Inmiddels redelijk genezen van de verkoopdrang.
Enkele keren redelijk dicht op een deal gezeten, waarbij een soort van plankenkoorts ontstond. Toch iets van opluchting als het dan niet doorging

Toegegeven: enigszins heimwee naar de 105 serie, maar ik krijg ook geen genoeg van de lijnen van de alfetta.
Gister dus de Alfetta eens opgebokt en er eens onderdoor getijgerd.
Alleen al de smetteloze staat van de bodem maakt het een feest.
Ik verbaas me daar oprecht iedere keer weer over.
De balans opmakende heb ik wat vragen. Vooral omdat ik door tijdgebrek wat moet uitbesteden en dit een soort sneeuwbal effect kan gaan hebben met samenhangende werkzaamheden. (uitlaat /cardanas/staartstuk/krukaskeerring)
1) silentbus staartstuk
Motorsteunen had ik al vervangen: hij hangt wat door en ik zie wat droogtescheurtjes. Ik heb nog een NOS silentbus liggen en het viel me op dat die ook redelijk soepel is. Ik vraag me af of het ding in met een nieuwe bus door hoort te hangen? Ik neig naar vervangen, maar vraag me af wat het oplevert.
Als ik deze ga vervangen dan neem ik meteen maar de achterste krukaskeerring mee.
2) achterste donut
Voorste donut is zichtbaar recent vervangen. Middelste is nog goed. Steunlager lijkt ook fris (moeilijk te zien). De achterste donut ziet er op zich goed/stevig uit maar heeft wat droogtescheurtjes. Moet ik me daar druk om maken?
3) incidenteel gerammel
Na een koude start, als ik het handgas onvoldoende bijzet, draait de motor soms stationair net te traag, tegen het afslaan aan. Er is dan een rammel uit de aandrijflijn hoorbaar, best wat herrie en een akelig geluid. Klinkt als metaal op metaal gerammel. Verder hoor ik het nooit. Mijn theorie is de centreerbus achteraan de cardan of het druklager. Denk ik in de goede richting?
4) kloenk
In een flinke bocht, met name een lange flauwe bocht of een enthousiast genomen korte

Hoor en voel ik een "kloenk" Alsof iets zicht even moet "zetten". Aangezien ik nog onvoldoende thuis ben in de transaxle nukken: centrale dedion bevestiging? Hoe kan ik die testen? of moet ik het ergens anders zoeken?