Mijn GTV6 gaatvogende week weg naar een kennis.
Deze gaat de motor nakijken.Hij rookt steeds meer.
Nu drukte ik hem vanmorgen even uit de garage
en zag ik een paar druppels olie liggen.
Ik dacht even de krik eronder en zien waar het weg
komt.En toen gebeurde het krrrrschsch.
Jahoor het krikpunt links voor liet zich horen.K#t
Kan er ook nog wel bij.Ga hem volgend jaar denk ik
maar eens goed aanpakken.
Oeps K#t
-
- Alfetta Membro
De eerste serie Alfa V-6 (tot ca. 1984) was voorzien van ( te) zachte klepgeleiders, deze sleten (te) snel, resulterend in een ordinair rokende auto.....!
Ik herinner me dat ik rond die tijd voor een stoplicht, stationair draaiende motor, stond te wachten, met wind in de rug, en dat de rookwolken me voorbij kwamen.....!
Inmiddels de koppen voorzien van hardere klepgeleiders ( Alfa modificatie) en nooit last van roken meer gehad!!
Ik herinner me dat ik rond die tijd voor een stoplicht, stationair draaiende motor, stond te wachten, met wind in de rug, en dat de rookwolken me voorbij kwamen.....!
Inmiddels de koppen voorzien van hardere klepgeleiders ( Alfa modificatie) en nooit last van roken meer gehad!!
-
- Alfetta Novizio
De gietzijzeren klepgeleiders ipv dan de koperen bedoel je?Peter GTV-6 schreef:De eerste serie Alfa V-6 (tot ca. 1984) was voorzien van ( te) zachte klepgeleiders, deze sleten (te) snel, resulterend in een ordinair rokende auto.....!