Begreep namelijk dat je daar ook mee bezig bent. Zelf ben ik ook een beetje aan het kijken wat er allemaal mogelijk is, vooral qua breedtes en vorm. Ik moet straks mijn schermen wel iets verder naar buiten brengen om de wielen af te dekken.
Ben overigens ook wel benieuwd wat je nog meer gedaan hebt aan jouw gtv.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Reactie helemaal niet gezien, schermen zijn we nog mee bezig. Eigenlijk de rest ook. TS motor eruit en komt iets “anders” leuks voor terug (laat ik het zo zeggen de titel van dit topic klopt weer ). Schermen zijn eigenlijk gewoon de Gruppo 2 schermen. Verder is eigenlijk de complete auto weer helemaal kaal. Helaas bestaat het Squadra Italia niet meer dus ondertussen ook aan het zoeken wat leuke races zijn om in de toekomst mee te gaan rijden. Ik zal binnenkort weer eens wat foto’s plaatsen als ik het niet vergeet
Versnellingsbak blijft wel achterin? Zo ja wat ga je met de cardanas doen?
Ik wil een adapter gaan maken voor op het vliegwiel en dan een ingekorte braadwurst cardanas gaan proberen. Grote donut vooraan, kruiskoppeling in het midden en homokineet achteraan. Op de bakflens komt dan een verloopflens voor de homokineet.
Maar ik pas dan wel de motorsteunen zo aan dat de motor in lijn ligt met de cardanas.
Gaat niet bestaat niet 😎
Gewicht lijkt me nog mee te vallen zeker na alle aanbouw delen die ik niet gebruik. Enorme motorsteun wat ze bij die FWD moddelen gebruiken is al behoorlijk stuk gewicht. Ja het onderblok is wel van giet ijzer maar dat maakt hem dan wel weer loeisterk.
Hoe en wat ik precies ga gebruiken weet ik nog niet, wil eerst alle motorsteunen maken en adapter voor staartstuk. Wanneer hij “pas” is in de motor ruimte ga ik weer verder kijken. Bak wil ik inderdaad wel achterin houden om toch het gevoel “transaxle” nog een beetje te behouden.
Je motorsteunen bepalen de positie. Je zult van tevoren moeten bedenken wat je dan met de cardanas doet.
Alfa zal er ongetwijfeld een reden voor hebben gehad om die motor scheef in de auto te leggen maar ik zie die noodzaak niet zo. Ik heb liever e.e.a. goed in lijn liggen zonder spanning op de rubbers.
Voor motorsteunen pak ik een soort draagarmrubber, zo'n rond rubberen oog. Dan beweegt de motor nauwelijks maar heb je toch nog iets tegen vibratie.
Gaat niet bestaat niet 😎
Maar goed, de restanten, zijn ook weer ergens heen gegaan..
Mooi project weer, of je er nog niet genoeg werk aan had
Maar we gaan het zeker volgen..houd wel van zulke projecten, ook al durf ik mezelf er niet aan te wagen..heb er de ruimte/tijd & kracht niet (meer) voor