-Bij rijden tot 80 km per uur klinkt alles redelijk normaal (dwz, niet anders dan bij mijn andere Giulietta, wat is immers normaal bij een transaxle van Alfa..)
-Vanaf 80 tot 90 komt er langzaam een gierend geluid wat vrij zacht begint en na 90, tot ongeveer 110 oorverdovend wordt en dan weer verdwijnt tot nagenoeg niks in het 130 gebied.
-Het is toeren onafhankelijk, als ik terug schakel naar 4 verandert er niks.
-Het is wel koppeling afhankelijk. Als ik gas op de lollie houd, is het geluid aanmerkelijk minder dan als ik half gas rijd, als ik het gas loslaat en afrem op de motor is het zelfs weg.
-Als ik de koppeling indruk is het geluid ook weg.
-Als ik afrem op de motor, dwz gewoon gas los, decelereerd de auto sneller dan de andere Giulietta, alsof een onzichtbare hand hem vasthoudt.
Er is veel vernieuwd:
-Koppelingset/drukgroep, synchro 2e versnelling, tandwiel 5e, hoofd en neven cilinders.
-Alle remgerij en de remcilinder en vacuumtrommel hier ook van.
Gaerne wijze woorden van u lieden...Aangezien de Pruym straks van het Haeghseche groepje nog louter in dit snelheidsgebied mag worden uitgelaten, zie ik niet uit naar dit protestgezang elke keer als ik den Pruym bedien....
