Carbo's GTV6 Grand Prix
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Carbo's GTV6 Grand Prix
Ik volg al enige tijd een aantal restauratie projecten op dit forum en dacht dat het leuk zou zijn jullie ook het een en ander van mijn project te laten zien.
Sinds een aantal maanden ben ik mijn GTV6 Grand Prix (Duitse versie) uit 1984 aan het restaureren. De auto is sinds 1990 in mijn bezit en ik heb hem zelf uit Duitsland gehaald.
Het is 1 van de 200 speciaal door de firma Hackner voor Alfa Duitsland geprepareerde Grand Prix met de speciale middenconsole, speciale Rial TRX velgen, lederen interieur en achterklep spoiler.
De auto is niet in zeer slechte staat echter de roestduivel heeft op de bekende plekken toegeslagen.
Het is mijn bedoeling de auto compromisloos tot in perfectie te restaureren met zoveel mogelijk nieuwe onderdelen.
Economisch misschien niet verantwoord maar ik verkoop deze auto nooit meer.
Op dit moment is de auto op de wielophanging na helemaal gestript. Om goed bij de onderzijde te kunnen komen ben ik op dit moment bezig met een draaispit (rotisserie). Na flink op internet te hebben rondgekeken heb ik zelf een ontwerp gemaakt waarbij de carrosserie om de lengte as kan draaien. Make's life a little bit easier!. De voorzijde is helemaal klaar echter bij de achterzijde heb ik een uitdaging want 1 van de bumpersteunen waar het spit aan moet komen is rot.
Ik heb een paar fotootjes bijgevoegd! Als er interesse is wil ik wel verslag blijven doen van mijn ervaringen.
Sinds een aantal maanden ben ik mijn GTV6 Grand Prix (Duitse versie) uit 1984 aan het restaureren. De auto is sinds 1990 in mijn bezit en ik heb hem zelf uit Duitsland gehaald.
Het is 1 van de 200 speciaal door de firma Hackner voor Alfa Duitsland geprepareerde Grand Prix met de speciale middenconsole, speciale Rial TRX velgen, lederen interieur en achterklep spoiler.
De auto is niet in zeer slechte staat echter de roestduivel heeft op de bekende plekken toegeslagen.
Het is mijn bedoeling de auto compromisloos tot in perfectie te restaureren met zoveel mogelijk nieuwe onderdelen.
Economisch misschien niet verantwoord maar ik verkoop deze auto nooit meer.
Op dit moment is de auto op de wielophanging na helemaal gestript. Om goed bij de onderzijde te kunnen komen ben ik op dit moment bezig met een draaispit (rotisserie). Na flink op internet te hebben rondgekeken heb ik zelf een ontwerp gemaakt waarbij de carrosserie om de lengte as kan draaien. Make's life a little bit easier!. De voorzijde is helemaal klaar echter bij de achterzijde heb ik een uitdaging want 1 van de bumpersteunen waar het spit aan moet komen is rot.
Ik heb een paar fotootjes bijgevoegd! Als er interesse is wil ik wel verslag blijven doen van mijn ervaringen.
Laatst gewijzigd door Carbo op 23 aug 2010, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Steven
- Alfetta Membro
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
- Locatie: Utrecht
Hi Carbo,
ik vind het iig heel leuk om je restauratie te volgen; ben heel benieuwd wat je allemaal tegenkomt en hoe je het oplost. En dat die complete restauratie economisch niet haalbaar is, wist je natuurlijk al......geef mij er een die dat wel is!
Verhalen met fotos zijn dus zeeer welkom hiero!
Succes ermee, groet
steven
ik vind het iig heel leuk om je restauratie te volgen; ben heel benieuwd wat je allemaal tegenkomt en hoe je het oplost. En dat die complete restauratie economisch niet haalbaar is, wist je natuurlijk al......geef mij er een die dat wel is!
Verhalen met fotos zijn dus zeeer welkom hiero!
Succes ermee, groet
steven
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8999
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Hoi Carbo, leuk om ook jou project hier te mogen volgen.
Er zal zeker voldoende interessen zijn, we delen allemaal immers dezelfde hobby is eenzelfde serie
Ingenieus kantelsysteem heb je gemaakt, daar zit menig uurje in
Is de bumpersteun rot of de bevestiging daarvan in de kont?
Een bumpersteun heb ik nog wel liggen ergens dacht ik!
Er zal zeker voldoende interessen zijn, we delen allemaal immers dezelfde hobby is eenzelfde serie
Ingenieus kantelsysteem heb je gemaakt, daar zit menig uurje in
Is de bumpersteun rot of de bevestiging daarvan in de kont?
Een bumpersteun heb ik nog wel liggen ergens dacht ik!
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Bedankt voor de aanmoedigingen. Ik zal proberen regelmatig mijn vorderingen te laten zien.
Ik weet niet of het dezelfde firma Hackner is lijkt mij echter wel waarschijnlijk. Medewerkers van deze firma zijn begonnen met een serie van 100 stuks maar door de grote vraag zijn het er 200 stuks geworden. Het aanpaswerk vond plaats bij Alfa Duitsland.
Kenmerkend is de speciale middenconsole. De middenconsole op de foto is niet van mijn GTV. Daarnaast had mijn GTV toen ik hem in 1990 kocht een laatste einddemper met rechte pijpen, waarschijlijk een ANSA. Weet iemand een adres met new old stock of een bedrijf dat dit in RVS na kan maken?
De duitse GRand Prix heeft erg fraaie period RIAL velgen met een TRX maat. Ik mis van 1 van deze velgen het slotje van het naafkapje. Heeft iemand een idee waar ik dit zou kunnen vinden?
Afgelopen week het draaispit gemaakt. Het is de achterste bumpersteun bevestiging welke rot is. Maar even een paar nachtjes overslapen hoe ik dit ga oplossen. Wil eigenlijk eerst de bodem helemaal kaal hebben voordat ik aan de kont ga lassen. Daarnaast deze week de tank (bedankt Theo) helemaal kaalgemaakt en in de RX5 gezet.
In mijn volgende bericht zal ik iets over mijn onderdelen jacht en planning vertellen.
Met Transaxle groet,
Carbo (Carl)
Ik weet niet of het dezelfde firma Hackner is lijkt mij echter wel waarschijnlijk. Medewerkers van deze firma zijn begonnen met een serie van 100 stuks maar door de grote vraag zijn het er 200 stuks geworden. Het aanpaswerk vond plaats bij Alfa Duitsland.
Kenmerkend is de speciale middenconsole. De middenconsole op de foto is niet van mijn GTV. Daarnaast had mijn GTV toen ik hem in 1990 kocht een laatste einddemper met rechte pijpen, waarschijlijk een ANSA. Weet iemand een adres met new old stock of een bedrijf dat dit in RVS na kan maken?
De duitse GRand Prix heeft erg fraaie period RIAL velgen met een TRX maat. Ik mis van 1 van deze velgen het slotje van het naafkapje. Heeft iemand een idee waar ik dit zou kunnen vinden?
Afgelopen week het draaispit gemaakt. Het is de achterste bumpersteun bevestiging welke rot is. Maar even een paar nachtjes overslapen hoe ik dit ga oplossen. Wil eigenlijk eerst de bodem helemaal kaal hebben voordat ik aan de kont ga lassen. Daarnaast deze week de tank (bedankt Theo) helemaal kaalgemaakt en in de RX5 gezet.
In mijn volgende bericht zal ik iets over mijn onderdelen jacht en planning vertellen.
Met Transaxle groet,
Carbo (Carl)
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8999
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:38
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 811
- Lid geworden op: 01 jun 2007, 22:43
[quote="CarboDaarnaast had mijn GTV toen ik hem in 1990 kocht een laatste einddemper met rechte pijpen, waarschijlijk een ANSA. Weet iemand een adres met new old stock
[/quote]
Dolf van Eijk in Rotterdam was de laatste (grote) Ansa importeur in Nederland, hij heeft nog wel het e.e.a. liggen voor (erg) weinig, bellen heeft trouwens niet zo veel zin is mijn ervaring, er naar toe gaan, en samen met hem z'n grote Ansa uitlaten magazijn aan de overkant in een oud pakhuis doorspitten is beter...als v. Eijk zin heeft overigens....!
www.dolfvaneijk.nl (DVE shop aanklikken)
[/quote]
Dolf van Eijk in Rotterdam was de laatste (grote) Ansa importeur in Nederland, hij heeft nog wel het e.e.a. liggen voor (erg) weinig, bellen heeft trouwens niet zo veel zin is mijn ervaring, er naar toe gaan, en samen met hem z'n grote Ansa uitlaten magazijn aan de overkant in een oud pakhuis doorspitten is beter...als v. Eijk zin heeft overigens....!
www.dolfvaneijk.nl (DVE shop aanklikken)
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Bedankt Peter voor de Dolf van Eijk tip!
Dit weekend mijn spit afgemaakt. De GTV nu keurig in alle hoeken bereikbaar. Natuurlijk uitgebreide roestschade bij de onderzijde van de A stijl en de kriksteunen. Hier heb ik inmiddels al het nieuwe plaatwerk voor .
Heeft er iemand nog goede tips voor het kaalmaken van de bodem ?
Zoals jullie kunnen zien ben ik voorlopig nog wel aan het klussen
Dit weekend mijn spit afgemaakt. De GTV nu keurig in alle hoeken bereikbaar. Natuurlijk uitgebreide roestschade bij de onderzijde van de A stijl en de kriksteunen. Hier heb ik inmiddels al het nieuwe plaatwerk voor .
Heeft er iemand nog goede tips voor het kaalmaken van de bodem ?
Zoals jullie kunnen zien ben ik voorlopig nog wel aan het klussen
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8999
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Wordt steeds fraaier hier met al die GTV's aan het spit
Schoonmaken van de bodem..
- met een plamuurmes alle bitume wegsteken
- kleine resten met thinner (wel veel poetsdoeken nodig)
- met staalborstel voor de bijna onbereikbare naden etc..
- staaltol op boormachine
- veel geduld
Schoonmaken van de bodem..
- met een plamuurmes alle bitume wegsteken
- kleine resten met thinner (wel veel poetsdoeken nodig)
- met staalborstel voor de bijna onbereikbare naden etc..
- staaltol op boormachine
- veel geduld
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Op verzoek een fotootje van de GTV in volle glorie. Het is een ingescande foto dus wat mindere kwaliteit maar zo krijgen jullie een idee. Normaal gesproken is bij de Duitse Grand Prix de grille ook in kleur gespoten. Dit vind ik erg lelijk en heb ik dan ook begin jaren negentig al door een zwarte vervangen. Op de foto is nog net te zien dat ik van 1 van de naafkappen van de RIAL's (banden Michelin TRX 220 415 dus geen inches maar mm's) er niet op zit door het ontbrekende slotje. Tips over dit slotje zijn dus zeer welkom!
Ben op dit moment nog erg aan het twijfelen wat ik motorisch ga doen. Van het originele 2,5 liter blok ken ik de gehele historie, heeft bewerkte cilinderkoppen en ik heb hiervoor bijna alle revisie delen in huis inclusief nieuwe bussen, zuigers en drijfstangen (specials). Echter het L Jettronic is een gesloten systeem en hier valt dus niet veel te halen. Is het mogelijk om de hele ontsteking en inspuiting van een latere Motronic over te bouwen?
Of..... toch maar gewoon op zoek naar een 24klepper uit een 164 en lekker ombouwen? Ik ben nu toch bezig.
Ga mij maar voorlopig bezig houden met tectyl en bitumen
Ben op dit moment nog erg aan het twijfelen wat ik motorisch ga doen. Van het originele 2,5 liter blok ken ik de gehele historie, heeft bewerkte cilinderkoppen en ik heb hiervoor bijna alle revisie delen in huis inclusief nieuwe bussen, zuigers en drijfstangen (specials). Echter het L Jettronic is een gesloten systeem en hier valt dus niet veel te halen. Is het mogelijk om de hele ontsteking en inspuiting van een latere Motronic over te bouwen?
Of..... toch maar gewoon op zoek naar een 24klepper uit een 164 en lekker ombouwen? Ik ben nu toch bezig.
Ga mij maar voorlopig bezig houden met tectyl en bitumen