Hydrolische handrem konstructie

Verlagen, modificeren, repareren etc...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Skort1961
Novizio
Novizio
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2017, 17:39

Hydrolische handrem konstructie

Bericht door Skort1961 »

Hallo 116 adepten / goeroes; omdat ik weet dat vele van jullie meer technische kennis en vaardigheden bezitten dan ikzelf heb ik een vraag
hoe Maak ik een hydrolisch systeem voor de handrem?
Met de kennis die ik nu bezit moet ik de kleine remklauwtjes van een 105 serie monteren en een hydrolisch remhevel , maar ook een terugslag ventiel denk ik?

En wie heeft deze klus al eens eerder uitgevoerd?

Mischien is er een topic hiervan ? Maar tot nu toe kan ik deze niet vinden
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2908
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Hydrolische handrem konstructie

Bericht door giuliettaevo »

Mooiste is idd de 105 klauwen monteren. Je hebt naast de handrem geen ventiel oid nodig. Tenzij je de originele remdrukbegrenzer laat vervallen, dan zou je daarvoor in de plaats een instelbare kunnen plaatsen.

In de leiding die van voren naar achteren loopt komt vervolgens de handrem te zitten. Mijn ervaring is dat het makkelijker is om een nieuwe remleiding te maken als om te proberen nieuwe nippels aan de oude leidingen te maken. Je kunt dit evt ook met rvs omvlochten teflon slang maken, bij bv Autosport Company kunnen ze dit op maat en met de juiste fittingen leveren.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
skort
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 okt 2008, 21:54
Locatie: `sheerhendrikskinderen

Re: Hydrolische handrem konstructie

Bericht door skort »

bedankt voor het meedenken,ik zal eens kontakt met ze opnemen :thumbs:
1e Sud 1.2 TI,later 2000GTV Bertone ,nu alfetta gt1.8 + Alfa Giulia 2.0 aut.
Buell X1,triumph Tiger/ daytona,Ducati ST4S,braadwurst R1150R/R1200S,R1200st en japanners(sorry!) in alle soorten en maten van 1cilinder tot 6 cilinder
diedjee
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 mei 2012, 17:36

Re: Hydrolische handrem konstructie

Bericht door diedjee »

Heb de ervaring dat ontluchten met een hydraulische handrem er niet makkelijker op word.
En ontluchten is al gehannes bij een transaxle.
Let op dat je goede poorten gebruikt op de handrem. In en uit staan niet altijd duidelijk aangegeven.
En rvs omvlochten remslang is wel duurder dan remleiding maken. Maakt werkt ook wel erg handig.
En bij mij komen er geen banjobout verbindingen meer in remsysteem. Het hangt er weliswaar vanaf waar en hoe ze gemonteerd zitten, maar je kan er onbedoeld kleine luchtpockets mee maken.
Idd 105 serie remtangen gebruiken. Verder redelijk recht toe recht aan.
Als je van originele handrem afstapt zou ik zeker outboard remmen overwegen.
Alhoewel dat wel gelijk meer voeten in de aarde heeft. Maar scheelt een hoop ellende, met name bij autosport toepassingen.

Gr
DJ
skort
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 okt 2008, 21:54
Locatie: `sheerhendrikskinderen

Re: Hydrolische handrem konstructie

Bericht door skort »

Bedankt voor het meedenken DJ,ik zal eens kijken wat er te koop is,handrem en klauwtjes zijn eenvoudig,
het ontluchten v/d std remmen achter gaat me altijd wel goed af,het stellen is soms wat lastiger v/d remzuigers (binnen/buitenkant)
maar merk wel dat de handrem met kabel toch wel invloed heeft op de eerste linker klauw,na de handrem gebruikt te hebben blijft deze ietsje slepen waardoor dit remblok harder slijt dan het andere blokje.meer speling geven op de handrem werkt dan ...
1e Sud 1.2 TI,later 2000GTV Bertone ,nu alfetta gt1.8 + Alfa Giulia 2.0 aut.
Buell X1,triumph Tiger/ daytona,Ducati ST4S,braadwurst R1150R/R1200S,R1200st en japanners(sorry!) in alle soorten en maten van 1cilinder tot 6 cilinder
diedjee
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 mei 2012, 17:36

Re: Hydrolische handrem konstructie

Bericht door diedjee »

Als je handrem met slangen zit kan je hem nog op z'n kop houden /erbij rommelen tijdens ontluchten.
Bij ons hielp dat.

gr
DJ
Plaats reactie