mooi dat er wat "probleempjes "opgelost zijn
ja, met 40 jaar, mag je het hele jaar gebruik maken van je GTV zonder belasting te hoeven betalen
mijn sedan en later de GTV jaren als daily gebruikt, naast de werkauto, maar nu meer de 105-jes daarvoor
en bij echt slecht weer de Impreza Gtt wat ze in het Subaru wereldje weer zonde vinden
Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1519
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:36
Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Mooi te lezen dat je auto goed gebruikt.
Wintermaanden zou ik niet snel doen, gezien roest gevoeligheid 116 serie.
En zeker niet bij pekel. Beetje water af en toe, alla, maar pekel is echt killing.
Gr
DJ
Wintermaanden zou ik niet snel doen, gezien roest gevoeligheid 116 serie.
En zeker niet bij pekel. Beetje water af en toe, alla, maar pekel is echt killing.
Gr
DJ
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Ga ik ook niet doen, was meer de vraag of het mocht. Ik gebruik de auto nu ook alleen maar als het droog blijft. Heb er spijt van dat ik in het eerste jaar er wel mee door de regen gegaan ben, dat doet deze auto echt geen goed.
En nu die van onder gepoetst is moet dat wel schoon blijven Thanks heren!
En nu die van onder gepoetst is moet dat wel schoon blijven Thanks heren!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Voor deze GTV6 heb ik de versnellingsbak laten reviseren, maar het deze wilde altijd al was lastig in zijn 2. Dit was niet opgelost na de revisie, sterker nog het was iets erger geworden. Als de bak warm was, ging het wel, tot dat ergens vorig jaar bak niet meer in zijn 2e wilde blijven staan en er een ratelend geluid bij kwam. Terug naar de garage en er was een schakel mof gebroken. Pech, jammer dat dit de eerste keer niet gezien was. Nu schakelt de auto weer zoals het moet.
Rond die zelfde periode, uit voorzorg de aandrijfas hoezen vervangen. Gevraagd aan de garagist, zet de as bouten op moment en markeer deze. "Komt goed, als ik die vast zet komen ze echt niet los". Niks was vast gezet. Heb ondertussen het gereedschap om ze wel op moment te kunnen zetten maar mijn documentatie is verloren gegaan.
Wat is het aanhaal moment van de 8mm inbus aandrijf as bouten? 45NM?
Rond die zelfde periode, uit voorzorg de aandrijfas hoezen vervangen. Gevraagd aan de garagist, zet de as bouten op moment en markeer deze. "Komt goed, als ik die vast zet komen ze echt niet los". Niks was vast gezet. Heb ondertussen het gereedschap om ze wel op moment te kunnen zetten maar mijn documentatie is verloren gegaan.
Wat is het aanhaal moment van de 8mm inbus aandrijf as bouten? 45NM?
Laatst gewijzigd door Melvivio op 29 mar 2020, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2937
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Dat zou ik echt niet durven zeggen.. Het is echt bij uitzondering als ik iets op moment vastzet, enkel bij kritische of dure zaken eigenlijk..
Krukaspoelie,kopbouten en dat soort zaken. Maar wielmoeren heb ik nog nooit op moment vastgezet, altijd op gevoel. Maar ik heb nog nooit iets gehad dat losgelopen is in al die jaren.
Krukaspoelie,kopbouten en dat soort zaken. Maar wielmoeren heb ik nog nooit op moment vastgezet, altijd op gevoel. Maar ik heb nog nooit iets gehad dat losgelopen is in al die jaren.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8907
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Ook hier altijd zonder moment vast gezet en nog nooit problemen gehad.
Maar toch even opgezocht en deze blijken met 30Nm te worden vast gezet.
Maar toch even opgezocht en deze blijken met 30Nm te worden vast gezet.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:36
Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Een gtv6 heeft grote aandrijfassen met M10 klasse 10 (of was het nou zelfs klasse 12??) boutjes. Die zijn zeker geen 30Nm.
M10 klasse 10 is 70Nm.
M8 klasse 10 kom wel aardig richting 30Nm. M8 klasse 10 zit op alle 4 cilinder aandrijfassen. Behalve turbo.
Nog een linkje naar aanhaalmomenten tabel uit gedore gereedschapkatalogus:
http://www.technicon.nl/uploads/downloa ... dingen.pdf
Gr
DJ
M10 klasse 10 is 70Nm.
M8 klasse 10 kom wel aardig richting 30Nm. M8 klasse 10 zit op alle 4 cilinder aandrijfassen. Behalve turbo.
Nog een linkje naar aanhaalmomenten tabel uit gedore gereedschapkatalogus:
http://www.technicon.nl/uploads/downloa ... dingen.pdf
Gr
DJ
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8907
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Mel's '80 GTV6 3.0 24v
Klopt idd DJ, had mij verkeken, betreft de 4C modellen
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super