere torsiestaven zijn nu eenmaal veel stijver waardoor de positie van de wieldraagarmen wanneer de auto met 4 wielen op de grond staat en de torsies belast worden anders uitkomen.
Ondanks alle metingen en controles kwam het dus niet zo uit als ik wilde. Na montage heb ik ze twee keer los gehad en weer gemonteerd om tot een vast referentiepunt te komen.
Inmiddels ben ik dus zover dat ik die referentie heb en kan ik met de definitieve afstelling beginnen.
Deze week nog één keer de torsies eruit trekken en verdraaien, dan staat de neus zoals ik het wil hebben.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015