In plaats van het topic van mijn zilveren Giulietta te vervuilen zal ik dit topic gebruiken voor mijn laatste aanwinst.
Deze Giulietta heb ik enkele maanden terug gekocht. Dit is een daadwerkelijke schuurvondst uit Frankrijk. Vrienden van mij hebben deze gekocht en de verkoper zei dat hij minstens 20 jaar niet buiten was geweest. In de kofferbak lag een krant uit 2001, dus dat wil ik best geloven. Banden zagen er ook heel fijn uit, helemaal gebarsten en met bulten erop.
De auto is niet heel mooi maar wel grotendeels heel hard, en dat is bij een Giulietta vaak anders.

Plan is dat mijn vriendin er dagelijks mee gaat rijden. Dat betekent dat het technisch een goede auto moet zijn en dat hij het moet doen als ze de sleutel omdraait. Om die reden bouw ik een 1.8IE motor in ipv de originele 1.8 carbs. Geen gedoe met choken of verzuipen.
Verdere techniek zal grotendeels origineel blijven, op een setje gele koni's na waarschijnlijk.
Inmiddels heb ik de auto even bij mij thuis binnen gezet om de motor te wisselen. Bij mijn maat zou hij op het moment in de weg staan dus doe ik het grootste werk even thuis en halen we hem daarna wel daarheen om eea af te werken.
Van de week hoop ik in ieder geval de oude motor er even uit te halen.