fijn dat ik als nieuweling ben toegelaten op dit prachtige forum. Marc, 38 jaren jong en woonachtig in Rotterdam.
Sinds mij 1e jaar als zoon van een garagehouder al bezig met alles wat te maken heeft met olie, benzine en banden

Binnen de familie inmiddels een aardige verzameling klassieke Alfa,s. van GTV Bertone's, Spiders, een Giulia en 33's. Maar mijn broer heeft ook sinds jaar en dag een Alfetta.
Vorige week tegen een knetterharde Alfetta GTV 2.0 uit 1982 aangelopen. Ik zag hem staan op marktplaats.
Binnen 1 minuut na plaatsing de beste man gebeld en na een mooi verhaal door de telefoon gekocht en vorige week vrijdagmiddag gelijk opgehaald.
De vorige eigenaar (de vader van de verkoper) heeft hem in 1994 vanuit Zwitserland naar Nederland gehaald. Knetterhard, origineel en van eerste eigenaar. Nooit buiten geweest in de regen. Zo heeft deze man de Alfetta GTV ook in Nederland bewaard, alleen tijdens droge omstandigheden naar buiten. Nergens maar dan ook nergens een plekje te bekennen. Originele afleverboekjes erbij.
Na verhuizing naar het buitenland deze auto aan de zoons overgelaten die hem garagegestald hebben. De stoute schoenen aangetrokken en de auto op de Nurburgring ''uitgetest''. Dat is dus fout gegaan twee jaren geleden. Bocht in, gas erop en een kusje met de vangrail aan de bestuurderszijde.
Zo heb ik hem nu gekocht, een blikschade aan het achterscherm, knik in het voorscherm en een flauwe deuk in het portier.
Ik ben van plan om hem te houden zoals hij is, origineel maar natuurlijk wel met schadeherstel. Ik ben al op zoek naar schermen maar dat lijkt een sinecure dus ik ga op zoek naar een plaatwerker die deze klus aankan. Hierna zal ik de auto toch in zijn geheel overspuiten om hem in concoursstaat te brengen.
mocht iemand nog een adresje weten voor een voor-en achterscherm dan houd ik mij natuurlijk aanbevolen. Ik zal de foto's van het komende project met jullie proberen te delen.
met een vriendelijke groet,
marc