Sinds een aantal maanden ben ik mijn GTV6 Grand Prix (Duitse versie) uit 1984 aan het restaureren. De auto is sinds 1990 in mijn bezit en ik heb hem zelf uit Duitsland gehaald.
Het is 1 van de 200 speciaal door de firma Hackner voor Alfa Duitsland geprepareerde Grand Prix met de speciale middenconsole, speciale Rial TRX velgen, lederen interieur en achterklep spoiler.
De auto is niet in zeer slechte staat echter de roestduivel heeft op de bekende plekken toegeslagen.
Het is mijn bedoeling de auto compromisloos tot in perfectie te restaureren met zoveel mogelijk nieuwe onderdelen.
Economisch misschien niet verantwoord maar ik verkoop deze auto nooit meer.
Op dit moment is de auto op de wielophanging na helemaal gestript. Om goed bij de onderzijde te kunnen komen ben ik op dit moment bezig met een draaispit (rotisserie). Na flink op internet te hebben rondgekeken heb ik zelf een ontwerp gemaakt waarbij de carrosserie om de lengte as kan draaien. Make's life a little bit easier!. De voorzijde is helemaal klaar echter bij de achterzijde heb ik een uitdaging want 1 van de bumpersteunen waar het spit aan moet komen is rot.
Ik heb een paar fotootjes bijgevoegd! Als er interesse is wil ik wel verslag blijven doen van mijn ervaringen.