Bevestigen uniballs

Verlagen, modificeren, repareren etc...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47

Bevestigen uniballs

Bericht door Marco »

Ik ben de draagarmen iets aan het fatsoeneren. Ver vooruitlopend op mijn geknutsel alvast een uniball er op geschoven. Links en rechts van de kogel resteert behoorlijk wat ruimte. Mag ik deze ruimte gewoon vullen met sluit- of carrosserieringen? Ik neem ten minste aan dat het niet de bedoeling is dat de kogel over het busje zwiebert.

Afbeelding

En eentje voor de algemene weet: de draagarmen van een TS, Alfetta of Giulietta zijn dacht ik hetzelfde (dus onderling uitwisselbaar)?

Marco
Alfetta TS con extra accessori
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Ik heb dit ook met vulringen gedaan.
Als je die van Ron Simons hebt zitten ringen bij het set.


En die draagarmen, ze zien allemaal hetzelfde uit............
Maar ik heb een tijd terug een van een GTV6 op n' 75 TS gezet van de uitlijning klopte geen bal meer, camberbussen in moeten korten en de spooring stond totaal verkeerd :shock:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
Marco
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47

Bericht door Marco »

Stabi en unib. zijn idd. van goeroe Ron. Ik heb ze zo (gebruikt), zonder vulringen meegekregen. De vulringen mogen denk ik geen probleem zijn.

V.w.b de draagarmen. Ik had er op zolder nog een paar liggen. Ik heb ze vanmiddag schoongeborsteld en alhoewel ze van verschillende auto's afkomen (alfetta sedan 2e serie, 3e serie en TS) hebben ze hetzelfde nummer. Wellicht dat de armen van een GTV6 een ander nummer hebben?
Alfetta TS con extra accessori
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Hoi,

Wat vreemd, ik heb een paar weken terug nog uniballs onder die van DENNIS gemonteerd daar zaten bouten,moeren en ringen bij!!!

En idd dat klopt met die nummers die waren hetzelfde, misschien dat door de jaren heen het model wat veranderd is :?
Het is met uitlijnen allemaal goed gekomen.

In ieder geval suc6 met het project :wink:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Plaats reactie