Jurgen stelt zich voor
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 12 mar 2007, 20:32
- Locatie: Veldhoven
Jurgen stelt zich voor
Hoi,
Ik ben Jurgen, 31 jaar uit Veldhoven.
Sinds 10 jaar rijd ik ALFA. Eerst een 75 TS,daarna een 33 SW en daarna een 145 TD. Maar sinds oktober 2006 ben ik in bezit van een Italiaanse GTV 2.0. Zijn geboortedatum is 24-11-1986 en is sinds oktober 2003 in Nederland. Ik ben de derde eigenaar en volgens de tweede eigenaar en het onderhoudsboekje komt ie uit San Remo.
Op een paar kleine dingen na, verkeert de auto in een goede en originele staat met een airco die werkt!
Ik kan niet wachten om mijn eerste kilometers ermee te gaan maken.
Groeten
Ik ben Jurgen, 31 jaar uit Veldhoven.
Sinds 10 jaar rijd ik ALFA. Eerst een 75 TS,daarna een 33 SW en daarna een 145 TD. Maar sinds oktober 2006 ben ik in bezit van een Italiaanse GTV 2.0. Zijn geboortedatum is 24-11-1986 en is sinds oktober 2003 in Nederland. Ik ben de derde eigenaar en volgens de tweede eigenaar en het onderhoudsboekje komt ie uit San Remo.
Op een paar kleine dingen na, verkeert de auto in een goede en originele staat met een airco die werkt!
Ik kan niet wachten om mijn eerste kilometers ermee te gaan maken.
Groeten
Laatst gewijzigd door jurgen op 13 mar 2007, 22:42, 5 keer totaal gewijzigd.
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
http://allyoucanupload.webshots.com/
Deze werkt gemakkelijk en snel
Deze werkt gemakkelijk en snel
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Welkom Jurgen
Knappe dame heb je daar
Heeft Jurgen ook een tweede auto voor dagelijks gebruik.
Beetje zonde om deze in de natte maanden te rijden.
Wanneer je fotookes wil uploaden kun je ze altijd door sturen naar mijn adres, ik zorg dan dat ze worden geplaatst.
@GTVke, hoe bedoel je iets gewijzigd ?
Hebben de laatste modellen dezelfde bodemplaat als de 75.
Knappe dame heb je daar
Heeft Jurgen ook een tweede auto voor dagelijks gebruik.
Beetje zonde om deze in de natte maanden te rijden.
Wanneer je fotookes wil uploaden kun je ze altijd door sturen naar mijn adres, ik zorg dan dat ze worden geplaatst.
@GTVke, hoe bedoel je iets gewijzigd ?
Hebben de laatste modellen dezelfde bodemplaat als de 75.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 12 mar 2007, 20:32
- Locatie: Veldhoven
Het is de derde auto en de enige die binnen staat. Nog een Audi A2 en Peugeot 206 ( beide zakelijk ) voor de deur staan.
Ik geloof ook niet dat ze een 75 bodemplaat hebben, want mijn auto heeft ook losse torsie. Hij heeft wel gehele binnenschermen bij de voorspatborden.
Maar weet ook iemand of ik dan een Italiaans aktie model heb, want hij is af- fabriek geleverd met ronals, carello mistlampen voorzien van originele alfa romeo kapjes, airco en electrische ruiten ( volgens mij niet standaart bij een 2.0 ) en leuk voor het idee; een origineel alfa romeo lampenset doosje.
Ps. word er hier ook geregistreerd welke en hoeveel types er staan ingeschreven?
Ik geloof ook niet dat ze een 75 bodemplaat hebben, want mijn auto heeft ook losse torsie. Hij heeft wel gehele binnenschermen bij de voorspatborden.
Maar weet ook iemand of ik dan een Italiaans aktie model heb, want hij is af- fabriek geleverd met ronals, carello mistlampen voorzien van originele alfa romeo kapjes, airco en electrische ruiten ( volgens mij niet standaart bij een 2.0 ) en leuk voor het idee; een origineel alfa romeo lampenset doosje.
Ps. word er hier ook geregistreerd welke en hoeveel types er staan ingeschreven?
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
Alle Alfetta's en derivaten hebben losse torsies ( met uitzondering van de ES 30 Zagato ) , het heeft alles te maken met de dwarsbalk waarin de torsies komen .jurgen schreef:Het is de derde auto en de enige die binnen staat. Nog een Audi A2 en Peugeot 206 ( beide zakelijk ) voor de deur staan.
Ik geloof ook niet dat ze een 75 bodemplaat hebben, want mijn auto heeft ook losse torsie. Hij heeft wel gehele binnenschermen bij de voorspatborden.
De Alfetta basis had een verwijderbare dwarsbalk , de 75 basis had een vaste dwarsbalk .
Als ik me niet vergis waren de torsies van een Alfetta basis ook iets langer .
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Leuke discussie deze,GTVke schreef:Laatste GTV's hadden ook een vaste dwarsbalk , geloof me .
Ik weet niet of wij mekaar goed begrijpen maar een SZ/RZ had geen torsies .
Wat heeft de SZ/RZ dan, heb altijd gedacht dat deze de basis had van de 75
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 12 mar 2007, 20:32
- Locatie: Veldhoven
Gtvke wat betreft sz/rz heb je helemaal gelijk. Nu ik er over nadenk hebben zij geen torsie. ( ben sinds lange tijd weer bezig met trans- axels, er is het een en ander verwaterd).
Wat betreft de GTV; ik wil je absoluut graag geloven en twijfel niet aan je kennis over de Alfetta (GTV). Maar ik ben uiteraard weer onder mijn auto gekropen, maar ik heb toch echt een verwijderbare dwarsbalk.
Kan er verschil zitten tussen de 6- cilinder en de 4- cilinder?
Vanaf wanneer versta jij de allerlaatste GTV's?
Het zou misschien ook wel kunnen zijn dat ik een oude stock uit 1985 heb zoals eerder in deze topic is gesuggereerd. Dat is moeilijk te controleren. Dan heeft ie wel erg lang te koop gestaan want hij is op 24-11-1986 op kenteken gezet. Maar de auto is geleverd bij een Alfa dealer in San Remo en ik ga dit jaar op vakantie naar de Bloemen riviera. Dus misschien wip ik daar wel even binnen en weten zij meer over de auto.
Wat betreft de GTV; ik wil je absoluut graag geloven en twijfel niet aan je kennis over de Alfetta (GTV). Maar ik ben uiteraard weer onder mijn auto gekropen, maar ik heb toch echt een verwijderbare dwarsbalk.
Kan er verschil zitten tussen de 6- cilinder en de 4- cilinder?
Vanaf wanneer versta jij de allerlaatste GTV's?
Het zou misschien ook wel kunnen zijn dat ik een oude stock uit 1985 heb zoals eerder in deze topic is gesuggereerd. Dat is moeilijk te controleren. Dan heeft ie wel erg lang te koop gestaan want hij is op 24-11-1986 op kenteken gezet. Maar de auto is geleverd bij een Alfa dealer in San Remo en ik ga dit jaar op vakantie naar de Bloemen riviera. Dus misschien wip ik daar wel even binnen en weten zij meer over de auto.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
Sandro , als ik me niet vergis is het RS onderstel inderdaad gecombineerd ( coil-over en torsie )
Als je bij een Transaxle overschakeld op enkel coil-overs moet je het chasis vooraan gaan verstevigen hetgeen bij Ron niet het geval is .
Ik ben niet dadelijk een specialist wat dit betreft maar volgens mij is het voordeel van enkel coil-overs dat de ophanging en dan met name vooraan makkelijker te in- en verstellen is , ik meen dat dit bij de SZ zelfs van binnenuit te regelen is .
Hoogstwaarschijlijk is dit systeem overgewaaid/overgenomen uit de racerij mogelijk van Alfa Corse dat toen experimenteerde met de IMSA .
SRS uit Frankrijk was denk ik de eerste die dit systeem toepaste op de GTV6 in '82 .
Jurgen , ik wil echt niet beweren dat op jou auto die vaste balk moet zitten hoor ik zeg alleen dat deze wel op de laatst geproduceerde GTV's zit .
Een vriend van me heeft een 2.0L van '86 en is voorzien van een vaste balk , het geld dus voor zowel 2.0 als 2.5 .
Als je bij een Transaxle overschakeld op enkel coil-overs moet je het chasis vooraan gaan verstevigen hetgeen bij Ron niet het geval is .
Ik ben niet dadelijk een specialist wat dit betreft maar volgens mij is het voordeel van enkel coil-overs dat de ophanging en dan met name vooraan makkelijker te in- en verstellen is , ik meen dat dit bij de SZ zelfs van binnenuit te regelen is .
Hoogstwaarschijlijk is dit systeem overgewaaid/overgenomen uit de racerij mogelijk van Alfa Corse dat toen experimenteerde met de IMSA .
SRS uit Frankrijk was denk ik de eerste die dit systeem toepaste op de GTV6 in '82 .
Jurgen , ik wil echt niet beweren dat op jou auto die vaste balk moet zitten hoor ik zeg alleen dat deze wel op de laatst geproduceerde GTV's zit .
Een vriend van me heeft een 2.0L van '86 en is voorzien van een vaste balk , het geld dus voor zowel 2.0 als 2.5 .