V6 carbs?

Eindeloos kletsen over aanverwante zaken welke je verder nergens kwijt kunt !!
Foto's video's rariteiten.......!!! Alfetta miniatuurmodellen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

V6 carbs?

Bericht door Steven »

Bestaat dat van alfa en is dat in een sendan te knutselen?

in de mijne :roll:
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1236
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Wiekevorst - Belgio

Bericht door GTVke »

Dat bestaat , zat in de eerste serie Alfa 6 als ik me niet vergis .
Als je absoluut een V6 in het vooronder wil denk ik dat je beter voor de ingspoten versie gaat .
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

Ik wil per see Carbs onder de kap, dat is zeker. Dat gezeik van die sensoren die het half doen en nooit te achterhalen is, nee dank U. Ik dacht dat het verschil in pk's tussen een 2liter 4 cyl en een 2.5l 6 cyl niet al te groot is in verhouding met het extra gewicht of wel?

wat voor blok was dat dan in de 6? 2,5 liter? wat voor carbs?
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 9055
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Mooie plannen heb je :twisted:
Ik heb er zelf geen ervaring mee........
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

Reden dat ik erover begin, is dat ik wil weten of ik de motorruimte moet aanpassen voor een V6.....

Twijfel dus tussen een V6 of de 'Kartalamakis'route....you know...
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1236
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Wiekevorst - Belgio

Bericht door GTVke »

De motorruimte van een Alfetta zal wel genoeg plaats bieden lijkt me , is in het verleden wel meer een V6 in een Alfetta gelepeld .
De motorsteunen waarop de silentblokken van de motor rusten moeten wel verplaatst worden denk ik ?
Motor is een 2,5 V6 met 6 enkele solexen (?) , ga dus maar een cursus carbs syncroniseren volgen . :wink:
Ik zou mijn licht een keertje opsteken bij Ton van het SCARB forum , ik denk dat die op de hoogte is van dit soort motoren .
Gebruikersavatar
chu
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 466
Lid geworden op: 26 apr 2007, 21:43

Bericht door chu »

Op alfetta.nl zie je die van pierre ook v6 de ophangpunten van de motor worden inderdaad verplaatst, ook moetje rekening houden met de cardan as Peryx op het scarb forum is ook bezig een v6 van zn alfetta te maken :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

wat dingen gevonden: blijken 6 enkele dell ortos te zijn....met 158pk.

Cursus Carbs afstellen

Afbeelding
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1236
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Wiekevorst - Belgio

Bericht door GTVke »

Et voila !
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

begon als een gedachte, maar het lijkt me heel gaaf en flink uniek!

waar regel je zoiets....?....las dat er van de sei maar 12.000 gemaakt zijn en dat sterfte cijfer zal wel niet laag liggen....
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1236
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Wiekevorst - Belgio

Bericht door GTVke »

Zoals Chu al aanhaalde zit je ook nog met de candanas , van een GTV6 is deze niet bruikbaar lijkt me omdat de Sedan langer is dan de coupe .
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1236
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Wiekevorst - Belgio

Bericht door GTVke »

Steven schreef:begon als een gedachte, maar het lijkt me heel gaaf en flink uniek!

waar regel je zoiets....?....las dat er van de sei maar 12.000 gemaakt zijn en dat sterfte cijfer zal wel niet laag liggen....
Zoals ik al zei Steven , neem een keer contact op Ton van het SCARB forum .
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

hmm...zal ik wel eens doen, zijn nick gewoon "tom" ?

hier nog wat leuk prentje...en dan houd ik erover op
Afbeelding
Gebruikersavatar
Veloce
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Veloce »

Steven schreef:Ik wil per see Carbs onder de kap, dat is zeker. Dat gezeik van die sensoren die het half doen en nooit te achterhalen is, nee dank U. Ik dacht dat het verschil in pk's tussen een 2liter 4 cyl en een 2.5l 6 cyl niet al te groot is in verhouding met het extra gewicht of wel?

wat voor blok was dat dan in de 6? 2,5 liter? wat voor carbs?
Verschil in Pk's tussen een 4 cyl nord en V6 is niet zo groot. Zeker niet i.r.t. het extra gewicht. Als je een TS neemt (148pk), scheelt maar 8 pk met een 2.5 V6 (156 pk). Maar de V6 weegt een hoop meer.
Vergeet niet dan een V6 véél meer koppel levert dan een (turbo-loze) Nord hè.
Een 2.0 op carbs (131pk) loopt overigens ook hard hoor, beter als een 2.0 in injectie. De carbs geven toch wat meer koppel "onderin".


De motorruimte lijkt me wel ruim genog hoor in de Alfetta. Je bent zeker niet de eerste die 't zou doen... :wink: Wel zou ik dan zo'n GTV6-bult erin maken. Staat echt superstoer op een QO vind ik.
Laatst gewijzigd door Veloce op 03 feb 2008, 01:08, 1 keer totaal gewijzigd.
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2375
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

6 cabu's met openfilters :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
Veloce
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Veloce »

GTV schreef:6 cabu's met openfilters :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: :cool:
Tijdens de afgelopen Scarb Limburgrit en ook op 't SS was er een Montreal op carbs en met open filter. :shock:
Wát een geluid! :eek:
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
Peter GTV-6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 811
Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43

Bericht door Peter GTV-6 »

De 3.0L GTV-6 uit de Zuid Afrikaanse fabriek was ook uitgerust met 6 carbs, i.p.v. de Bosch L-Jetronic.
Ook de originele GTV-6 zou oorspronkelijk met carbs worden uitgerust, vandaar het gat in de motorkap met de zwarte afdekplaat.
Omdat de auto naar de USA geexporteerd zou worden, is op het laatste moment voor injectie gekozen, omdat daarmee aan de strenge, Amerikaanse emissie eisen voldaan kon worden.
Overigens is de, relatief eenvoudige, Bosch L-Jetronic in alle opzichten superieur aan de 6 carburateurs, waarvan het afstellen en synchroniseren een, zeer regelmatig terugkerende, ware nachtmerrie is, waar veel vakmanschap en ervaring voor nodig is, ...ook is de L-Jetronic in tientallen andere merken en modellen gebruikt, en heeft Bosch onlangs weer veel injectie onderdelen opnieuw in productie genomen, zodat onderdelen, i.t.t. die van de carbs, geen enkel probleem zijn...!!
(en iedere Bosch dienst, of service kan de L-Jetronic afstellen en/of servicen..!!)
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1236
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Wiekevorst - Belgio

Bericht door GTVke »

Peter GTV-6 schreef: Overigens is de, relatief eenvoudige, Bosch L-Jetronic in alle opzichten superieur aan de 6 carburateurs, waarvan het afstellen en synchroniseren een, zeer regelmatig terugkerende, ware nachtmerrie is, waar veel vakmanschap en ervaring voor nodig is
Das ook mijn gedacht !
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2375
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Afstellen :lol:
Dit is nog meer pielwerk vooral als een hobbybob eraan geprult heeft :mad:
Afbeelding
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Ga maar 's zo'n blokkie met carbs zoeken...lijkt me ook geen makkelijke opgave. :shock:

De injectieversie van de V6 is volgens mij al vaker in een sedan gelepeld.
Effe googlen of balletjes opgooien op div. alfa-fora :wink:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Plaats reactie