Ja ziet er leuk uit toch. Ik ben uiteindelijk echt met de Alfetta en het caravannetje naar Luxemburg gereden. De 156 Q4, waar ik normaal mee rijd, staat met een gebroken distributieriem in de garage en was niet op tijd klaar. Een trekhaak blijkt geen apart apk-onderdeel te zijn in Nederland. Als de kogel meer dan 49 mm dik is, mag je erachter hangen wat je wil- ik zou zeggen max 1000 kg want mijn Alfetta weegt 1180 kilo.
Dus dacht ik, ik waag het er gewoon op. Beetje toeren maken is sowieso niet slecht voor de motor, normaal rijd ik maar 1000 km per jaar of zo. Was best spannend, hoe het achter Luik, bij Tilff de berg op zou gaan. Bleek een eitje, 80-90 km/u in de 3e versnelling. Ik reed zelfs andere caravans voorbij
Over de terugweg maakte ik me wel zorgen, want de Versnellingsbak begint rond de 3000 toeren te rammelen. Ik moest een keer achteruit heuvelop uit een parkeerplaats steken. Koppeling heeft toen een flinke opdonder gekregen, sindsdien zit die rammel erin. Dus ik dacht als dat maar goed gaat bergaf, ook met de remmen. Ging uiteindelijk ook prima.
Uiteindelijk was het ook erg leuk in de Ardennen rond te toeren. Lekker toeren over slingerweggetjes, daar is de auto echt voor gemaakt. We stonden op een motorcamping met veel Harleys. Die motorjongens konden de Alfetta best waarderen, veel leuke reacties gehad.
Enig minpuntje: was toch wel vochtig aan de waterkant, na 5 dagen zat de zijruit linksvoor ineens los. Houder waarin de ruit is geklemd bleek verroest aan de binnenkant. Maar was goed te repareren. En een parkeerdeukje in het front, waarschijnlijk opgelopen bij een supermarkt. Ook dat krijg je erbij als je de auto dagelijks gaat gebruiken…
Conclusie: twijfel nooit aan een Alfetta